Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #1 Skrevet 8. mars 2019 Når ble barnet født ift termin? Hvordan var kostholdet ditt under svangerskapet, du som ikke var plaget med kvalme? Anonymkode: 58727...832
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #2 Skrevet 8. mars 2019 Hva f?? Hva slags spm er det? Anonymkode: 8c8f3...62e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #3 Skrevet 8. mars 2019 Hvorfor lurer du på det? Anonymkode: 64566...748
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #4 Skrevet 8. mars 2019 Virker som du er anorektiker? Anonymkode: 64566...748
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #5 Skrevet 8. mars 2019 Tror nesten du må forklare litt mer før noen vil svare.. Anonymkode: ca51b...e85
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #6 Skrevet 8. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virker som du er anorektiker? Anonymkode: 64566...748 Anorektiker? Nå er jo også denne vekten regnet som innenfor normalområdet. Anonymkode: 58727...832
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 Førstemann: 2.735 g (rett under det du spurte om) - Levde av "sjokolade, potetgull og usunn mat, alt annet smakte bare fælt - ikke kvalm - Kom på termindato Andremann: 2.960 g (rett over det du spurte om - Den gangen var det bare sunn mat som smakte, masse grønnsaker, renskåret kylling og magert kjøtt Anonymkode: d0cee...ea8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Førstemann: 2.735 g (rett under det du spurte om) - Levde av "sjokolade, potetgull og usunn mat, alt annet smakte bare fælt - ikke kvalm - Kom på termindato Andremann: 2.960 g (rett over det du spurte om - Den gangen var det bare sunn mat som smakte, masse grønnsaker, renskåret kylling og magert kjøtt Anonymkode: d0cee...ea8 Andremann kom forresten 13 dager før termin Anonymkode: d0cee...ea8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 Barnet ble født 10 dager før termin og veide 2920 gram. Jeg hadde et helt normalt svangerskap, var aktiv og hadde et sunt og normalt kosthold, ikke noen spesielle cravings på usunne ting. Jeg hadde ingen kvalme, men ekstrem halsbrann fra uke 25 som gjorde at jeg måtte spise lite og ofte og måtte unngå mange ting som sjokolade, brus, kaffe/te, banan blant annet fordi det gjorde halsbrannen verre. Anonymkode: f0271...034
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 2945g, fødte 10 dager før termindato. Veldig kvalm de første månedene, men da kvalmen ga seg spiste jeg godt. Både sunt og usunt. Gikk mye i grønne epler og sjokolade. Anonymkode: 007bf...e79
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 Født 2.5 uker før termin, det var planlagt siden det var tvillinger, ene barnet var 2750 g, det andre 3150. Spiste veldig sunt siste 2/3 delene av svangerskapet, da jeg lå på grensen til svangerskapsdiabetes. Sist mnd var der uansett ikke plass til så mye mat. Mye blåbær og gulrøtter. Friske fine barn begge to. Anonymkode: 349f8...e00
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 Veldig sært spørsmål uten å forklare hvorfor. Man hører jo om de som vil ha små babyer og dermed spiser lite. Mitt råd: ikke gjør det. Spis sunt og variert i hverdagen og kos deg med noe godt innimellom. Babyen kommer ut akkurat som den skal være. Anonymkode: 93eb9...969
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 2950 nesten fire uker før termin. Jeg var syk fra ca. Uke 10 og spiste nok litt lettvint selv om det ikke var direkte usunt. Ingen supersmoothies, for å si det sånn. Førstemann veide halvparten av dette, så for meg var fokuset å ha babyen inne lengst mulig. Det var en lykke at han var såpass stor. Likevel var han umoden, fikk gulsott og problemer med ammingen som følge av det. Små babyer er ingenting å trakte etter. Alle som har satt ved en kuvøse vil nok skrive under på det. Håper du heller fokuserer på barnets helse enn lavest mulig vekt. Anonymkode: 537dc...f0c
LME1001 Skrevet 8. mars 2019 #14 Skrevet 8. mars 2019 (endret) Kvalm for første gang med nr 3. Hun kom 24 dager før termin. 2730g. Frisk og fin. Kostholdet mitt var elendig. Myyye søtt. Endret 8. mars 2019 av LME1001
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #15 Skrevet 9. mars 2019 Hun nom 9 dager før termin og var 2960gram (riktig nok 10 gram mer enn det du spør om). Jeg var normalvektig før og etter svangerkapet. En god del kvalm og levde til tider på sjokolade og popcorn. Jobbet og gikk for å hente post som eneste trim. Frisk og rask unge, men slet med å legge på seg til å begynne med. Er forsatt veldig tynn og sliter veldig når hun blir syk, har ingenting å tære på. Fikk omgangsyke da hun var 4 år og begynte ikke å legge på seg igjen før 3-4 uker etter at hun var blitt frisk. Heldigvis lite syk.❤ Får vondt i meg når jeg hører om alle de som ønsker seg små og tynne babyer 🤬 Anonymkode: 4cb85...681
Pobie Skrevet 9. mars 2019 #16 Skrevet 9. mars 2019 Størrelsen på babyen er genetisk, og påvirkes lite av morens kosthold med mindre det er ekstremt. Jeg spiste sunt og la på meg ganske lite (innenfor normalen) og babyen var over gjennomsnittet stor, 3500g. En venninne av meg gjorde det samme og fikk en baby på rundt 2900g. Håper virkelig ikke du prøver å få en baby med lav fødselsvekt ved å spise lite i svangerskapet. Hvis du spiser så lite at det påvirker babyens fødselsvekt, er det ganske sannsynlig at babyen vil få ekstra komplikasjoner som følge av lav fødselsvekt.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #17 Skrevet 9. mars 2019 Det er på siden av hva hi spør om, men jeg skjønner virkelig ikke hva som gjør ag det skal være ekstra stas å få små babyer? Et spedbarn er jo uansett en bitteliten kropp? Jeg er så gammel at det er stas å få rimelig store babyer (3300-3800) pga at det da viser at de har hatt det bra i magen (sier ikke at de som får naturlig små babyer ikke har tatt hensyn til baby, altså) og at de er litt bedre rustet til sitt møte med verden. Er det liksom sånn at når man får små babyer har man vært ‘flink’ og ikke spist nok i svangerskapet? Eller hva er greia? Anonymkode: 8e127...761
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #18 Skrevet 9. mars 2019 Min var 2920, født 1 uke før termin. Var mye kvalm i begynnelsen, men spiste helt normalt i resten av svangerskapet. Jeg la på meg 15 kg, så det samsvarer kanskje ikke med liten baby. Anonymkode: f36d1...1e5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #19 Skrevet 9. mars 2019 Begge mine var i det området. Med den ene var jeg veldig nøye med å spise sundt og trene osv, med den andre ikke akkurat. Likevel var det ikke den store forskjellen i vekten deres ved fødslen. Begge er født kort før termin. Anonymkode: e9207...abb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #20 Skrevet 9. mars 2019 TÅPE! Skjerp deg. Det er ikke stas å få minibaby ved å spise lite. Spis normalt og sunt så skal du se du slipper komplikasjoner ved den lille grunnet din egen egoisme. Anonymkode: 55ba9...390
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. mars 2019 #21 Skrevet 9. mars 2019 2950 to uker før termin. Satt i gang pga dårlig fungerende morkake.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #22 Skrevet 9. mars 2019 Venninnen min fødte et barn i uke 32 som veide 2800g. Hadde nok veid over 5 kg om hun gikk til termin, men hun hadde mye heller gjort det enn å få et prematurt barn som måtte ligge første døgnet i respirator, måtte mates med sonde, lå i kuvøse første tiden osv. Vannet hennes gikk, og da hun kom til sykehuset fikk hun ikke lungemodningssprøyter siden barnet var såpass stort at de trodde terminen var feil (de tok ul). Men det er ingen tvil om at barnet var prematurt, så ut som en fugleunge helt uten underhudsfett. Senskader er epilepsi, adhd og lærevansker. Hun hadde forresten et helt normalt kosthold og hadde lagt på seg litt over gjennomnsittet/anbefalt. Genene hos både henne og mannen hennes gav store barn. Neste barn kom til termin og veide nesten 5 kg, ble født helt uten komplikasjoner. De fleste av oss får heldigvis barn som er tilpasset kroppen vår og som vi føder helt uten problemer. Anonymkode: 4c582...754
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #23 Skrevet 9. mars 2019 Jeg svarer selvom min baby var mye større, da jeg er redd du trakter etter lite barn: Jeg hadde hyperremisis fra uke 6, siste tre månedene lå jeg på sykehuset, og eneste næringen jeg fikk i meg var intravenøst, det ble ikke mye ekstra på kroppen av det, for å si det sånn. Da jeg fødte veide jeg seks kilo mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid, og da var allerede vekten min på grensen til undervekt, jeg var altså radmager som høygravid. Så passelig trist ut med kulemagen, og jeg lignet mer et sultende barn enn noe annet. Fødte likevel et barn på 4kg på termindatoen. Barnet i magen tar altså det den trenger (stort sett), uansett. Anonymkode: df134...961
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #24 Skrevet 9. mars 2019 Til dere som syns HI har et teit spørsmål og kritiserer henne samt stiller spørsmål ved hvorfor det er så fint med små babyer.. Jeg syns denne tråden er fin, jeg. Årsaken til det er at dersom du leser svarene til de som har svart så har enkelte levd på sjokolade, andre har levd sunt. Samtidig er det enkelte her inne som kommer med eksempler på at de har fått "store" babyer selv om de har levd sunt. Dessverre er det i enkelte miljøer "status" å få små babyer, det beviser liksom at du klarer å trene og spise sunt selv om man er gravid. Det denne tråden viser er at det ikke har noe å si, babyen tar det babyen trenger. Syns det er viktigere å få frem dette poenget enn å kritisere HI, både for hennes og babyens beste. Anonymkode: d0cee...ea8
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2019 #25 Skrevet 9. mars 2019 Hadde hypere mesis og stort sett innlagt for intravenøs. All mat inn (tørre husmann) og drikke kom opp. Kastet opp 24/7. Da jeg fødte var jeg undervektig. Baby var 5 kg. Just sayin ... Anonymkode: 1f9e5...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå