Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og far til min sønn gikk fra hverandre i sommer. Vi har 50/50 fordeling. Han er en veldig god og dedikert pappa. Grunnen for bruddet var enkelt og greit mangel på respekt og sinneproblem hos han. Han har fremdeles ikke klart å akseptere bruddet, og prøver alt han kan å få meg tilbake. Problemer er at han forfølger meg. Han kan stå utenfor huset mitt og titte inn vinduene. Sjekker jevnlig hvor jeg er og hva jeg driver med. Ringer/Sender mld mange ganger daglig, og hvis jeg ikke svarer så er helvete løs. Har flere opptak av at han truer meg på livet. Jeg gjør nå alt jeg kan for å "please" han, da det er så utrolig viktig for meg at vi har et godt samarbeid for sønnen vår sin skyld. Nå kjenner jeg bare at jeg ikke orker å leve på denne måten mer.. vi har vært flere runder i fvk, men ting blir ikke bedre. Han tror at han eier meg. Det sitter så utrolig langt inne å skulle anmelde pappaen til sønnen min, og jeg vet ikke helt om det vil gjøre situasjonen bedre eller verre. Kan noen hjelpe meg?🙁

Anonymkode: b8ed1...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke han slutter om du ikke anmelder. Da hadde han sluttet for lenge siden! Du kan ikke leve slik! 

Anonymkode: 7e92a...a28

Skrevet

Dette MÅ du ta til politiet. Det kan ikke vente - du må gjøre det i morgen!

Denne mannen er farlig!!!

Ta med bevisene til politiet og be om besøks- og kontaktforbud, ev. også en motsatt voldsalarm.

Det at han fremdeles er så nærgående og truer deg på livet viser at han er en svært farlig mann!  Hvis du ikke tar dette på alvor risikerer du i verste fall at din sønn blir morløs. Så politiet i morgen! Du må også alliere deg med kjente i tiden fremover og be politiet om råd for hva du skal gjøre fremover.

Han er ikke en gang i nærheten av å være "en god og dedikert pappa"! En god og dedikert far ville ikke truet med å ta livet av barnets mor! Det er tydelig at han har manipulert deg, for du kan ikke kalle ham en god far. Ja, han har sikkert gode sider også, og han har sikkert mange gode sider som far også. Men denne mannen er helt totalt ute og kjører psykisk. En så ustabil person kan aldri bli en god pappa! Du kan heller ikke ha "et godt samarbeid" med en person som truer deg på livet og forfølger deg. Det er ikke mulig.

Den eneste måten du kan være en god mor på er å beskytte deg selv, for gjør du ikke det risikerer du som sagt at han sørger for at barnet blir uten mor. Du MÅ ta dette på alvor!

Politiet i morgen!!!

Anonymkode: f4ece...156

Skrevet

Enig med de andre, du MÅ anmelde. En mann med sinnemestringsproblemer som holder på sånn, er farlig. 

Skrevet

la være og anmeld,men unngå han helt, ikke vis noe intresse

Anonymkode: 13c5b...ae7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

la være og anmeld,men unngå han helt, ikke vis noe intresse

Anonymkode: 13c5b...ae7

Hvordan unngå noen som står utenfor og kikker inn? 

Skrevet

Var du hos politiet i dag, HI?

Skrevet

Hvis han har truet deg på livet så er det vel ikke så veldig mye å lure på....

Anonymkode: 4d688...21e

Skrevet

Jeg ringte politiet i går, og skal få komme inn på en samtale for å få litt råd om hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvorfor, men det sitter så sykt langt inne å skulle anmelde han..☹ hi

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringte politiet i går, og skal få komme inn på en samtale for å få litt råd om hva jeg skal gjøre. Vet ikke hvorfor, men det sitter så sykt langt inne å skulle anmelde han..☹ hi

Det sitter langt inne fordi du er en litt for god person og fremdeles ser litt for mange av hans gode sider som du en gang falt for - selv om du ikke vil ha ham tilbake og han nå terroriserer deg.

Det du må huske er at det ikke er du som er skyld i dette! Han, og han alene!, er skyld i at han  blir anmeldt. Det er han som gjør det ulovlige, det er han som truer. Da er det også han som må ta følgene.

Din oppgave er å beskytte deg selv og ditt barn. Og eneste måten du kan beskytte barnet ditt er ved å beskytte deg selv, å holde deg selv i live og så frisk psykisk som du kan. Lar du dette få fortsette så vil du slite mye, eller det kan skje verre ting.

Siden du har så sterke bevis på truslene hans kan det hende politiet vil ta ut en anmeldelse på ham. Da er det formelt politiet som anmelder ham, ikke du. Men for han betyr det ikke noe, han bryr seg nok ikke om det er du eller politiet som anmelder. Så anmeld ham!

Bra du tok kontakt med politiet! Når skal du dit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...