Gå til innhold

Hvor mye bruker du på deg selv ca, hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder vanlige huskosnader og familiens matbudsjett utenom.

Jeg tenker på alt som går innbundet unødvendigheter, fornøyelser og klær. Lunsjer, reiser (når du drar uten familie), sko, frisør, sminke++

Anonymkode: a332f...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I snitt, kanskje 200 - 300 kr

Anonymkode: 29e5f...c75

Skrevet

Hos frisøren og farger håret hver 7.uke og betaler da ca.1000,- hver gang. Det er det. Ikke på kafé, kjøper veldig sjeldent nye klær og sko, reiser ikke uten familien. Så ca.500 på hår i mnd synes jeg at jeg har fortjent 😉

Anonymkode: 25787...33a

Skrevet

Frisør, sminke ol = 0

Lesestoff ca 200

Klær og sko kanskje 400 totalt 

Trening ca 200 (ny pulsklokke i oktober)

Restaurant, snop ol ca 100

Venninneturer, ut på byen ol kanskje 50 kr i snitt.

Anonymkode: 137f8...14b

Skrevet

Ca det det koster meg i mnd å snuse. 

Anonymkode: 05c72...3a2

Skrevet

Variabelt, men føler jeg slo på stortromma da jeg kjøpte tre klesplagg for nesten 1000,- i februar. Har sendt etter vårsko og ei bukse nå i mars til ca 800,-. Og jeg har dårlig samvittighet😞 bruker vanligvis ikke særlig penger på sånt til meg selv

Anonymkode: c0aac...fa6

Skrevet

Ca 2000 kr. Varierer litt, men kjøper ting til meg selv med god samvittighet 

Anonymkode: 5267d...4de

Skrevet

3-4000 kr kanskje? Hvis man tenker snitt i året. Muligens litt mer når jeg regner etter.

Anonymkode: 714c2...3a4

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Holder vanlige huskosnader og familiens matbudsjett utenom.

Jeg tenker på alt som går innbundet unødvendigheter, fornøyelser og klær. Lunsjer, reiser (når du drar uten familie), sko, frisør, sminke++

Anonymkode: a332f...b7c

Kommer an på, kan bruke ca 4000 i mnd til kanskje 300-500 kr :) kjøper mye app kort

Anonymkode: e29b2...5e1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Frisør, sminke ol = 0

Lesestoff ca 200

Så du sminker deg aldri? Bruker ikke body lotion? Har ingenting i håret? Drikker tydeligvis ikke siden du bruker 50 kr på byen, og drar aldri på venninnetur? 

Anonymkode: 0eddf...3b7

Skrevet

Sikkert rundt 5000 kr. Noen ganger mer 

Skrevet

bruker ca 5000 kr å meg selv i mnd. dette inkl treningsavgift ca 500 kr mnd. lunch, buss, cafe, klær, sko, frisør, legebesøk, medisiner . klær, sko og utstyr til barna (3 stk) . pengene flyr! 

Anonymkode: a2630...4f9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

bruker ca 5000 kr å meg selv i mnd. dette inkl treningsavgift ca 500 kr mnd. lunch, buss, cafe, klær, sko, frisør, legebesøk, medisiner . klær, sko og utstyr til barna (3 stk) . pengene flyr! 

Men er penger du bruker på barna til deg selv da? Da ser i hvert fall mitt regnestykke helt anderledes ut.

Anonymkode: 714c2...3a4

Skrevet

800kr på vippe extension,synes det er mye penger.men bruker ingen penger ellers på meg selv.er alt for dårlig til å prioritere meg selv 

Anonymkode: f0767...877

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du sminker deg aldri? Bruker ikke body lotion? Har ingenting i håret? Drikker tydeligvis ikke siden du bruker 50 kr på byen, og drar aldri på venninnetur? 

Anonymkode: 0eddf...3b7

Det er 15 år siden sist jeg brukte sminke.

Huden er fin. Jeg trenger ingen kremer og bruker det derfoe ikke.

Bruker ingen andre produkter i håret enn sjampo og balsam som hele familien bruker.

Med venninner gjør vi ting som ikke koster stort. Møtes mest hjemme hos hverandre og trener sammen, går på ski, lager mat, går i skogen osv..

Drikker minimalt, maks en gang i året uten mannen og da under en flaskd vin.

Skrevet

Jeg bruker en del på trening. Medlem på et ganske dyrt (synes jeg) yogastudio, over 800 i mnd. Det ligger i sentrum, hvor det koster å parkere. Jeg er avhengig av å kjøre for å komme dit, så hver yogatime koster meg over 50 kr i bom og parkering, ikke medregnet drivstoff. Trener fire-fem ganger i uka. Jeg har ikke lyst til å finregne på totalkostnaden, men frykter at treningen koster meg opp mot 30000 i året🙈 

Bortsett fra trening er jeg ganske nøktern, synes jeg. Bruker ca 6000 i året totalt på sko, yttertøy, vanlig tøy og treningstøy. Dyre klær ønsker jeg meg til jul og bursdag. 

Bruker linser som koster 400 i mnd.

Hud- og hårpleie er ikke en stor kostnad. Jeg stusser det lange håret mitt ca tre ganger i året, 299 hos cutters, og kjøper ikke dyre produkter. Jeg havner under 2000 i året på hår, hud og sminke😊

Anonymkode: 68b79...ab9

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klær, sko og utstyr til barna, er jo ikke til deg elv

Anonymkode: 29e5f...c75

Skrevet

Tenker det er et gjennomsnitt på 300 kr.

Er ikke hos frisør, bruker butikk kremer og shampo. 

Kjøper meg et plagg her og der + litt sminke når det går tomt.

Anonymkode: 46a4b...36a

Skrevet

Ca 300 kr. En kaffe på cafe, litt snop og potetgull i helgene. 

Frisør, sminke, impulskjøpte blader mm er sparet bort for lenge siden. Er alene med barna så har ekstremt sjelden mulighet for å gå på byen. Og har ikke penger til det heller. Overskuddet som er går til barna. 

Anonymkode: ff942...d26

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ca det det koster meg i mnd å snuse. 

Anonymkode: 05c72...3a2

Prioriteringen sin😂

Anonymkode: cd9b3...27c

Skrevet

Med frisør, kafé, venninneturer, bøker, klær, trening, musikk, teater/kino/annen kultur bruker jeg nok minst 3000-4000 per måned.

Anonymkode: 08f15...521

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Frisør, sminke ol = 0

Lesestoff ca 200

Ut på byen for 50,- kr? 🥳

Anonymkode: 4a454...76e

Skrevet

Oi, bruker dere virkelig så lite penger på dere selv? 300 og 400 i måneden??!? Dvs at hvis dere feks kjøper vintersko og vinterjakke for 3000 tilsammen, da har dere brukt  opp pengene for 10 måneder... Jeg er på kafé/bar kanskje annenhver måned, og bruker opptil 2-400 på det, jeg drikker sjelden, røyker ikke, bruker ikke snus, kjøper ikke dyre vesker eller dyre klær, men bruker vel minst 500 kroner i gjennomsnitt på meg selv pr måned. Jeg er nøye på sko, og for et godt par må jeg betale minst 5-600 kroner. Vintersko noe mer. Jeg kjøper billige klær ellers, med unntak av BH’er som gjerne koster 4-600 kroner (kjøper ca 4 stk i året), og vinterklær som heller ikke er billige. For ikke å snakke om truser og sokker! Badetøy! Solbriller! Skjerf! