Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Denne Nav-lederen snoket på 30 av sine naboer eller nærmiljø. Flere hundre søk over halvannet år. Nå dømt til å betale 15.000 kr. Retten mente det var formildende at hun mistet jobben (skulle da virkelig bare mangle!), at hun måtte flytte fra nabolaget (det var vel bare smart etter det hun har gjort) og at hun ble navngitt i en blogg. Er de formildende tingene retten har satt virkelig noe som bør være formildende? Jeg kunne forstått det om etterforskningen hadde tatt altfor lang tid eller hun hadde vært psykisk syk i den perioden. Men på grunn av det andre? Kr. 15.000 i bot er jo latterlig lavt med tanke på det overgrepet hun har gjort mot alle disse personene, og med tanke på at hun har misbrukt stillingen sin så til de grader. Hun var jurist - hva med hennes autorisasjon og lov til å praktisere i lignende yrker hvor hun har stor tilgang på personopplysninger. Med de lønningene hun har hatt er dessuten 15.000 kr. altfor lavt! https://www.nrk.no/norge/tidligere-nav-leder-domt-for-snoking-1.14468023 Anonymkode: 8310c...0c7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne Nav-lederen snoket på 30 av sine naboer eller nærmiljø. Flere hundre søk over halvannet år. Nå dømt til å betale 15.000 kr. Retten mente det var formildende at hun mistet jobben (skulle da virkelig bare mangle!), at hun måtte flytte fra nabolaget (det var vel bare smart etter det hun har gjort) og at hun ble navngitt i en blogg. Er de formildende tingene retten har satt virkelig noe som bør være formildende? Jeg kunne forstått det om etterforskningen hadde tatt altfor lang tid eller hun hadde vært psykisk syk i den perioden. Men på grunn av det andre? Kr. 15.000 i bot er jo latterlig lavt med tanke på det overgrepet hun har gjort mot alle disse personene, og med tanke på at hun har misbrukt stillingen sin så til de grader. Hun var jurist - hva med hennes autorisasjon og lov til å praktisere i lignende yrker hvor hun har stor tilgang på personopplysninger. Med de lønningene hun har hatt er dessuten 15.000 kr. altfor lavt! https://www.nrk.no/norge/tidligere-nav-leder-domt-for-snoking-1.14468023 Anonymkode: 8310c...0c7 Ja, det er latterlig lavt. Hun burde ha fått annen straff i tillegg. Anonymkode: d0907...d93
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er latterlig lavt. Hun burde ha fått annen straff i tillegg. Anonymkode: d0907...d93 Jeg mener dette bør kvalifisere for fengsel, alternativt en veldig mye høyere bot og i tillegg at hun ikke kan jobbe i stillinger hvor hun har mulighet til å søke på taushetsbelagt informasjon om andre. Jeg håper denne saken blir anket, for det gjør virkelig noe både med folks rettsoppfattelse og også om troverdigheten til Nav. Anonymkode: 8310c...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå