Gå til innhold

Hva tenker dere om denne mannen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En familie på 3. To voksne (31 og 30 år) og ett barn. Da helgen startet ble det kjøpt inn en pose med smågodt, som mannen i familien valgte å betale. 

Det ble ikke spist, og er fortsatt i skapet. Mannen skal jobbe kveldsvakter hele uken, mens mor og barn er hjemme. Far forteller mor at «Det skal ikke røres før neste helg». Mor sier at det ikke er hans beslutning, og at det ikke kan ha så stor betydning om noe blir spist en kveld, eksempelvis hvis mor og barn skal se en film sammen. 

Far blir sint, sier at ingen får lov å spise uten at han gir lov, gjør en stor ting ut av at han betalte og avslutter med å si at han vil ta posen med på jobb hver kveld,  hvis mor ikke lover at hun og barnet holder seg vekk fra posen. 

Mor mener far oppfører seg barnslig og ber ham ta seg sammen. Far blir sint, hever stemmen og avslutter diskusjonen med å rope. Mor forlater rommet og vet ikke helt hva hun skal stille opp med. 

Hvilke tanker får dere? Barnet var ikke hjemme. 

Anonymkode: 0b6be...8fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker herregud, er det virkelig mulig å krangle om noe så idiotisk🤔

Anonymkode: e53df...26d

Skrevet

Jeg tenker at far er en spesiell kontrollfreak!

Skrevet

Høres ut som min far! Bare at faren min var mange ganger verre! Han hadde alltid masse sjokolade og potetgull i kjøkkenskapet. Ble jeg eller søsken fristet til å smake ble det månelys! Han telte også brusbokser han kjøpte i Sverige og sjekket hver dag om noen hadde tatt noe. Han hadde også eget pålegg, juice og brød ingen andre fikk ta av. I helgene kjøpte han rundstykker til seg selv. Og vi måtte spise brød på fellesfrokostene. Virkelig ikke normalt! Og han er sånn ennå. 

Nå svarer jeg tilbake med samme mynt de få gangene vi er sammen. Kjøper inn en masse som er noen hakk bedre enn det han har kjøpt til seg selv. Kjøper også et stykke marsipankake (beste han vet) til alle utenom han.

Ennå går det ikke opp et lys. Han er gal og en lost case. 

Anonymkode: ac1ac...f9c

Skrevet

Er han ekstremt gjerrig?

Anonymkode: d1403...e45

Skrevet

Det som kjøpes inn og legges i skap kan alle spise av. Vi er en familie, et team. Det jeg ikke vil mannen skal spise, det legger jeg heller ikke i skapet.

Anonymkode: 2a1cc...e00

Skrevet

Jeg reagerer allerede på "mannen valgte å betale"'. Har dere adskilt økonomi, hvordan praktiseres det med mat?

Helt vanlig godteri må da være greit at alle spiser, selv om han ikke har lyst der og da.

Har mistanke dere har flere problemer.

Anonymkode: 58e9b...f68

Skrevet

Dette kan mannen min og finne på, men han sluker som regel posen sin før den er i skapet og kjøper til meg og barna noe vi kan ha isteden. Men han vil ha sin smågodtpose i fred. 

Mannen din derimot virker litt dust...... 

Anonymkode: 119a2...bed

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reagerer allerede på "mannen valgte å betale"'. Har dere adskilt økonomi, hvordan praktiseres det med mat?

Helt vanlig godteri må da være greit at alle spiser, selv om han ikke har lyst der og da.

Har mistanke dere har flere problemer.

Anonymkode: 58e9b...f68

Vi har egen matkonto, med kort tilknyttet. Men vi velger å betale smågodt, brus og lignende på egne kort innimellom for at matpengene skal rekke til mat og annet til husholdningen. 

Jeg har selvfølgelig betalt ved tidligere anledninger, uten å nekte noen å spise av det. 

Anonymkode: 0b6be...8fb

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som min far! Bare at faren min var mange ganger verre! Han hadde alltid masse sjokolade og potetgull i kjøkkenskapet. Ble jeg eller søsken fristet til å smake ble det månelys! Han telte også brusbokser han kjøpte i Sverige og sjekket hver dag om noen hadde tatt noe. Han hadde også eget pålegg, juice og brød ingen andre fikk ta av. I helgene kjøpte han rundstykker til seg selv. Og vi måtte spise brød på fellesfrokostene. Virkelig ikke normalt! Og han er sånn ennå. 

Nå svarer jeg tilbake med samme mynt de få gangene vi er sammen. Kjøper inn en masse som er noen hakk bedre enn det han har kjøpt til seg selv. Kjøper også et stykke marsipankake (beste han vet) til alle utenom han.

Ennå går det ikke opp et lys. Han er gal og en lost case. 

Anonymkode: ac1ac...f9c

Uff, det høres ikke greit ut❤️ Det kan ikke ha vært lett å vokse opp i. 

Anonymkode: 0b6be...8fb

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som kjøpes inn og legges i skap kan alle spise av. Vi er en familie, et team. Det jeg ikke vil mannen skal spise, det legger jeg heller ikke i skapet.

Anonymkode: 2a1cc...e00

Ja, dette er jeg veldig enig i.

Anonymkode: 0b6be...8fb

Skrevet (endret)

Jeg hadde bedt ham ta godteriet og kofferten sin og la nøkkelen ligge igjen. Det går da ikke an? Selvfølgelig satt på spissen, men jeg kunne ikke klart å dele liv med noe sånt.

Endret av amandine
Skrevet

Hvilke andre problemer har dere i forholdet? For jeg er overbevist om at dette bare er en bagatell i forhold til resten?

 

Anonymkode: 335f0...ad7

Skrevet
3 timer siden, amandine skrev:

Jeg hadde bedt ham ta godteriet og kofferten sin og la nøkkelen ligge igjen. Det går da ikke an? Selvfølgelig satt på spissen, men jeg kunne ikke klart å dele liv med noe sånt.

Dette. ☝️ ☝️ 

Anonymkode: b7f30...9de

Skrevet

Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet av noen av disse svarene 🙈 Vi har ett litt tjukt barn og har litt strenge regler på å forsyne seg av skuffer og skap. Jeg er kontrollfreaken på lommepengene, antall colabokser, generelt matinntak osv. Det er ikke det at vi aldri spiser godis, bare noen får osv, men vi må rett og slett ha litt harde regler og innimellom gjemmer jeg godis også så det ikke skal bli for fristende. Om mannen velger ta godis og gi på en dag jeg kanskje ikke ville gjort det blir jeg selvfølgelig ikke sur/sint/irritert, men den ene ungen eier ikke begrensning og det går dessverre utover alle 

Anonymkode: 8d764...d5d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet av noen av disse svarene 🙈 Vi har ett litt tjukt barn og har litt strenge regler på å forsyne seg av skuffer og skap. Jeg er kontrollfreaken på lommepengene, antall colabokser, generelt matinntak osv. Det er ikke det at vi aldri spiser godis, bare noen får osv, men vi må rett og slett ha litt harde regler og innimellom gjemmer jeg godis også så det ikke skal bli for fristende. Om mannen velger ta godis og gi på en dag jeg kanskje ikke ville gjort det blir jeg selvfølgelig ikke sur/sint/irritert, men den ene ungen eier ikke begrensning og det går dessverre utover alle 

Anonymkode: 8d764...d5d

Hvorfor får du dårlig samvittighet av svarene? Mener du oppriktig at dette er i nærheten av samme situasjon som det hi skriver om?

Anonymkode: 8a272...a04

Skrevet

Da hadde jeg lurt på om han var kommet i trassalderen.

Anonymkode: 8a272...a04

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg fikk litt dårlig samvittighet av noen av disse svarene 🙈 Vi har ett litt tjukt barn og har litt strenge regler på å forsyne seg av skuffer og skap. Jeg er kontrollfreaken på lommepengene, antall colabokser, generelt matinntak osv. Det er ikke det at vi aldri spiser godis, bare noen får osv, men vi må rett og slett ha litt harde regler og innimellom gjemmer jeg godis også så det ikke skal bli for fristende. Om mannen velger ta godis og gi på en dag jeg kanskje ikke ville gjort det blir jeg selvfølgelig ikke sur/sint/irritert, men den ene ungen eier ikke begrensning og det går dessverre utover alle 

Anonymkode: 8d764...d5d

Det er jo ingenting i HI som tilsier at situasjonene deres kan sammenlignes.

Du gjør dette for ditt barnet ditt som ellers får helseproblemer. His mann gjør dette for å kontrollere, ev. er ekstremt gnien.

Anonymkode: 335f0...ad7

Skrevet

Jeg hadde bedt ham ta godteposen sin og trøkke den så langt oppi rævva si som han bare klarer. Så hadde jeg gått ut å kjøpt godteri til meg selv og barnet mitt. Jeg hadde ikke spist av hans godtepose om det så sto om livet. Herregud for en sau! 

Anonymkode: 24e18...039

Skrevet

Herregud jeg er glad jeg ikke er dere

Anonymkode: b9fde...e5d

Skrevet

Hadde sendt han et bilde der jeg og barnet satt og koste oss

Skrevet

Høres ut som mannen min. Han er akkurat sånn. Han har en godtepose godt gjemt i et skap som han aller nådigst deler ut av...🙈

Hadde løst det med å kjøpe eget godteri til meg selv og barna. Ser ikke helt problemet...!

Anonymkode: 22759...625

Skrevet

Nakkeskudd.

Anonymkode: e158b...5c9

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som mannen min. Han er akkurat sånn. Han har en godtepose godt gjemt i et skap som han aller nådigst deler ut av...🙈

Hadde løst det med å kjøpe eget godteri til meg selv og barna. Ser ikke helt problemet...!

Anonymkode: 22759...625

Problemet er vel at han er så hissig i forhold til det godteriet.

Anonymkode: 262ce...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...