Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #26 Del Skrevet 12. mars 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare vær klar over at forskjellige MR-serier gir forskjellig farge på vann og fett. Noe som er hvitt på en serie vil være svart på en annen (google T1 og T2). Så hvis du ser på T1-serien og de ser på T2-serien vil det fremstå forskjellig Anonymkode: e3a99...922 Ja det har jeg lagt merke til, takk Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-148967824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #27 Del Skrevet 12. mars 2019 Jeg har nå snakketmed sykehuset og der var som forventet, jeg var forespeilet time i april men første ledige time er i juni, så hun satte med på den. Jeg spurte også om en nevrolog kunne ta en ekstra titt på bildene men nei da må de ha en henvisning og en veldig god grunn, dessuten syns de at en radiolog skal se på bildene og de syns at det bør gå skriftlig fra fastlegen. Jeg syns det er lenge å vente 3 mnd til før jeg får svar på hva det er 🤯 Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-148967830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2019 #28 Del Skrevet 12. mars 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har nå snakketmed sykehuset og der var som forventet, jeg var forespeilet time i april men første ledige time er i juni, så hun satte med på den. Jeg spurte også om en nevrolog kunne ta en ekstra titt på bildene men nei da må de ha en henvisning og en veldig god grunn, dessuten syns de at en radiolog skal se på bildene og de syns at det bør gå skriftlig fra fastlegen. Jeg syns det er lenge å vente 3 mnd til før jeg får svar på hva det er 🤯 Anonymkode: 766da...72e Det er dessverre helt vanlig. Høres ut som om du kanskje er på samme sykehus som meg... selv om det nok er slik mange plasser. Ta dem på ordet, få legen din til å sende en forespørsel til radiologen om å sjekke bildene dine på nytt, da legen mener det hun ser ikke er beskrevet. Få det gjort nå med det samme! Og så ringer du sykehuset og purrer på dem et par uker etter at legen har sendt bildene. En annen mulighet er jo å høre med et røntgeninstitutt om de kan ta en kikk på bildene. Jeg er ikke sikker på om det går inn under "second opinion", som man har rett på, men du kan sjekke det opp. Vil man ha en second opinion hos en annen lege eller annet sykehus skal man i utgangspunktet ikke betale mer for det. Verdt å sjekke ut. Se på denne linken: https://www.lommelegen.no/undersøkelser/bildeundersøkelser/legesvar/second-opinion-pa-mr-og-ct-er-av-og-til-en-god-ide/69529830 "Hvis du bor i Oslo gjør både Unilabs og Aleris slike revurderinger... Husk at du MÅ ha en henvisning fra lege også for å få gjort second opinion. Dette er fordi vi må ha en del opplysninger om helse, symptomer funn etc for å kunne si noe." Ta kontakt med legen din igjen og hør med henne om det kanskje er smartere å be om en second opinion på et privat institutt først. Tror det er mindre pes med det enn å stadig purre på sykehuset. Anonymkode: 2e981...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-148967866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #29 Del Skrevet 13. mars 2019 På 12.3.2019 den 14.01, Anonym bruker skrev: Det er dessverre helt vanlig. Høres ut som om du kanskje er på samme sykehus som meg... selv om det nok er slik mange plasser. Ta dem på ordet, få legen din til å sende en forespørsel til radiologen om å sjekke bildene dine på nytt, da legen mener det hun ser ikke er beskrevet. Få det gjort nå med det samme! Og så ringer du sykehuset og purrer på dem et par uker etter at legen har sendt bildene. En annen mulighet er jo å høre med et røntgeninstitutt om de kan ta en kikk på bildene. Jeg er ikke sikker på om det går inn under "second opinion", som man har rett på, men du kan sjekke det opp. Vil man ha en second opinion hos en annen lege eller annet sykehus skal man i utgangspunktet ikke betale mer for det. Verdt å sjekke ut. Se på denne linken: https://www.lommelegen.no/undersøkelser/bildeundersøkelser/legesvar/second-opinion-pa-mr-og-ct-er-av-og-til-en-god-ide/69529830 "Hvis du bor i Oslo gjør både Unilabs og Aleris slike revurderinger... Husk at du MÅ ha en henvisning fra lege også for å få gjort second opinion. Dette er fordi vi må ha en del opplysninger om helse, symptomer funn etc for å kunne si noe." Ta kontakt med legen din igjen og hør med henne om det kanskje er smartere å be om en second opinion på et privat institutt først. Tror det er mindre pes med det enn å stadig purre på sykehuset. Anonymkode: 2e981...f16 Takk for tipset men jeg bor langt unna Oslo. Men nå sendes jo alt elekroniskt så jeg skjønner ikke hvorfor dette må gjøres elektronisk. Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-148968993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #30 Del Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for tipset men jeg bor langt unna Oslo. Men nå sendes jo alt elekroniskt så jeg skjønner ikke hvorfor dette må gjøres elektronisk. Anonymkode: 766da...72e Haha mente hvorfor dette bare gjøres om man bor i Oslo. Er trøtt 😛 Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-148968994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2019 #31 Del Skrevet 13. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha mente hvorfor dette bare gjøres om man bor i Oslo. Er trøtt 😛 Anonymkode: 766da...72e Neida, det gjøres over hele landet. Du må bare finne ut hvor nærmeste private røntgeninstitutt ligger. Alle de større byene har i hvert fall slike. Og uansett er det jo ikke noe problem å bare sende disken til instituttet sammen med henvisningen fra legen. Anonymkode: 2e981...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-148968997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2019 #32 Del Skrevet 16. juni 2019 HI her, det visste seg å være en hjernesvulst. Så vet dere det 😕 Heldigvis er den ikke svær. Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149037448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2019 #33 Del Skrevet 16. juni 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her, det visste seg å være en hjernesvulst. Så vet dere det 😕 Heldigvis er den ikke svær. Anonymkode: 766da...72e Huff, ikke kjekt å høre, Hi. Ligger den slik til at den kan opereres? Jeg kjenner tre som har hatt ganske store operasjoner i hodet som det likevel har gått fint med, ene av dem hadde kreft, den andre en svulst, den tredje en abcess. Og en fjerde måtte fikse en aneurisme som stod i fare for å sprekke. De har hatt varierende perioder med opptrening etterpå, alt etter hva operasjonen ev. har påvirket. En har ikke vært i jobb etterpå, men fungerer likevel bra i hverdagen. Og så har de alle hatt varierende perioder med opptrening etterpå. Denne tråden viser at det er viktig at man er obs når det kommer til egen helse og egen utredning. Jeg har svart deg tidligere i tråden også, og må hele tiden mase og purre på legene. Har hatt en ny runde nå, det førte til en undersøkelse hvor den som henviste nok gjorde det fordi den ville ha bevist at det som tidligere var vist med samme test ikke stemte. Det viste seg å bli påvist for andre gang. Avtalen var da at jeg skulle legges inn til videre utredning, men så skjer ikke mer igjen, så nå er det bare å sette igang og mase igjen. Det er totalt utmattende. Men hadde jeg ikke gjort det hadde utredningen vært helt avsluttet for flere år tilbake, da var det en lege som sa at han kunne garantere at jeg var helt frisk (uten å ha tatt de testene som måtte til for å påvise eller avvise en diagnose). Har du ork nå eller etter operasjon - kontakt Pasientombudet og få sendt inn en klage på det at dette ikke er kommentert på bildebeskrivelsene tidligere. Det skulle vært oppdaget av de som sitter med spesialistutdannelsen og ser på bildene dine! Det skal ikke være slik at pasienter selv skal måtte tolke egne bilder! Viktig at slike saker klages inn slik at legene kan lære av det og bli bedre! Skal du opereres? Håper det går bra med deg! ❤️ Anonymkode: 2e981...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149037464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2019 #34 Del Skrevet 16. juni 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff, ikke kjekt å høre, Hi. Ligger den slik til at den kan opereres? Jeg kjenner tre som har hatt ganske store operasjoner i hodet som det likevel har gått fint med, ene av dem hadde kreft, den andre en svulst, den tredje en abcess. Og en fjerde måtte fikse en aneurisme som stod i fare for å sprekke. De har hatt varierende perioder med opptrening etterpå, alt etter hva operasjonen ev. har påvirket. En har ikke vært i jobb etterpå, men fungerer likevel bra i hverdagen. Og så har de alle hatt varierende perioder med opptrening etterpå. Denne tråden viser at det er viktig at man er obs når det kommer til egen helse og egen utredning. Jeg har svart deg tidligere i tråden også, og må hele tiden mase og purre på legene. Har hatt en ny runde nå, det førte til en undersøkelse hvor den som henviste nok gjorde det fordi den ville ha bevist at det som tidligere var vist med samme test ikke stemte. Det viste seg å bli påvist for andre gang. Avtalen var da at jeg skulle legges inn til videre utredning, men så skjer ikke mer igjen, så nå er det bare å sette igang og mase igjen. Det er totalt utmattende. Men hadde jeg ikke gjort det hadde utredningen vært helt avsluttet for flere år tilbake, da var det en lege som sa at han kunne garantere at jeg var helt frisk (uten å ha tatt de testene som måtte til for å påvise eller avvise en diagnose). Har du ork nå eller etter operasjon - kontakt Pasientombudet og få sendt inn en klage på det at dette ikke er kommentert på bildebeskrivelsene tidligere. Det skulle vært oppdaget av de som sitter med spesialistutdannelsen og ser på bildene dine! Det skal ikke være slik at pasienter selv skal måtte tolke egne bilder! Viktig at slike saker klages inn slik at legene kan lære av det og bli bedre! Skal du opereres? Håper det går bra med deg! ❤️ Anonymkode: 2e981...f16 Nevrokirurgen var så uklar på videre behandling så jeg skal få vite mer etterhvert. Jeg har faktisk skrevet en klage i dag og skal ringe Pasientombudet i morgen for å høre hvor jeg skal sende den 💜 Og som du sier man må absolutt følge med selv, er skummelt at radiologer ikke klarer å se en hjernesvulst! Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149037514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2019 #35 Del Skrevet 16. juni 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nevrokirurgen var så uklar på videre behandling så jeg skal få vite mer etterhvert. Jeg har faktisk skrevet en klage i dag og skal ringe Pasientombudet i morgen for å høre hvor jeg skal sende den 💜 Og som du sier man må absolutt følge med selv, er skummelt at radiologer ikke klarer å se en hjernesvulst! Anonymkode: 766da...72e Godt du tross alt er så oppegående og at du tar tak i alt dette - bra jobba! Min erfaring med Pasientombudet er utelukkende positiv, de kan være en god støtte i en slik klageprosess. Vær også obs på at hvis du blir for dårlig en periode til å følge opp en ev. klageprosess, så kan Pasientombudet følge saken. Denne saken vil jeg tro har prinsippiell interesse også. Jeg hadde en sak for noen år tilbake hvor Pasientombudet tok hele prosessen, purret på svar, klaget igjen, alt til prosessen var ferdig og avgjort. Det var utrolig godt å slippe å ta alt selv. Så bra at du tar kontakt med dem i morgen! Uansett, nå blir du nok fulgt godt og nøye opp av de som vet hva de holder på med. Tenk at du skal komme gjennom dette på en god måte! Hold på den styrken og pågangsmotet ditt! ❤️ Anonymkode: 2e981...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149037526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2019 #36 Del Skrevet 16. juni 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt du tross alt er så oppegående og at du tar tak i alt dette - bra jobba! Min erfaring med Pasientombudet er utelukkende positiv, de kan være en god støtte i en slik klageprosess. Vær også obs på at hvis du blir for dårlig en periode til å følge opp en ev. klageprosess, så kan Pasientombudet følge saken. Denne saken vil jeg tro har prinsippiell interesse også. Jeg hadde en sak for noen år tilbake hvor Pasientombudet tok hele prosessen, purret på svar, klaget igjen, alt til prosessen var ferdig og avgjort. Det var utrolig godt å slippe å ta alt selv. Så bra at du tar kontakt med dem i morgen! Uansett, nå blir du nok fulgt godt og nøye opp av de som vet hva de holder på med. Tenk at du skal komme gjennom dette på en god måte! Hold på den styrken og pågangsmotet ditt! ❤️ Anonymkode: 2e981...f16 Jeg er ufør pga flere diagnoser og blant annet pga hjernesvulstsymptomer av ukjent årsak så det var et sjokk å få vite at jeg faktisk har en hjernesvulst som de ikke har oppdaget disse 5 årene jeg har hatt de symptomene, har hatt dårlige MR men jeg har ikke sett på alle så vet ikke hvor gammel svulsten er, om den var der når jeg hadde første MR av annen årsak. Tusen takk for svarene dine 💜 Jeg er ganske dårlig men ønsker ikke at de skal slippe unna så derfor tar jeg tak i dette, men håper at Pasientombudet kan gjøre jobben, og at jeg blir hørt av sykehuset! Ønsker en beklagese og at de lærer av dette så de er mer nøye med å se på bilder Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149037554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2019 #37 Del Skrevet 16. juni 2019 Årlige MR, ikke dårlige MR 🤣 Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149037555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2019 #38 Del Skrevet 16. juni 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ufør pga flere diagnoser og blant annet pga hjernesvulstsymptomer av ukjent årsak så det var et sjokk å få vite at jeg faktisk har en hjernesvulst som de ikke har oppdaget disse 5 årene jeg har hatt de symptomene, har hatt dårlige MR men jeg har ikke sett på alle så vet ikke hvor gammel svulsten er, om den var der når jeg hadde første MR av annen årsak. Tusen takk for svarene dine 💜 Jeg er ganske dårlig men ønsker ikke at de skal slippe unna så derfor tar jeg tak i dette, men håper at Pasientombudet kan gjøre jobben, og at jeg blir hørt av sykehuset! Ønsker en beklagese og at de lærer av dette så de er mer nøye med å se på bilder Anonymkode: 766da...72e Du kan kontakte sykehuset eller røntgeninstituttet som har tatt MR-bildene og be om å få alle sammen lagt inn på en diskett. Det ville jeg gjort før jeg sendte inn klagen, om jeg var deg. Rett og slett for å sikre bevisene. Det kan uansett være greit å ha alle bildene selv, spesielt om du skal til en annen spesialist. Min erfaring er i hvert fall at informasjon ikke alltid blir overført til riktig tid. Vær imidlertid oppmerksom på at de kan komme til å nekte deg å få bilder av hodet og beskrivelsen uten henvisende leges samtykke, det er visst egne regler når det kommer til hodebilder, fikk jeg høre en gang. Kanskje Pasientombudet kan hjelpe deg med å få tak i alle bildene og beskrivelsene om du gir dem fullmakt til det? Verdt å spørre om i hvert fall. Husk at det ikke er alle slike svulster som er farlige i seg selv, det trenger ikke være kreft! Du kommer nok til å få en helt annen oppfølging nå enn du har fått tidligere, for nå er det noe konkret som de har å forholde seg til, og det er de langt bedre på. Håper det går bra med alt du nå skal gjennom. Når det røyner på, husk at det er styrken din som har fått deg hit du er i dag, uten din styrke og din stahet så hadde du ikke funnet ut dette nå heller. Og den styrken og staheten kan du bruke når det røyner på. Ta vare på deg selv og la de rundt deg få ta vare på deg også. Ikke vær redd for å spørre om hjelp når du trenger det også. Anonymkode: 2e981...f16 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149037630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2019 #39 Del Skrevet 17. juni 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan kontakte sykehuset eller røntgeninstituttet som har tatt MR-bildene og be om å få alle sammen lagt inn på en diskett. Det ville jeg gjort før jeg sendte inn klagen, om jeg var deg. Rett og slett for å sikre bevisene. Det kan uansett være greit å ha alle bildene selv, spesielt om du skal til en annen spesialist. Min erfaring er i hvert fall at informasjon ikke alltid blir overført til riktig tid. Vær imidlertid oppmerksom på at de kan komme til å nekte deg å få bilder av hodet og beskrivelsen uten henvisende leges samtykke, det er visst egne regler når det kommer til hodebilder, fikk jeg høre en gang. Kanskje Pasientombudet kan hjelpe deg med å få tak i alle bildene og beskrivelsene om du gir dem fullmakt til det? Verdt å spørre om i hvert fall. Husk at det ikke er alle slike svulster som er farlige i seg selv, det trenger ikke være kreft! Du kommer nok til å få en helt annen oppfølging nå enn du har fått tidligere, for nå er det noe konkret som de har å forholde seg til, og det er de langt bedre på. Håper det går bra med alt du nå skal gjennom. Når det røyner på, husk at det er styrken din som har fått deg hit du er i dag, uten din styrke og din stahet så hadde du ikke funnet ut dette nå heller. Og den styrken og staheten kan du bruke når det røyner på. Ta vare på deg selv og la de rundt deg få ta vare på deg også. Ikke vær redd for å spørre om hjelp når du trenger det også. Anonymkode: 2e981...f16 Jeg har bildene fra to MR på CD, er derfor jeg la merke til svulsten. Var hos fastlegen i dag og vi skal få en second opinion. Jeg er vant med å være syk nå, synd men det er min hverdag, så forventer ikke å kunne bli frisk men har selvfølgelig et håp! 🤞 Tusen takk for alle tips og gode ord! 💞 Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149038298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2019 #40 Del Skrevet 17. juni 2019 Christiania medisinske senter. Kun en liten egenandel. Null ventetid. Anonymkode: 50f99...f04 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149038318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2019 #41 Del Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Christiania medisinske senter. Kun en liten egenandel. Null ventetid. Anonymkode: 50f99...f04 Betalte vel 200 kr i egenandel sist jeg var der Anonymkode: 50f99...f04 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149038319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2019 #42 Del Skrevet 17. juni 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Christiania medisinske senter. Kun en liten egenandel. Null ventetid. Anonymkode: 50f99...f04 Jeg bor i andre enden av landet så da blir det noen tusenlapper i fly og eventuell overnatting. Men takk for tipset Anonymkode: 766da...72e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149038329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #43 Del Skrevet 22. juni 2019 Hvordan går det med deg? Har du fått vite hvilken type svulst det er? Du bør forresten klage til fylkeslegen i ditt fylke. Gå inn på www.fylkesmannen.no og se hvor du skal sende klagen. Ligger skjema der også. Ønsker deg all mulig lykke til. Klem 😘 Anonymkode: 44324...a31 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144363838-fant-noe-p%C3%A5-mr-bilder/page/2/#findComment-149042244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå