Gå til innhold

Tror dere det bare er tull?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke handlet mye på Finn så vet ikke hva jeg skal tro og hvordan det funker. 

Jeg har sett på noen stoler siden jul, så her om dagen tok jeg kontakt med selger. Det er to like annonser men forskjellig selger, altså ektepar som selger. Her om dagen tok jeg kontakt å sendte sms. De selger 4 stoler men jeg lurte på om jeg kunne kjøpe 2stk, de koster 1200stk. Da fikk jeg beskjed at det måtte hun sjekke med mannen. Så gikk det 2 dager og jeg fikk svar. Det er så mange som vil ha de stolene, hun får mail hele tiden, og hun kan selge til meg men til 1500kr stk, fordi hun da kommer til å slite med å selge de to andre. Stolene er flekkete, og jeg skal betale 1500kr stk? Men, greit nok jeg forstår det.

Men det som er så rart, er at det var ikke måte på hvor mange som vil ha de stolene men enda så står de på finn.? Er det bare tull?

Anonymkode: aa3d0...8a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det bare tull, hun presser prisen. Hvorfor vil du kjøpe for 1500 om du ikke mener de er verdt mer enn 1200?

Anonymkode: 2f7ea...53b

Skrevet

Jeg tror ho prøver å få prisen opp, helt klart. Ville svart at da står jeg over, og at da kan de jo selge til noen av de som vil ha alle. De stolene eller noe lignende dukker nok opp igjen :)

Anonymkode: adf1f...576

Skrevet

Ja, er jo rart om det er så mange som vil ha dem hvis hun likevel vil selge to til deg, men om det er tull eller ikke betyr jo ingenting. Hvis du ønsker å kjøpe dem for 1500 per stk, så er det verdt det. Men i og med at du sitter å finner feil med dem, som at de er flekkete, så vil du kanskje egentlig ikke betale så mye for dem? Da kan du være så "snill" og la en av de maaaange andre som ønsker å kjøpe dem, kjøpe dem 😄

 

Anonymkode: 315ce...6a2

Skrevet

Hvis de har ligget på finn siden jul (!) burde de vært solgt for lenge siden om så mange er interessert!

Dette lukter lang vei. Ikke gi 1500 for dem! Bare si nei takk. Enten trekker hun seg da, eller også tar hun kontakt tilbake med en lavere pris.

 

Anonymkode: 3f3fe...877

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det bare tull, hun presser prisen. Hvorfor vil du kjøpe for 1500 om du ikke mener de er verdt mer enn 1200?

Anonymkode: 2f7ea...53b

Jeg vil ikke kjøpe for 1500kr, og ihvertfall ikke når de er flekkete. Men hun sier at jeg kan kjøpe for 1500kr stk.

Anonymkode: aa3d0...8a7

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er jo rart om det er så mange som vil ha dem hvis hun likevel vil selge to til deg, men om det er tull eller ikke betyr jo ingenting. Hvis du ønsker å kjøpe dem for 1500 per stk, så er det verdt det. Men i og med at du sitter å finner feil med dem, som at de er flekkete, så vil du kanskje egentlig ikke betale så mye for dem? Da kan du være så "snill" og la en av de maaaange andre som ønsker å kjøpe dem, kjøpe dem 😄

 

Anonymkode: 315ce...6a2

Jeg vil jo kjøpe de, men for 1200kr stk🙈 Synes bare det er litt rart at de sier jeg kan kjøpe de for 1500kr stk, men såååå mange som vil ha de.🤔

Anonymkode: aa3d0...8a7

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil jo kjøpe de, men for 1200kr stk🙈 Synes bare det er litt rart at de sier jeg kan kjøpe de for 1500kr stk, men såååå mange som vil ha de.🤔

Anonymkode: aa3d0...8a7

Det er jo ikke rart. De prøver å selge noe, så klart vil de ha best mulig pris for de. De synes det er kjedelig å selge bare to, og er redde for at det da blir vanskeligere å få solgt de resterende. Derfor prøver de å presse prisen opp, og bruker mange interessenter som argument og pressmiddel. Det betyr selvfølgelig ikke at det nødvendigvis er mange interessenter.

Bestem deg for hvor mye du er villig til å gi- og stå for det. 

Anonymkode: 45cfa...7e5

Skrevet

Sånne folk irriterer meg så mye, at jeg alltid boikotter dem

Anonymkode: 4db94...6ed

Skrevet

Det er nok ikke riktig at mange vil ha dem nei.

MEN: Jeg ville også vært skeptisk til å selge bare to, nettopp fordi det da ville være vanskeligere å bli kvitt de siste. Jeg ville nok da takket nei til deg, og heller forsøkt litt lenger. Men så er jeg heller ikke avhengig av å få inn de pengene, og har plass til å lagre stolene. Kanskje gjelder det samme for dette ekteparet.

Anonymkode: e3c13...a24

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne folk irriterer meg så mye, at jeg alltid boikotter dem

Anonymkode: 4db94...6ed

Samme her. Når jeg tenker at de forsøker å lure meg, gidder jeg ikke.

Skrevet

Hadde takket nei da. De kommer nok løpende etter deg da. 

Anonymkode: 2ab99...3fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...