Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 En familie på 3. To voksne (31 og 30 år) og ett barn. Da helgen startet ble det kjøpt inn en pose med smågodt, som mannen i familien valgte å betale. Det ble ikke spist, og er fortsatt i skapet. Mannen skal jobbe kveldsvakter hele uken, mens mor og barn er hjemme. Far forteller mor at «Det skal ikke røres før neste helg». Mor sier at det ikke er hans beslutning, og at det ikke kan ha så stor betydning om noe blir spist en kveld, eksempelvis hvis mor og barn skal se en film sammen. Far blir sint, sier at ingen får lov å spise uten at han gir lov, gjør en stor ting ut av at han betalte og avslutter med å si at han vil ta posen med på jobb hver kveld, hvis mor ikke lover at hun og barnet holder seg vekk fra posen. Mor mener far oppfører seg barnslig og ber ham ta seg sammen. Far blir sint, hever stemmen og avslutter diskusjonen med å rope. Mor forlater rommet og vet ikke helt hva hun skal stille opp med. Hvilke tanker får dere? Barnet var ikke hjemme. Anonymkode: 0b6be...8fb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Jeg tenker herregud, er det virkelig mulig å krangle om noe så idiotisk🤔 Anonymkode: e53df...26d
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 Jeg tenker at far er en spesiell kontrollfreak!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Høres ut som min far! Bare at faren min var mange ganger verre! Han hadde alltid masse sjokolade og potetgull i kjøkkenskapet. Ble jeg eller søsken fristet til å smake ble det månelys! Han telte også brusbokser han kjøpte i Sverige og sjekket hver dag om noen hadde tatt noe. Han hadde også eget pålegg, juice og brød ingen andre fikk ta av. I helgene kjøpte han rundstykker til seg selv. Og vi måtte spise brød på fellesfrokostene. Virkelig ikke normalt! Og han er sånn ennå. Nå svarer jeg tilbake med samme mynt de få gangene vi er sammen. Kjøper inn en masse som er noen hakk bedre enn det han har kjøpt til seg selv. Kjøper også et stykke marsipankake (beste han vet) til alle utenom han. Ennå går det ikke opp et lys. Han er gal og en lost case. Anonymkode: ac1ac...f9c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 Er han ekstremt gjerrig? Anonymkode: d1403...e45
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Det som kjøpes inn og legges i skap kan alle spise av. Vi er en familie, et team. Det jeg ikke vil mannen skal spise, det legger jeg heller ikke i skapet. Anonymkode: 2a1cc...e00
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 Jeg reagerer allerede på "mannen valgte å betale"'. Har dere adskilt økonomi, hvordan praktiseres det med mat? Helt vanlig godteri må da være greit at alle spiser, selv om han ikke har lyst der og da. Har mistanke dere har flere problemer. Anonymkode: 58e9b...f68
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #8 Skrevet 11. mars 2019 Dette kan mannen min og finne på, men han sluker som regel posen sin før den er i skapet og kjøper til meg og barna noe vi kan ha isteden. Men han vil ha sin smågodtpose i fred. Mannen din derimot virker litt dust...... Anonymkode: 119a2...bed
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #9 Skrevet 11. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg reagerer allerede på "mannen valgte å betale"'. Har dere adskilt økonomi, hvordan praktiseres det med mat? Helt vanlig godteri må da være greit at alle spiser, selv om han ikke har lyst der og da. Har mistanke dere har flere problemer. Anonymkode: 58e9b...f68 Vi har egen matkonto, med kort tilknyttet. Men vi velger å betale smågodt, brus og lignende på egne kort innimellom for at matpengene skal rekke til mat og annet til husholdningen. Jeg har selvfølgelig betalt ved tidligere anledninger, uten å nekte noen å spise av det. Anonymkode: 0b6be...8fb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #10 Skrevet 11. mars 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som min far! Bare at faren min var mange ganger verre! Han hadde alltid masse sjokolade og potetgull i kjøkkenskapet. Ble jeg eller søsken fristet til å smake ble det månelys! Han telte også brusbokser han kjøpte i Sverige og sjekket hver dag om noen hadde tatt noe. Han hadde også eget pålegg, juice og brød ingen andre fikk ta av. I helgene kjøpte han rundstykker til seg selv. Og vi måtte spise brød på fellesfrokostene. Virkelig ikke normalt! Og han er sånn ennå. Nå svarer jeg tilbake med samme mynt de få gangene vi er sammen. Kjøper inn en masse som er noen hakk bedre enn det han har kjøpt til seg selv. Kjøper også et stykke marsipankake (beste han vet) til alle utenom han. Ennå går det ikke opp et lys. Han er gal og en lost case. Anonymkode: ac1ac...f9c Uff, det høres ikke greit ut❤️ Det kan ikke ha vært lett å vokse opp i. Anonymkode: 0b6be...8fb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #11 Skrevet 11. mars 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som kjøpes inn og legges i skap kan alle spise av. Vi er en familie, et team. Det jeg ikke vil mannen skal spise, det legger jeg heller ikke i skapet. Anonymkode: 2a1cc...e00 Ja, dette er jeg veldig enig i. Anonymkode: 0b6be...8fb
