Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #1 Skrevet 9. mars 2019 Føler det er litt "frekt" å legge ut liste- vi gifter oss ikke for gaver.... Anonymkode: 2f8bb...fab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #2 Skrevet 9. mars 2019 Vi la ønskeliste på glassmagasinet, med glass og service vi sparte på. Men vi annonserte det ikke til noen, fortalte det bare til de som spurte. Det var egentlig en grei måte å gjøre det på synes jeg. Anonymkode: 5f206...473
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #3 Skrevet 9. mars 2019 Ingen gifter seg vel for gaver, men det er jo mye hyggeligere å få noe man har behov for enn noe man ikke har behov for, eller bare penger. Mange spør også, og vil ikke gi penger, eller noe man ikke vet om brudeparet setter pris på. Det jeg synes er frekt er når brudeparet kun har dyre alternativer på ønskelisten, eks middagsservise hvor hvert fat koster 400,- Man kommer liksom ikke med 1 fat som bryllupsgave uansett hvor dårlig råd man har. Anonymkode: 99545...a96
Himmel og hav Skrevet 9. mars 2019 #5 Skrevet 9. mars 2019 Absolutt ikke frekt med ønskeliste. Jeg, som gjest, er kjempeglad for å kunne kjøpe noe dere ønsker dere istedenfor å måtte gjette på hva dere vil ha og kanskje bomme.
sug lut Skrevet 9. mars 2019 #6 Skrevet 9. mars 2019 Ønskeliste er bare trist. Jeg vil ikke ha bestilte gaver men gaver folk har lyst til å gi.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #7 Skrevet 9. mars 2019 Ønskeliste er jo kjempelurt! Ellers får dere jo bare masse dere ikke trenger. Gaver er jo for mottaker ikke for giver. Selv om slike surmaga mennesker som hun over mener gavene er mest for givers del. Anonymkode: 18eeb...24b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #8 Skrevet 9. mars 2019 Både ja og nei. Om ønskelisten kun har dyre ting på seg, så har jeg ikke sansrn for de. Har ønskelisten en god blanding så kan jeg like de. Det er ikke så mange bryllup der en gir dyre gaver, det blir ofte til naboer, vennepar osv og da blir det ikke gaver i store prisklasser. Så at det er ting som ikke koster så mye likerr jeg at er på ønskrlisten. Anonymkode: 2d12b...5e6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #9 Skrevet 9. mars 2019 Jeg setter veldig pris på folk som har gavelister om de også sier at de ønsker seg ting utenfor listen. Det gjør det mye enklere å finne gaver om man har en liste å gå ut fra. Er det kun for dyre ting på listen kan må kjøpe noe annet, men det krever da litt mer tenking for å treffe Anonymkode: 8ee43...7e3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #10 Skrevet 9. mars 2019 Lag liste å gi til de som spør. Anonymkode: 589ba...4ec
Fru Banderas Skrevet 9. mars 2019 #11 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ønskeliste er jo kjempelurt! Ellers får dere jo bare masse dere ikke trenger. Gaver er jo for mottaker ikke for giver. Selv om slike surmaga mennesker som hun over mener gavene er mest for givers del. Anonymkode: 18eeb...24b Du fremstår virkelig som en solstråle selv, Annie!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #12 Skrevet 9. mars 2019 Som gjest synes jeg gaveliste er supert, men bare hvis den inneholder ønsker i litt forskjellige prisklasser. Ikke bare fra 500 og oppover. Anonymkode: 97dd9...fe0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #13 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ønskeliste er jo kjempelurt! Ellers får dere jo bare masse dere ikke trenger. Gaver er jo for mottaker ikke for giver. Selv om slike surmaga mennesker som hun over mener gavene er mest for givers del. Anonymkode: 18eeb...24b Det er da ikke surmaga og ha en annen mening enn deg. Ingenting i innlegget hennes var surmaga, men ditt derimot.. Anonymkode: 97dd9...fe0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #14 Skrevet 9. mars 2019 Du kan alltids prøve å ikke ha ønskeliste, men jeg kan nærmest garantere at flere vil etterspørre det. Anonymkode: 847a8...306
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Ja til ønskeliste. Hater å sitte å spekkulerer ut hva som kan passe til paret og vil gi en gave de ikke kommer til å bytte eller stuve bakerst i et skap. Anonymkode: 89261...ea7
Blondzilla Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 Jeg synes det er veldig greit. De fleste er ganske voksne når de gifter seg og har my fra før.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 Oi - vi giftet oss heller ikke for å få gaver. Og ga ønskeliste kun til de som spurte. Vi satte ned noen ting vi ønsket oss og ga til toastmaster. Så om noen spurte om ønskeliste så fikk de det. Vi valgte dette fordi mange ønsker å gi noe de vet man ønsker seg og trenger. Så det var for å være grei mot gjestene. Ikke fordi vi absolutt måtte ha noe fra listen. Anonymkode: 698a6...58e
Yellow Brick Road Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 Ønskeliste i forskjellige prisklasser og en viss form for frihet, synes jeg er ok. Når ønskelisten kun består av ting av typen: Duppedings i spesifisert farge, størrelse, utforming, fem striper, fire prikker ..... og minstepris er 500 kr - da synes jeg det er utrolig kjedelig og vanskelig å handle gaver. Og ja - gaven er for mottager, men jeg synes det er trist å høre at flere og flere har mistet gleden ved å gi gaver fordi man er så redd for å kjøpe noe feil. Egentlig synes jeg at det er merkelig at folk har så mangel på kreativitet og evne til å se muligheter at de ikke kan finne en måte å bruke ting på som ikke er nøyaktig sånn som de ser for seg at det skal være. Unntak er selvfølgelig serviser og bestikk etc som man sparer på. Så får man jo bare leve med at gamle tante Anna kommer med en mer eller mindre ubrukelig dings i en farge fra 80-tallet... De fleste kjøper tross alt ting som er ok, og hvem vet når plutselig denne dingsen blir brukelig likevel. Kreditt til dem som tørr og klarer å lage sine egen stil og tilpasse det man har og får.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #19 Skrevet 9. mars 2019 ....Synes dere virkelig at gaver til 500 kr er mye? Hadde aldri reagert om vi fikk en liste med minstepriser på 500... Anonymkode: 3951c...afa
Yellow Brick Road Skrevet 9. mars 2019 #20 Skrevet 9. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: ....Synes dere virkelig at gaver til 500 kr er mye? Hadde aldri reagert om vi fikk en liste med minstepriser på 500... Anonymkode: 3951c...afa Ikke nødvendigvis, men jeg synes likevel at ønskelista kan inneholde noe som koster mindre.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #21 Skrevet 9. mars 2019 Uten ønskeliste kjøper folk mye rart, som kanskje ikke kan byttes. Ønskeliste er ikke frekt, men en god hjelp for den som skal gi gave. Men ha gjerne gaver i flere prisklasser. Anonymkode: fa45a...384
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #22 Skrevet 9. mars 2019 Vi hadde ikke gaveliste, det er veldig vanlig med liste, men vi syns det ble feil for vår del. Vi fikk endel kontanter og da kunne vi kjøpe ny sofa, og ellers fikk vi endel kjekke ting og duppeditter. Ingenting ble byttet eller ikke godt mottatt, vi følte alt var personlig og kjekt❤ Anonymkode: 177a0...26d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #23 Skrevet 9. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: ....Synes dere virkelig at gaver til 500 kr er mye? Hadde aldri reagert om vi fikk en liste med minstepriser på 500... Anonymkode: 3951c...afa Ja, det synes jeg kan være litt mye Anonymkode: 97dd9...fe0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #24 Skrevet 9. mars 2019 Takk for svar, jeg ble ikke så mye klokere nå egentlig 🤣 Anonymkode: 2f8bb...fab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #25 Skrevet 9. mars 2019 3 timer siden, Yellow Brick Road skrev: Ønskeliste i forskjellige prisklasser og en viss form for frihet, synes jeg er ok. Når ønskelisten kun består av ting av typen: Duppedings i spesifisert farge, størrelse, utforming, fem striper, fire prikker ..... og minstepris er 500 kr - da synes jeg det er utrolig kjedelig og vanskelig å handle gaver. Og ja - gaven er for mottager, men jeg synes det er trist å høre at flere og flere har mistet gleden ved å gi gaver fordi man er så redd for å kjøpe noe feil. Egentlig synes jeg at det er merkelig at folk har så mangel på kreativitet og evne til å se muligheter at de ikke kan finne en måte å bruke ting på som ikke er nøyaktig sånn som de ser for seg at det skal være. Unntak er selvfølgelig serviser og bestikk etc som man sparer på. Så får man jo bare leve med at gamle tante Anna kommer med en mer eller mindre ubrukelig dings i en farge fra 80-tallet... De fleste kjøper tross alt ting som er ok, og hvem vet når plutselig denne dingsen blir brukelig likevel. Kreditt til dem som tørr og klarer å lage sine egen stil og tilpasse det man har og får. Enig, og det er like trist at så mange har mistet evnen til å glede seg over gaver de får, at det på død og pine må være noe de selv har valgt ut på forhånd. Og så klager mange på at barn i dag er utakknemlige... Hi, jeg ville ikke lagt ut noen liste, men ville hatt en liten privat liste over ting dere kan nevne hvis dere får spørsmål om hva dere ønsker dere. Tenk gjennom hva som ev. kan være aktuelt, også i ulike prisklasser, som flere har nevnt. Anonymkode: 986f2...d64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå