Gå til innhold

Noen med peiling på kaffemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg kaffemaskin. Men har null peiling. 

Vet jo at man må kjøpe kaffebønner, men hele? Skal de være malt? Hvordan vet jeg hvilken jeg kjøper? Regner med at kokmalt og presskannemalt utgår. Men hvordan vet jeg?? 

Tar også imot tips til billig maskin :)

Anonymkode: 4035a...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De maskinene som maler bønner er å anbefale. Da fyller du på hele bønner og rent vann, og maskinen maler bønner til hver kopp. Vår maskin har en termos til melk også, slik at jeg kan få diverse kaffedrikker med steamet melk veldig enkelt. Jeg ville heller lagt mer penger i en ordentlig kaffemaskin, hvor hver kopp koster lite, enn en billig maskin som bruker dyre kapsler, slik at man sitter igjen med dårligere kaffe, masse unødvendig søppel og dyre driftskostnader. 

Vi er veldig fornøyde med denne. https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kaffemaskin-og-espresso/espressomaskin/CTL636EB6/bosch-accentline-innebygd-kaffemaskin-ctl636eb6-sort?&scid=SEM6284&gclid=CjwKCAiAwojkBRBbEiwAeRcJZAu0EjFyltzDBUv1fyps4MXo10yfDtE_h3FcZ1etaUPKBITBItIGaBoCQEsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: aa9b1...781

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vurderer å kjøpe meg kaffemaskin. Men har null peiling. 

Vet jo at man må kjøpe kaffebønner, men hele? Skal de være malt? Hvordan vet jeg hvilken jeg kjøper? Regner med at kokmalt og presskannemalt utgår. Men hvordan vet jeg?? 

Tar også imot tips til billig maskin :)

Ville ikke valgt de som bruker kaffebønner. Kaffen er rett og slett ikke god. Dolce gusto maskinen til 399 er hittil den beste jeg har prøvd. Finnes 20 forskjellige kapsler med kaffe, te kakao og iste.

Skrevet
29 minutter siden, Toneelise skrev:

Ville ikke valgt de som bruker kaffebønner. Kaffen er rett og slett ikke god. Dolce gusto maskinen til 399 er hittil den beste jeg har prøvd. Finnes 20 forskjellige kapsler med kaffe, te kakao og iste.

Og ingen av kapslene finnes gode. Pulverkaffe og tørrmelk...

Anonymkode: 308ae...bb4

Skrevet
30 minutter siden, Toneelise skrev:

😂😂😂

Ok, da har vi veldig ulike smaksløker i hvert fall! Kaffe brygget på nymalte kvalitetsbønner er nydelig. 

Kapselkaffe kan være helt ok, men sjeldent mer. Kakao laget av vann og en kapsel er i hvert fall ikke god kakao. 

Og te lager man da bedre og enklere uten kapsel🙈

Anonymkode: aa9b1...781

Skrevet

Hvordan kaffe du skal ha varierer litt fra kaffemaskin til kaffemaskin og hvordan kaffe du skal ha. Mange maskiner har hele kaffebønner, disse kverner de selv. Du velgr styrke, mengde vann, hvor mye ellr lite det blir. Noen skal ha ferdig malt kaffe, disse har ofte kun kun ekspresso malt kaffe. 

Hva du liker og hva du skal bruke den til blr avgjøre hvem maskin du skal ha. 

Selv liker jeg kaffe med melkeskum i, dermed må den ha steamer. Sist jeg kjøpte kaffemaskin leste jeg litt om de ulike som var da og endte opp med at jeg ikke skulle ha en med melkebeholder. Siden det både var meg og unger som steamet melk syns jeg det var bedre å ikke ha beholderen av hygeniske årsaker. Jeg vist jo hva jeg gjorde, men hva ungene hadde gjort er ikke alltid like lett å vite når det var fire unger og de r som unger flrst : vimsete i perioder. Om de bommet litt med vasken av steameren etter bruk syns det og enkelt å fikse. Om beholderen har stått for lenge ute, ikke rengjort skikkelig osv er det ikke like lett å se. 

Jeg endte med en Saeco og var veldig fornøyd med den, enda mer fornøyd ble jeg etter at den var to ganger på reprasjon. Kjedelig at det var noe galt med den, men vi fikk to ulike lånemaskiner av ulike merker og da kjente jeg hvor ulike de var. Det sto mellom disse tre maskinene når jeg valgte, så genialt at jeg fikk prøvd de også. Det var en produksjonsfeil på maskinen min, så når de fant ut hva som var galt og jeg fikk ny var det ingen problemer og bare go kaffe. Før jeg kjøpte denne hadde jeg en Delongi. Den holdt i 10år og var igrunn like fornøyd med den som den nye. Den første kvernet ikke kaffe selv, litt mer jobb for kaffen. Den andre var helautomatisk, noe som passet perfekt siden ungene også skulle bruke den. De laget seg kakao, men når morfar var innom kunne de enkelt lage en kopp kaffe til han. 

Anonymkode: e75fc...79e

Skrevet

Takk for gode tips :)

Jeg drikker lite svart kaffe, men har besøk som liker det. For min del blir det latte osv. 

Bra tips ang melkesteamer og hygiene, har selv barn som sikkert vil lage seg kakao om jeg kjøper en maskin. 

Har hatt dolce gusto, det er ikke noe for meg. Jeg må ha ordentlig kaffebønner. Da er nok en som kverner automatisk å foretrekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...