Gå til innhold

Behandler han meg dårlig etter at jeg avviste ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte en mann for 3 måneder siden. Vi driver begge med det samme, samme verdigrunnlag, interesser, mye like meninger og humor. Jeg la meg merke at han slo meg som noe kontrollerende ved et par anledninger, men jeg var usikker på om jeg overreagerte. Han var veldig opptatt av at han under ingen omstendigheter kunne ha kontakt med meg om vi ikke ble sammen fordi følelsene hans var så sterke at han ikke tålte tanken på at jeg ikke var hans. Han spurte ofte om jeg snakket med andre og i såfall med hvem. Han likte heller ikke en vennene av meg fordi han mente hun virket som en person som kunne påvirke meg til å være utro....Så han ville helst at jeg skulle fase henne ut.

Jeg sa til ham at jeg ikke så for meg mer men at jeg ønsket ham alt godt. Så startet helvete som har vært nå i 3 dager. Selv om det er gått kort tid er jeg utmattet. Jeg får opp mot 40 meldinger om dagen, den ene mer ekkel enn den andre. Det går i "du har brukt meg", "jeg spanderte middag på meg og nå bare går du når du vet jeg har dårlig råd", "du lekte med meg", "du virker ustabil", "du svarer meg umiddelbart, hvis ikke vet jeg at du er et jævlig menneske", "det at du ikke svarer beviser at du er utro". Altså det vil ingen ende ta. Jeg ringte ham opp og sa at han ikke får sende meg meldinger. Han sendte 60 etter det. I dag våknet jeg til "har du fått tenkt deg om og er klar for å beklage så vi kan se hvor veien går videre".

Overdriver jeg når jeg sier at jeg føler meg sliten av ham og at jeg ikke føler det er rett? Hva skal jeg gjøre?:(

Anonymkode: 891f4...f58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spar på mld og anmeld ham for trakkasering, etter du har sendt sms til ham hvor du vet ham stoppe og gir klart uttrykk for at det ALDRI blir dere! 

Anonymkode: 7ef3c...ca3

Skrevet

Nei, du overdriver ikke. Vær sjeleglad for at du gjennomskuet han så fort. Si at du har spart på alle meldingene og anmelder han hvis han ikke stopper med en eneste gang

Anonymkode: ff9d9...08a

Skrevet

Fortell ham at du kommer til å anmelde ham for trakassering om han ikke stopper umiddelbart.

Ikke slett noen meldinger.

Og du: SÅ BRA at du så dette tidlig, og tok et klokt valg!! Du gjorde helt riktig!

Skrevet

Takk ❤️ Ok, har tatt vare på ALT. Det er så ekkelt at han sur så til de grader når han ikke får det han vil. Jeg har en sånn følelse av at dette kunne gått mye mye lenger. Bør jeg ringe ham og be ham dra til H******?

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk ❤️ Ok, har tatt vare på ALT. Det er så ekkelt at han sur så til de grader når han ikke får det han vil. Jeg har en sånn følelse av at dette kunne gått mye mye lenger. Bør jeg ringe ham og be ham dra til H******?

HI

Nei, ikke ring han. La alt gå på melding, vær saklig og ikke hiss deg opp. Han er ikke sur, han sprøyte sprø og sint fordi han ikke klarer å manipulere deg. Psykopattendenser har han

Anonymkode: ff9d9...08a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Nei. Send melding og gi beskjed om at du anmelder om han ikke stopper. Og så kutter du all kontakt med ham. Ikke ring ham. 

Anonymkode: 2a603...2d6

Skrevet

Fy fader! Han virker jo helt fullstendig sinnsyk! Bra at du ikke gikk inn i et forhold med ham. 

Si at han vil bli anmeldt for trakassering, om han ikke umiddelbart slutter å sende disse SMS’ene.

Hvis du ikke er komfortabel med det, så kan du evt blokkere nr hans

Anonymkode: 5258a...74a

Skrevet

Send han en siste melding om at hvis han kontakter deg en eneste gang til, så anmelder du for trakassering - og så blokkerer du han på alle arena. 

Anonymkode: 97144...b01

Skrevet

Han der hadde jeg anmeldt uansett. Farlig mann. Godt at du det kom frem såpass tidlig. Vis alt til politiet så de får han i registeret sitt.

Anonymkode: 94c47...b7d

Skrevet

Dette er en FARLIG mann, HI, og det betyr at du må gjøre ting riktig nå!

Som andre sier, skriv en melding til ham som går noe sånt som: "Jeg har sagt det til deg tidligere, det blir ikke noe mer mellom oss og jeg har bedt deg om å ikke kontakte meg mer. Du har ikke respektert det og derfor anser jeg dette for trakassering, som er ulovlig. Om du nå ikke unngår all kontakt med meg må jeg gå videre med saken."

Og så ringer du politiet og ber om råd videre, for dette er en mann som du kan risikerer klikker fullstendig, han er ikke stabil, og du må vite hvordan du skal forholde deg videre for din egen sikkerhets skyld. Oppgi hans navn til politiet, da har de det i tilfelle det skulle bli større problemer.

Du bør ikke være alene etter at du har sendt den meldingen til ham, overnatt hos andre i helgen, eller få noen til å komme til deg. Pass på at det finnes kopier av meldingene han har sendt til deg, at de ikke bare finnes på mobilen din. Tenk sikkerhet fremover. Unngå å gå steder der det er mørkt og lite folk. Forsikre deg om at han ikke er i nærheten når du skal låse deg inn hjemme. Ha alltid mobilen din med deg. Pugg 112 og ikke nøl med å ringe politiets nødnummer om han oppsøker deg!

Anonymkode: af077...74a

Skrevet

Du skal ihvertfall ikke ringe til han!

Neste gang du får en melding svarer du og skriver helt klart at du beklager, men du har ikke de riktige følelsene for han og det kommer ikke til å bli noe mer mellom dere. Om han ikke kan akseptere det blir du nødt til å anmelde han for trakasering.

Så får du bare håpe han gir seg, gjør han ikke det ringer du politiet og ber om råd før du evt blokkerer han.

Anonymkode: a39f2...b47

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en FARLIG mann, HI, og det betyr at du må gjøre ting riktig nå!

Som andre sier, skriv en melding til ham som går noe sånt som: "Jeg har sagt det til deg tidligere, det blir ikke noe mer mellom oss og jeg har bedt deg om å ikke kontakte meg mer. Du har ikke respektert det og derfor anser jeg dette for trakassering, som er ulovlig. Om du nå ikke unngår all kontakt med meg må jeg gå videre med saken."

Og så ringer du politiet og ber om råd videre, for dette er en mann som du kan risikerer klikker fullstendig, han er ikke stabil, og du må vite hvordan du skal forholde deg videre for din egen sikkerhets skyld. Oppgi hans navn til politiet, da har de det i tilfelle det skulle bli større problemer.

Du bør ikke være alene etter at du har sendt den meldingen til ham, overnatt hos andre i helgen, eller få noen til å komme til deg. Pass på at det finnes kopier av meldingene han har sendt til deg, at de ikke bare finnes på mobilen din. Tenk sikkerhet fremover. Unngå å gå steder der det er mørkt og lite folk. Forsikre deg om at han ikke er i nærheten når du skal låse deg inn hjemme. Ha alltid mobilen din med deg. Pugg 112 og ikke nøl med å ringe politiets nødnummer om han oppsøker deg!

En ting til, Hi. Det er NÅ og i tiden fremover slike menn er farligst, dvs. rett etter at forholdet er avsluttet.

Dere har jo ikke vært ordentlig sammen, men i hans hode har dere tydeligvis det, og det er det som teller for ham. Slike menn er aller farligst når bruddet skjer og i tiden etterpå. Så ikke bagatelliser dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...