Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Min eks har ikke meldt flytting, selv om han flyttet ut for 6 mnd siden. Dermed fikk jeg i januar avslag på utvidet barnetrygd, siden jeg ikke kunne bevise at vi bor hver for oss. Nå har jeg midlertidig fått innvilget barnebidrag (som jeg også har søkt via nav). Synes det er litt merkelig at de avslår en ting og innvilger en annen, når begge tingene har med å gjøre at vi ikke bor sammen. Så nå får vi se om de innvilger bidragsforskudd nå da.... Anonymkode: 697fe...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Når man søker om bidrag, så får den andre forelderen mulighet til å uttale seg. Gjør de ikke det, så vil det bli innvilget. Jeg fikk naboer og foreldrene hans til å skrive erklæring på at vi ikke bodde sammen og så tvangsflyttet jeg han fra min adresse. Anonymkode: 185dc...a86
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Bare pass så du ikke får en smekk nå og må betale det tilbake. Anonymkode: 30939...da3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Jeg har snakket med nav mange ganger. Har meldt fra til folkeregisteret, og de har opprettet sak. Skal snart flytte selv også, så da får jeg annen adresse og forhåpentligvis innvilget utvidet barnetrygd. Ang bidrag, så får jeg veldig lite, siden han jobbet mest svart. Ittiterende, men lite å gjøre med det dessverre. Anonymkode: 697fe...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har snakket med nav mange ganger. Har meldt fra til folkeregisteret, og de har opprettet sak. Skal snart flytte selv også, så da får jeg annen adresse og forhåpentligvis innvilget utvidet barnetrygd. Ang bidrag, så får jeg veldig lite, siden han jobbet mest svart. Ittiterende, men lite å gjøre med det dessverre. Anonymkode: 697fe...5b5 Selvfølgelig kan du gjøre noe med det? Melde han til skatteetaten feks. Anonymkode: 5f412...1d6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan du gjøre noe med det? Melde han til skatteetaten feks. Anonymkode: 5f412...1d6 Ja tro meg, jeg har tipset via alle måter å tipse på. Via tlf og nett: Arb.livsforeningen, bekjempsvartarbeid.no, arb.tilsynet, politiet, Økokrim, skatteetaten, nav (pga svart jobb under sykemelding). Så får vi se om noe skjer. Anonymkode: 697fe...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja tro meg, jeg har tipset via alle måter å tipse på. Via tlf og nett: Arb.livsforeningen, bekjempsvartarbeid.no, arb.tilsynet, politiet, Økokrim, skatteetaten, nav (pga svart jobb under sykemelding). Så får vi se om noe skjer. Anonymkode: 697fe...5b5 Veldig bra at du har meldt fra, Hi. Flere burde gjøre det. Har du vitner som kan bekrefte at han ikke har bodd hos deg siste halvåret? Naboer, for eksempel? I så fall kan du få dem til å bevitne dette og så kan du klage på at du ikke har fått. Vet ikke om vil få det tilbakevirkende, men kanskje du da kan få det raskere fra nå av. Anonymkode: 63a75...fe7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig bra at du har meldt fra, Hi. Flere burde gjøre det. Har du vitner som kan bekrefte at han ikke har bodd hos deg siste halvåret? Naboer, for eksempel? I så fall kan du få dem til å bevitne dette og så kan du klage på at du ikke har fått. Vet ikke om vil få det tilbakevirkende, men kanskje du da kan få det raskere fra nå av. Anonymkode: 63a75...fe7 Har ikke naboer så tett på. Har snakket med hans utleier, men de vil ha godkjenning fra han før de skriver en bekreftelse. Og det gir jo ikke han. Veldig kjedelig, men håper det ordner seg når jeg flytter. Selv om jeg har tapt noen tusen på de månedene. Anonymkode: 697fe...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #9 Skrevet 11. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke naboer så tett på. Har snakket med hans utleier, men de vil ha godkjenning fra han før de skriver en bekreftelse. Og det gir jo ikke han. Veldig kjedelig, men håper det ordner seg når jeg flytter. Selv om jeg har tapt noen tusen på de månedene. Anonymkode: 697fe...5b5 Kanskje du kan få ham til å innrømme når han flyttet når dere uansett sikkert er på familievernkontoret? Du kan heller ikke se bort fra at hans nye huseier kan ha betalt ham for noe svart arbeid... Det vil nok uansett ordne seg når du flytter selv, men forferdelig irriterende at du og barnet skal tape på at han velger å være idiot. Anonymkode: 63a75...fe7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #10 Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje du kan få ham til å innrømme når han flyttet når dere uansett sikkert er på familievernkontoret? Du kan heller ikke se bort fra at hans nye huseier kan ha betalt ham for noe svart arbeid... Det vil nok uansett ordne seg når du flytter selv, men forferdelig irriterende at du og barnet skal tape på at han velger å være idiot. Anonymkode: 63a75...fe7 Sant det. Ja han prøvde seg faktisk da vi var på fam.vernkontoret forrige uke. Jeg sa noe om at vi ikke hadde bodd sammen siden nov. Nei, det har jo ikke vært sååå lenge mente han. Jo du flytta jo ut i nov sa jeg. Men jeg kan vel ikke bruke det til noe? Anonymkode: 697fe...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #11 Skrevet 11. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke naboer så tett på. Har snakket med hans utleier, men de vil ha godkjenning fra han før de skriver en bekreftelse. Og det gir jo ikke han. Veldig kjedelig, men håper det ordner seg når jeg flytter. Selv om jeg har tapt noen tusen på de månedene. Anonymkode: 697fe...5b5 Hvor får han posten sin da? Anonymkode: 30939...da3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #12 Skrevet 11. mars 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sant det. Ja han prøvde seg faktisk da vi var på fam.vernkontoret forrige uke. Jeg sa noe om at vi ikke hadde bodd sammen siden nov. Nei, det har jo ikke vært sååå lenge mente han. Jo du flytta jo ut i nov sa jeg. Men jeg kan vel ikke bruke det til noe? Anonymkode: 697fe...5b5 Gjenta det neste gang, minn ham på datoen han flyttet ut (jeg går ut fra at du vet datoen). Og når han innrømmer det så ber du dem journalføre akkurat det fordi han til nå ikke har meldt flytting og det fører til at du ikke får ekstra barnetrygd. Så ber du om en utskrift etterpå. Vet ikke om de gjøre det, men jeg ville forsøkt i hvert fall. Da har du i hvert fall vitner. Anonymkode: 63a75...fe7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #13 Skrevet 11. mars 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor får han posten sin da? Anonymkode: 30939...da3 Vet ikke. Kontaktet posten for å få den stoppet her. Anonymkode: 697fe...5b5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #14 Skrevet 11. mars 2019 Veldig kjedelig situasjon. Føler meg kjip som gjør disse tingene. Men det er jo han som ikke melder flytting, og dermed sørger for at jeg ikke får det jeg og barna har rett på. Anonymkode: 697fe...5b5
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #15 Skrevet 12. mars 2019 Det er forskjellige regler.. bidrag er privatrettslig og ikke en ytelse . Dere kan være registrert på samme adresse og du kan søke om bidrag fra mannen din, detsom han ikke benekter dette. Nav bare beregner og innkrever bidraget for deg. Forskudd på bidrag der i mot er noe som utbetales av statens midler og har da et litt annet regelverk. Anonymkode: 42a9c...f19
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #16 Skrevet 12. mars 2019 Det var mye styr for 970 kr. Når flytter du da? Se om du kan få flytte tidligere eller endre adresse litt før du flytter så får du søke på nytt. Anonymkode: af5a6...835
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2019 #17 Skrevet 14. mars 2019 På 12.3.2019 den 10.39, Anonym bruker skrev: Det var mye styr for 970 kr. Når flytter du da? Se om du kan få flytte tidligere eller endre adresse litt før du flytter så får du søke på nytt. Anonymkode: af5a6...835 Ja du synes sikkert det, men totalt blir det ca5000 kr + manglende bidragsforskudd på 2000kr + ca 6000 som han skylder meg. Totalt er det altså PR nå ca 13000 jeg ikke har fått, som jeg ville fått om han hadde meldt flytting. Anonymkode: 697fe...5b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå