Gå til innhold

Hva skal dere i påsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er dette innholdet som gjør hele påsken!

Anonymkode: 8dd15...2ce

Hvorfor svarer du som anonym? 

Og nei, det gjør ikke noen påske. Hvorfor man som ateist skal mene noe om det forstår jeg ikke. 

Anonymkode: b5611...6bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og nei, det gjør ikke noen påske. Hvorfor man som ateist skal mene noe om det forstår jeg ikke. 

Hva som er ordentlig påske for folk er vel veldig individuelt ? 

Skrevet

Starter påskeferien med langhelg i London før den fortsetter til fjells (Hemsedal). Satser på ski (slalom) tross sen påske. Det beste blir uansett å ha fri sammen med familien :-)

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden gleder du deg til det egentlig? 

Reformuler likegodt som følger "Jeg, anonym 6bf, har ikke lyst til å gjøre det samme som sug lut i påsken". Deretter kan du ta en titt på setningen og se om den egentlig bidrar med noe særlig.

Skrevet

Slo opp med eksen min for tre måneder siden fordi han var et rasshøl. Familien hans, derimot, er veldig koselig. Siden eksen min må jobbe, så kunne han ikke bli med familien sin til Spania likevel. De hadde en ekstra billett, så jeg tok den!

Anonymkode: b4792...8d4

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du mener det var meg som svarte anonymt så var det altså ikke det.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik bruker vi å gjøre det også, bare bytter monopol med spøkelsesludo og fantasi. Herlig retropåske! Påskerenn med skiskyting, hopp og langrenn (og høy konkurransefaktor) med hele slekta. 

I år blir det for første gang storbyferie, men neste år er vi tilbake og gjør fjellet utrygt😎

Anonymkode: 481b5...2f0

Hva er spøkelsesludo, forresten?

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skyter ikke deg selv litt i foten med første spørsmål?

At du tror at de kristne eier påsken, er bare trist.

Jeg skal til Budapest, og gleder meg til det 🙂

Skrevet
8 minutter siden, gale damen skrev:

Du skyter ikke deg selv litt i foten med første spørsmål?

At du tror at de kristne eier påsken, er bare trist.

Jeg skal til Budapest, og gleder meg til det 🙂

Budapest er fantastisk! Det er på lista over byer det er verd å reise tilbake til.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Påsken kommer da med sine fridager enten man tror på dette eller hint, så da er det fritt frem for oss alle å legge i det hva man vil og glede seg til det som passer oss best. 

❤️Kjærlighet❤️

Anonymkode: 5fe02...1d6

Skrevet

Skal gjøre det samme som vi gjør hver påske: jobbe og være på hytta. Hvem, når og hvor mange vi er på hytta varierer dag til dag og time til time. Meg, min søster og min svoger jobber turnus alle sammen, ikke sjeldent vi må ta ekstravakter siden folk ringer seg syke også (alltid de samme som merkelig nok blir syke på de røde dagene) 

Min mor, far og ørten unger er på hytta. Nå er det bare mamma som ikke plutselig drar på jobb, pappa som også er pensjonist har ikke ro i rompa så han drar plutselig på jobb. 

Eneste vi alle prøver å få til er at alle er samlet noen timer på påskeaften, da er det eggjakt i hagen på hytta. Det pleier vi å få til. Hytta er så nære slik at vi alle kan være på hytta selv om vi skal på jobb, men innimellom sover noen hjemme siden det er mest praktisk etter kveldsjobb og skal på dagskift igjen. 

Men selv om vi gjør slikt i påska og ikke drar på utenlandsturer eller tar oss ferie, får ungene det akkurst som de vil igrunn: de storkoser seg på hytta med familien. Ett år var mine unger med farmor til syden i påska, det skulle de ikke mer for påske og sommerrferie er hytta og ingen utenlandsturer mener de. 

Anonymkode: 0af74...f52

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal gjøre det samme som vi gjør hver påske: jobbe og være på hytta. Hvem, når og hvor mange vi er på hytta varierer dag til dag og time til time. Meg, min søster og min svoger jobber turnus alle sammen, ikke sjeldent vi må ta ekstravakter siden folk ringer seg syke også (alltid de samme som merkelig nok blir syke på de røde dagene) 

Min mor, far og ørten unger er på hytta. Nå er det bare mamma som ikke plutselig drar på jobb, pappa som også er pensjonist har ikke ro i rompa så han drar plutselig på jobb. 

Eneste vi alle prøver å få til er at alle er samlet noen timer på påskeaften, da er det eggjakt i hagen på hytta. Det pleier vi å få til. Hytta er så nære slik at vi alle kan være på hytta selv om vi skal på jobb, men innimellom sover noen hjemme siden det er mest praktisk etter kveldsjobb og skal på dagskift igjen. 

Men selv om vi gjør slikt i påska og ikke drar på utenlandsturer eller tar oss ferie, får ungene det akkurst som de vil igrunn: de storkoser seg på hytta med familien. Ett år var mine unger med farmor til syden i påska, det skulle de ikke mer for påske og sommerrferie er hytta og ingen utenlandsturer mener de. 

Anonymkode: 0af74...f52

Høres gull ut😊. Barn og voksne vil vel ha den høytidsfeiring de er vandt til og det som er tradisjon for den enkelte familie . Utlandet er ikke bedre enn hytta og omvendt. Det handler om hva som er ferie for den enkelte. 

Skrevet

Regner med det blir mye jobbing. Jeg er norsklærer i VGS, og like før påske skal alle tre norskklassene mine ha heldagsprøver. Mannen og ungene skal på hytten til svigers et par dager, jeg blir hjemme for å få unna rettearbeid. 

Anonymkode: 5df41...221

Skrevet

Vi reiser en uke til Spania. Gleder ismassene alle fire.

Anonymkode: c805b...788

Skrevet

Usikker. Har fått ferie hele påsken da, så veldig glad for det. Har litt lyst til å dra på hytta, men siden påsken er så sein er jeg litt redd for at det er full vårløysning oppå der. Og da er det bedre å være hjemme hvis det er vår her. Så det finner vi nok ut når det nærmer seg 😅 Blir vi hjemme, tar vi oss kanskje en tur inn til Oslo, handler litt vårsko osv. Men jeg ønsker meg egentlig skikkelig påskevær på hytta. Får så ro av å være på hytta i noen dager 😊

Anonymkode: e55bb...982

Skrevet

Påske egg jakt med barna 😊 masse ut på gåturer med appelsin og sjokolade. Familie lunsj en av dagene😊 håper på sol så man kan ta ei kald øl i solveggen på varandaen😍 avslapping...masse smågodt😃😃😎

Anonymkode: 74a5c...f41

Skrevet

Det blir litt jobb og litt fri, og fridagene blir som alltid på hytta. Med fargede påskeegg, påskehare, påskekrim, påskekos, påskegodt og alt det andre som hører med. Og påske på både engelsk og tysk er avledet av Ostara, navnet på vårgudinnen, så jeg koser meg selv uten religion. Den tar svigermor seg av, og vi samarbeider godt.

Skrevet

Dover og omegn. Gleder meg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Regner med det blir mye jobbing. Jeg er norsklærer i VGS, og like før påske skal alle tre norskklassene mine ha heldagsprøver. Mannen og ungene skal på hytten til svigers et par dager, jeg blir hjemme for å få unna rettearbeid. 

Anonymkode: 5df41...221

Omtrent som dette, kanskje jeg retter på hytta og blir der sammen med mann og umger.

Fint å være på hytta i påsken.  

Anonymkode: b063a...a87

Skrevet

Hyttetur til kysten, familiejakt etter påskeegg i rullesteinene, besøke venner på hytta og masse, masse kos - elsker påsken!!

Anonymkode: db855...5ad

Skrevet

de 3 første dagene skal vi bare være hjemme og kose oss, kino eller leos hvis veldig dårlig vær.

onsdag-mandag blir det hytta, masse god mat og påskeaktiviteter og påskegodt

Anonymkode: 1c219...8a5

Skrevet

Må sikkert jobbe noe, har kommet med ønsker for påska, men alle kan jo ikke få alle ønskene sine, så det blir spennende å se hvilke ønsker jeg får. Har ikke jobb påskehelga i år, det har jeg hatt før, og det er litt kjedelig, men jobb må man ha.

Så får vi besøk, og skal nok være noe på hytta og noe hjemme. Bor i nord, så forhåpentligvis har vi fortsatt snø, og skiføre, samt litt varme i solveggen :)
Har forholdsvis ny hytte, og holder på å skape egne påsketradisjoner der.

Anonymkode: 599fc...904

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik bruker vi å gjøre det også, bare bytter monopol med spøkelsesludo og fantasi. Herlig retropåske! Påskerenn med skiskyting, hopp og langrenn (og høy konkurransefaktor) med hele slekta. 

I år blir det for første gang storbyferie, men neste år er vi tilbake og gjør fjellet utrygt😎

Anonymkode: 481b5...2f0

Hva er egentlig spøkelsesludo?

I år blir det for første gang byferie på oss i påsken. Vi skal besøke studenten, i stedet for at studenten kommer hjem til oss.

Skrevet

10 dager til Spania. 

Anonymkode: b1b6e...086

Skrevet

Skrive på masterarbeidet mitt. Nå må jeg bare holde ut og bli ferdig. Begynner å bli sliten. Prøver å ta i hvert fall 2-3 dager fri. Da reiser vi på hytta.

Anonymkode: 812a3...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...