amandine Skrevet 11. mars 2019 #12 Skrevet 11. mars 2019 (endret) Jeg hadde bedt ham ta godteriet og kofferten sin og la nøkkelen ligge igjen. Det går da ikke an? Selvfølgelig satt på spissen, men jeg kunne ikke klart å dele liv med noe sånt. Endret 11. mars 2019 av amandine
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #13 Skrevet 11. mars 2019 Hvilke andre problemer har dere i forholdet? For jeg er overbevist om at dette bare er en bagatell i forhold til resten? Anonymkode: 335f0...ad7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #15 Skrevet 11. mars 2019 3 timer siden, amandine skrev: Jeg hadde bedt ham ta godteriet og kofferten sin og la nøkkelen ligge igjen. Det går da ikke an? Selvfølgelig satt på spissen, men jeg kunne ikke klart å dele liv med noe sånt. Dette. ☝️ ☝️ Anonymkode: b7f30...9de
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #16 Skrevet 11. mars 2019 Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet av noen av disse svarene 🙈 Vi har ett litt tjukt barn og har litt strenge regler på å forsyne seg av skuffer og skap. Jeg er kontrollfreaken på lommepengene, antall colabokser, generelt matinntak osv. Det er ikke det at vi aldri spiser godis, bare noen får osv, men vi må rett og slett ha litt harde regler og innimellom gjemmer jeg godis også så det ikke skal bli for fristende. Om mannen velger ta godis og gi på en dag jeg kanskje ikke ville gjort det blir jeg selvfølgelig ikke sur/sint/irritert, men den ene ungen eier ikke begrensning og det går dessverre utover alle Anonymkode: 8d764...d5d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #17 Skrevet 11. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet av noen av disse svarene 🙈 Vi har ett litt tjukt barn og har litt strenge regler på å forsyne seg av skuffer og skap. Jeg er kontrollfreaken på lommepengene, antall colabokser, generelt matinntak osv. Det er ikke det at vi aldri spiser godis, bare noen får osv, men vi må rett og slett ha litt harde regler og innimellom gjemmer jeg godis også så det ikke skal bli for fristende. Om mannen velger ta godis og gi på en dag jeg kanskje ikke ville gjort det blir jeg selvfølgelig ikke sur/sint/irritert, men den ene ungen eier ikke begrensning og det går dessverre utover alle Anonymkode: 8d764...d5d Hvorfor får du dårlig samvittighet av svarene? Mener du oppriktig at dette er i nærheten av samme situasjon som det hi skriver om? Anonymkode: 8a272...a04
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #18 Skrevet 11. mars 2019 Da hadde jeg lurt på om han var kommet i trassalderen. Anonymkode: 8a272...a04
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #19 Skrevet 11. mars 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet av noen av disse svarene 🙈 Vi har ett litt tjukt barn og har litt strenge regler på å forsyne seg av skuffer og skap. Jeg er kontrollfreaken på lommepengene, antall colabokser, generelt matinntak osv. Det er ikke det at vi aldri spiser godis, bare noen får osv, men vi må rett og slett ha litt harde regler og innimellom gjemmer jeg godis også så det ikke skal bli for fristende. Om mannen velger ta godis og gi på en dag jeg kanskje ikke ville gjort det blir jeg selvfølgelig ikke sur/sint/irritert, men den ene ungen eier ikke begrensning og det går dessverre utover alle Anonymkode: 8d764...d5d Det er jo ingenting i HI som tilsier at situasjonene deres kan sammenlignes. Du gjør dette for ditt barnet ditt som ellers får helseproblemer. His mann gjør dette for å kontrollere, ev. er ekstremt gnien. Anonymkode: 335f0...ad7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #20 Skrevet 11. mars 2019 Jeg hadde bedt ham ta godteposen sin og trøkke den så langt oppi rævva si som han bare klarer. Så hadde jeg gått ut å kjøpt godteri til meg selv og barnet mitt. Jeg hadde ikke spist av hans godtepose om det så sto om livet. Herregud for en sau! Anonymkode: 24e18...039
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #21 Skrevet 11. mars 2019 Herregud jeg er glad jeg ikke er dere Anonymkode: b9fde...e5d
<3 mine søte små<3 Skrevet 11. mars 2019 #22 Skrevet 11. mars 2019 Hadde sendt han et bilde der jeg og barnet satt og koste oss
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #23 Skrevet 11. mars 2019 Høres ut som mannen min. Han er akkurat sånn. Han har en godtepose godt gjemt i et skap som han aller nådigst deler ut av...🙈 Hadde løst det med å kjøpe eget godteri til meg selv og barna. Ser ikke helt problemet...! Anonymkode: 22759...625
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #25 Skrevet 12. mars 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som mannen min. Han er akkurat sånn. Han har en godtepose godt gjemt i et skap som han aller nådigst deler ut av...🙈 Hadde løst det med å kjøpe eget godteri til meg selv og barna. Ser ikke helt problemet...! Anonymkode: 22759...625 Problemet er vel at han er så hissig i forhold til det godteriet. Anonymkode: 262ce...949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå