Gå til innhold

Har han rett på å vite dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her om dagen om min situasjon. En mann som er kontrollerende og nekter å gi seg med å sende meldinger selv om jeg har sagt ifra i ukesvis at nå er det stopp. Jeg har snakket med en felles venninne av oss og hun har nå valgt å avslutte vennskapet med ham fordi han er så sjalu og det jeg vil karakterisere som kontrollerende. Han sendte meg en melding nå og spurte hva jeg hadde fortalt denne venninnen, og om jeg hadde sagt noe om kontrollerende adferd. Har han rett på svar på dette? Jeg er så lei av å skrive med ham, jeg vil bare bli ferdig med det..

Anonymkode: 7c2df...26a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en siste meldingtil han.

Jeg har bedt deg slutte å sende meldinger, det du bedriver er trakassering. Hvis du sender melding eller på andre måter prøver å kontakte meg blir jeg nødt til å levere inn en anmeldelse hos politiet og be om kontakt og besøksforbud.

hverken mer eller mindre

Anonymkode: b2e90...bdc

Skrevet

Men hvorfor skriver du med han fortsatt? Hvordan vet han at du har snakket med en venninne om han? Hvorfor tenker du at han har noe rett på vite noe om hva dere har snakket om? Hvorfor følger du ikke rådene du fikki den andre tråden om å skrive at du anmelder han hvis han ikke slutter å trakassere. Bare det, ikke noe mer. Meld han til politiet

Anonymkode: eacc6...63b

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev et innlegg her om dagen om min situasjon. En mann som er kontrollerende og nekter å gi seg med å sende meldinger selv om jeg har sagt ifra i ukesvis at nå er det stopp. Jeg har snakket med en felles venninne av oss og hun har nå valgt å avslutte vennskapet med ham fordi han er så sjalu og det jeg vil karakterisere som kontrollerende. Han sendte meg en melding nå og spurte hva jeg hadde fortalt denne venninnen, og om jeg hadde sagt noe om kontrollerende adferd. Har han rett på svar på dette? Jeg er så lei av å skrive med ham, jeg vil bare bli ferdig med det..

Anonymkode: 7c2df...26a

Eh, nei, han har ikke rett til noe svar. Du skylder han ikke en dritt, og du har ikke taushetsplikt, du kan fortelle venninna di akkurat hva du vil. Hvis du absolutt må svare ham, så svar at han har å la deg være i fred, og hvis han ikke nå kutter ut, så melder du ham til politiet for trakassering.

Anonymkode: 496d5...ce2

Skrevet

Slutt å svare. Bloker ham der du kan.

Anonymkode: 1d8a0...2eb

Skrevet

Hvorfor har du ikke blokkert han ennå? 

Anonymkode: 27f1b...640

Skrevet

Selvfølgelig har har han ikke det, hva du prater med dine venninner om er bare din sak. 

Svar han en siste gang:

"Nå må du slutte å bombadere meg med meldinger, det er slutt mellom oss og det er ikke meningen vi skal ha så mye kontakt. Nå blokkerer jeg deg på telefonen en stund, vil du meg noe som har med samvær å gjøre så send en mail." 

Anonymkode: 138e0...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...