Gå til innhold

Jeg HATER endometriose!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei dame på 25 år og har diagnosen endometriose, jeg og min mann som er 30 har nå hatt 4 prøverørsforsøk uten hell. 2 av forsøkene mistet jeg nesten med en gang og di 2 andre gangene kom jeg til uke 5😕 og jeg føler ikke jeg får noe skikkelig svar når jeg spør legene om di har en anelse om hvorfår det ikke vil feste seg. Er det noen som har gått gjennom dette ? Og er det noen som vet hvor mange forsøk det er vanlig å ha før man lykkes med endometriose ? 

Jeg kan jo også nevne at jeg har store plager med diagnosen pga di ubeskrivelige store smertene jeg har hvær eneste gang jeg har menstrasjon, vet ikke om det kanskje kan ha noe med at ikke vill feste seg å gjøre ? 

Tusen takk for svar på forhånd. :) 

Anonymkode: 1673b...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg 💜 Har også endometeriose, og har blitt operert 3 ganger hvor de fjernet endometeriosevev i buken. 

Jeg har blitt lett gravid, de to siste på første forsøk, men hatt 4 spontanaborter. Etter nr 4 tok legen blodprøve og fant ut at jeg hadde antitrombinmangel. Det gjorde at jeg startet på fragminsprøyter når jeg ble gravid. Så hadde jeg to fullbårne svangerskap på rappen. - Tilfeldig? Vet ikke, men påfallende. Antitrombinmangel øker sjansen for blodpropp. Først og fremst hos mor, men her mistenkte man at morkaken ikke utviklet seg normalt pga tilstanden. 

Har du vært utredet for feks muskelknuter i livmoren? 

Anonymkode: 1f9f2...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler med deg 💜 Har også endometeriose, og har blitt operert 3 ganger hvor de fjernet endometeriosevev i buken. 

Jeg har blitt lett gravid, de to siste på første forsøk, men hatt 4 spontanaborter. Etter nr 4 tok legen blodprøve og fant ut at jeg hadde antitrombinmangel. Det gjorde at jeg startet på fragminsprøyter når jeg ble gravid. Så hadde jeg to fullbårne svangerskap på rappen. - Tilfeldig? Vet ikke, men påfallende. Antitrombinmangel øker sjansen for blodpropp. Først og fremst hos mor, men her mistenkte man at morkaken ikke utviklet seg normalt pga tilstanden. 

Har du vært utredet for feks muskelknuter i livmoren? 

Anonymkode: 1f9f2...3f5

Kan di operere vekk noe av endometriosen ? Til meg sa di at jeg hadde to muligheter, enten fjerne eggstokkene for å lindre smerten men da vil jeg jo bli steril eller prøverør. Er så glad på dine vegner at du har fått 2 barn 💜 og det gir meg håp. Jeg skal be om en blodprøve for antitrombinmangel. Nei jeg har ikke vært utredet for muskelknuter, jeg visste ikke en gang at det var noe. Jeg var i en periode innlagt på sykehuset 4 ganger i løpet av 6 måneder pga sprukken cyste i eggstokk og jeg hadde blodcyster i tillegg til vanncyster og blodet fra cystene la seg rundt magen min, ikke så veldig behagelig, men man skulle da tro at legene informere om ting men det er ikke det jeg har opplevd. 😕 

tusen hjertelig takk for svar det var til stor hjelp 💜

Anonymkode: 1673b...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan di operere vekk noe av endometriosen ? Til meg sa di at jeg hadde to muligheter, enten fjerne eggstokkene for å lindre smerten men da vil jeg jo bli steril eller prøverør. Er så glad på dine vegner at du har fått 2 barn 💜 og det gir meg håp. Jeg skal be om en blodprøve for antitrombinmangel. Nei jeg har ikke vært utredet for muskelknuter, jeg visste ikke en gang at det var noe. Jeg var i en periode innlagt på sykehuset 4 ganger i løpet av 6 måneder pga sprukken cyste i eggstokk og jeg hadde blodcyster i tillegg til vanncyster og blodet fra cystene la seg rundt magen min, ikke så veldig behagelig, men man skulle da tro at legene informere om ting men det er ikke det jeg har opplevd. 😕 

tusen hjertelig takk for svar det var til stor hjelp 💜

Anonymkode: 1673b...c92

Har du lest inne på endoneterioseforeningen sine nettsider? Der er linker til en del info. 

Anonymkode: 1f9f2...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du lest inne på endoneterioseforeningen sine nettsider? Der er linker til en del info. 

Anonymkode: 1f9f2...3f5

Ne,i der har jeg ikke vært. Jeg har lest mye om endometriose men har ikke enda klart å finne noe som gir meg svar på det jeg lurer på, men da håper jeg at jeg finner svarene mine der. 

Tusen takk. 

Anonymkode: 1673b...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...