Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Gutten min var på ett seminar med korpset i dag. Dem var der hele dagen, så dem måtte ha med matpakke. Jeg sendte med brødskive, frukt og saft. Når han kom hjem sa han at mange hadde med brus, sjokolade, nudler, boller osv. Men han hadde kjedelig matpakke. Jeg synes ikke at han trenger å spise sånn mat med mye sukker. I allefall ikke når vi skal kose oss med mye godt i kveld. Enig? Anonymkode: db51d...21c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Jeg hadde ikke sendt med brus og boller... Ville sendt med en skikkelig matpakke sånn som du. Anonymkode: 1a4e6...423
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 Jeg lager også kjedelige matpakker. Det hender jeg glimter til med grove vafler eller matmuffins, men på det jevne er det grovbrød med pålegg, eple og kanskje en yoghurt. Unga har akseptert at sånn er det. Anonymkode: acaab...bfd
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #4 Skrevet 9. mars 2019 Jeg syns det er gøy å lage gode matpakker til ungene. Men gode matpakker er ikke ensbetydende med usunne. Mine får f.eks wraps med kylling og masse grønnsaker i, salater eller fylte horn. Mye bedre enn brødskiver og da får de også i seg en del grønnsaker til lunsj. Så hadde det vært mine som var på seminar en hel lørdag så hadde de nok hatt med noe sånt og vært kjempefornøyd med det😊 Anonymkode: ccd1e...fc8
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Jeg lærte st saft og brus ødelegger instrumentene. Vann og vanlig mat må være fint, men det trenger ikke være kjedelig. Anonymkode: 0f12e...a83
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 Her i korpset er ikke slikt lov, av den enkle grunn at det kan ødlegge instrumentet. (At unegne heller ikke har godt av de raske og kortvarige kaloriene ble ikke sagt, men det er også grunnen. Jeg var i materialgruppa så dette informerte jeg eller den som hadde vakt siste øvelse før seminar, tur eller masj de skulle ha. For når de fikk vite det kunne skade instrumentet overholdt de aller fleste dette. Noen trengte denne påminnelsen hverr gang, men de fleste viste jo dette) Her i huset skal ungene ha fotballmat hver gang jeg spør hva de vil ha når de skal noe annet enn skolen og skal ha med matpakke. Jeg var så dum og laget go mat engang vi var på fotballcup, og det falt vist i smak. Grov baguett med stekt bacon og agurk, en unge skal ha ost på og en uten. Ganske upraktisk å lage tidlig på morra, men hva gjør en ikke for de ungene. Anonymkode: 1bc46...d89
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Gutten min var på ett seminar med korpset i dag. Dem var der hele dagen, så dem måtte ha med matpakke. Jeg sendte med brødskive, frukt og saft. Når han kom hjem sa han at mange hadde med brus, sjokolade, nudler, boller osv. Men han hadde kjedelig matpakke. Jeg synes ikke at han trenger å spise sånn mat med mye sukker. I allefall ikke når vi skal kose oss med mye godt i kveld. Enig? Anonymkode: db51d...21c Selvfølgelig enig. Barn i vekst trenger næringsrik mat, ikke mat blottet for næringsstoffer. Ikke rart folkehelsa går i feil retning når mange foreldre tydeligvis gir blanke i kosthold Anonymkode: 1221b...bf8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 Hvordan ødelegger saft instrumentene? Anonymkode: bd1d5...4aa
Optatium Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan ødelegger saft instrumentene? Anonymkode: bd1d5...4aa Sukkeret legger seg inni instrumentene, og særlig messinginstrumenter blir ødelagt inni fordi de ikke rengjøres hver gang. Gjelder i grunn all mat, men er verst med søtsaker.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 nei ,du gjorde helt riktig Anonymkode: f3132...f4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå