Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #1 Skrevet 11. mars 2019 Ikke byttet jobb så ofte, men har nå ny jobb. Liten bedrift og de som jobber der er hyggelige og inkluderende. Likevel så føler jeg meg så malplassert der. Og humoren og sjargongen de har er litt intern og ellers ikke i min gate. Når de «ler seg ihjel» så sitter jeg bare der og glor. Jeg føler liksom ikke at jeg bånder med noen. I tillegg er det litt sjåvinistisk der, damene holder kjøkken i orden og mannfolka vasker ikke benker fordi «de har klutenallergi» (haha så gøy) Tror dere dette vil gå seg til? Jeg har aldri gruet meg til jobb men nå er jeg nesten der. Det er vel ikke gruing men mer at jeg synes det er kjedelig. Jeg vet jo at en arbeidsplsss ikke er et sted man skal underholdes men det er jo fint å kunne le litt med kollegaer. Anonymkode: 54e41...547
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #2 Skrevet 11. mars 2019 Hvor lenge har du jobbet der? Anonymkode: 39213...ff5
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #3 Skrevet 11. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har du jobbet der? Anonymkode: 39213...ff5 En måned snart. Anonymkode: 54e41...547
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #4 Skrevet 11. mars 2019 Dårlig humør og kjedelige snakk kunne jeg levd med, men slik sjåvinisme hadde jeg klikket av.. Problemet ditt som nykommer er at det ikke er så lurt at du foreslår noen endringer.. Jeg ville blitt kjent med den mest innflytelsesrike kvinnen og foreslått at hun frontet kjøkkenliste. Anonymkode: 8438a...3e9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #5 Skrevet 11. mars 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: En måned snart. Anonymkode: 54e41...547 Kjære, du må da gi det en sjanse! Hvis du ikke trives om et år, så kan du vurdere å bytte, men først må du bli kjent. Anonymkode: feacc...206
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2019 #6 Skrevet 11. mars 2019 Jeg har også klutenallergi, og jeg er kvinne. Jeg vasker ikke andres dritt, det får de gjøre selv. Anonymkode: 3be86...56f
topaz Skrevet 11. mars 2019 #7 Skrevet 11. mars 2019 Helt vanlig å føle seg veldig utenfor når man begynner et nytt sted. 1 måned er ikke lenge. Gi det litt tid, prøv å skape noen bånd med enkelte slik at dere får mer å snakke om. Angående den dustete "middelaldrende mann"-humoren... Jeg vet ikke... Det er håpløst med sånne folk som synes det er humoristisk at de ikke er med på å dra lasset i et felles kjøkken / kantine. Bygg deg opp litt mer sosial kapital på arbeidsplassen og se om dere kan få gjort noe med det etter hvert. Modigere mennesker enn meg ville vel faktisk bare sagt det rett ut at de må bidra, men så tøff er jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå