Gå til innhold

Jenter og drama...hjelp..tips mottas :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei som blir 11 år i år. Hun har ei venninne som styrer så fælt hele tiden. Blir sur og sint hvismin datter leker med andre, går hjem sammen med andre og sier hele tiden at de hadde en avtale selv om de ikke hadde det osv. Min datter har og ei god venninne og de har det supert sammen, aldri krangling eller drama, leker fint sammen, men den styrete venninna liker ikke henne, sier stygge ting og baksnakker. Offer seg hvis de 3 skal gå sammen. Det er akkurat som om hun er sjalu eller noe og skal bare ha min datter for seg selv. 

Min datter blir sliten av dette, hun står i mellom 2 stykker, som hun vil leke med. Det er helt i orden at ikke alle 3 skal leke sammen hver gang, men hun venninna blir jo så sur hvis min datter leker med andre. Har snakket med moren om det og det ble litt bedre en liten stund,men nå er det pån igjen. Hun tar utrolig stor plass denne venninna, bestemmer alt, forteller min datter noe, har hun gjort det samme eller noe annet enda bedre, skal hele tiden være best, ha best osv.

Er litt rådløs nå. Min datter blir sliten av det, det å stå i mellom, men vil som sagt leke med begge to. 

Kan man gjøre noe med det? Råd mottas med takk :)

Anonymkode: d69b7...0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde styrket min datters selvtilitt nok til at hun klarte å være tydelig til den masete venninnen. Det beste hadde vært om hun selv klarer å sette henne på plass, og si at hun ikke aksepterer at venninnen skal få henne til å føle seg sånn. Hun er nemlig mer verdt en som så. 

Min lille erfaring er at dette er best å lære de opp til å gjøre selv. For hvilket verktøy har de i sekken til neste gang, hvis vi alltid ordner opp for de? 

Anonymkode: 3f616...d5a

Skrevet

Takk for svar :) ja, det aller beste er om de ordner opp selv. Skjønner det er vanskelig da min datter alltid vil være snill og være med begge. 

Hi

Skrevet

Vil anbefale deg å lese denne: http://www.fpkf.no/wp-content/uploads/2015/08/TO-ER-HARMONI-–-TRE-ER-KAOS.pdf 

I den alderen er det veldig vanlig med konflikter blant jenter. Mulig venninen maser sånn pga usikkerhet? Hvor mange andre venner har hun? Kanskje de kan invitere den masete vennina, ho andre vennina + ei til, slik at de blir 4 jenter (ikke inviter slik at de bare blir 3. Ref. linken over). Da blir dei ei fin lita gruppe, og hun som maser mister litt autoritet, men får sjansen til å skape seg et større nettverk. 

Anonymkode: ffe05...013

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil anbefale deg å lese denne: http://www.fpkf.no/wp-content/uploads/2015/08/TO-ER-HARMONI-–-TRE-ER-KAOS.pdf 

I den alderen er det veldig vanlig med konflikter blant jenter. Mulig venninen maser sånn pga usikkerhet? Hvor mange andre venner har hun? Kanskje de kan invitere den masete vennina, ho andre vennina + ei til, slik at de blir 4 jenter (ikke inviter slik at de bare blir 3. Ref. linken over). Da blir dei ei fin lita gruppe, og hun som maser mister litt autoritet, men får sjansen til å skape seg et større nettverk. 

Anonymkode: ffe05...013

Takk for svar og link :)

hun har andre venninner og, men vet det er mye drama og styr rundt de og. Jeg må ærlig innrømme at jeg er lei jenta, dessverre, er stygt å si det og beklager det, hun er her hele tiden, tar ikke et nei for et nei, må vite hvorfor det ikke passer å bli med hjem/komme på besøk, spør hvor min datter er hvis hun er borte, har sluttet å si det, for det endte med at hun dro dit min datter var.

skal absolutt forsøke det å invitere så de blur 4 til sammen, vet at 3 kan være vanskelig. 

takk igje :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...