Gå til innhold

Sønnen min klager på smerter hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vondt hele tiden. Magen, foten, finger, hodet osv. Det er ikke noe galt med han fysisk. Har forsøkt å snakke med han om noe er vanskelig eller tungt eller tøft. Men det er ikke noe psykisk. I kveld gikk han bortover gulvet, så falt han sammen. Han gråt. Hadde vondt i foten. Klarte ikke gå. Han gråter sjelden, så jeg tok han på alvor. Foten er ikke hoven. Kan bevege på den uten at han får vondt. Smerten sitter rett under ankelen og han sier at det er en stikkende smerte. Han har en liten kul på vristen, men den er bevegelig og ikke smertefull. 

For noen dager siden var det magen. Han hadde lagt seg, men kom opp med vondt i magen. Ikke stikkende smerte, men «som når noen slår deg» gikk over i løpet av natten. 

I går var det hodet. Hadde vondt på den ene siden. Han trodde det var fordi han hadde falt på fotballbanen. 

Det er tilsynelatende ikke noe som er fysikk eller psykisk skadet eller galt. 

Noen som har opplevd dette og funnet noe galt med barnet? Noe jeg bør sjekke? Vet at både magesmertene og hodepinen kan vises til migrene, men så er det da foten, og av og til er det kneet også. 

Jeg vil jo ta han på alvor og finne ut om noe er galt, men jeg finner liksom ikke en årsak felles for smertene.

Anonymkode: 73a60...061

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Trives han på skolen, har han venner, blir han mobbet?

Anonymkode: bfc99...5ff

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er han? Trives han på skolen, har han venner, blir han mobbet?

Anonymkode: bfc99...5ff

Han er 8. Har det fint på skolen og mange gode venner. Aldri blitt mobbet. Og det er om kvelden, ikke om morgenen han klager

Anonymkode: 73a60...061

Skrevet

Tenker kanskje det kan være en måte å få oppmerksomhet på.Bare en tanke.Lett og glemme de litt når de er blitt «store».

Anonymkode: 43dc2...ccb

Skrevet

Det første jeg tenkte på, er barneleddgikt. Siden smertene er sånn litt overalt. Hvis han bare er 8, kan det og vera vanskeleg for han å definere akkurat hvor smertene er. Kan og være en betennelse i kroppen. Har dere tatt blodprøve? Det kan og være psykisk. Trenger ikke bli mobbet for å ha det vondt.

Men jeg er ikke lege, og kan ikke diagnostisere her på forumet! Ta alt som står her med en klype salt.

Anonymkode: 43b69...97d

Skrevet

Og du er sikker på at det ikke er noe galt? 

Har du vært hos lege?

Anonymkode: 3043e...d2c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du er sikker på at det ikke er noe galt? 

Har du vært hos lege?

Anonymkode: 3043e...d2c

Vi har vært hos lege. Tatt blodprøver og røntgen. Ikke noe galt. Han trener 3 ganger i uken.

Skrevet

Jeg hadde ofte «rare smerter» som barn, og ble kalt hypokonder av min mor. Ikke særlig hyggelig betegnelse. Det ble aldri sjekket grundig, jeg var bare hun pinglete som ofte hadde vondt både her og der. 

I tenårene fikk jeg sterke smertestillende innimellom når det ble ille, men aldri utredning. 

Først da jeg var i slutten av 20-årene gikk det et lys opp for legen, og han tok blodprøver som gav utslag på revmatiske, autoimmune sykdommer. Etter tett oppfølging av revmatolog, medisiner og behandling har jeg de siste årene vært friskere enn jeg noen gang kan huske å ha vært tidligere. Jeg har full jobb, tre barn og en aktiv hverdag. Skulle ønske at jeg ble tatt på alvor som barn og ung. 

Sier ikke at gutten sin har revmatisme altså. Men når han tilsynelatende har det bra psykisk og sosialt så ville jeg bedt om nøye undersøkelser for å finne ut om det faktisk er noe fysisk galt. 

Anonymkode: 1478a...3b5

Skrevet

Voksesmerter ?

Anonymkode: 3f1a6...8a1

Skrevet

Hypermobilitet? Dårlig kontroll og støtte i ledd på grunn av svakt bindevev. Krever svært god muskelkontroll. Noen tegn er overstrekte albuer og knær. Kan bøye fingrene mye bakover. Tråkker over ofte i anklene. 

Anonymkode: cf63d...f56

Skrevet

hmm, kanskje han sliter med voksesmerter?

Anonymkode: aaa26...6c0

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som du beskriver som barn.

fikk diagnose tilslutt når jeg var 9 år. Har leddgikt 

Anonymkode: 36f8d...4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...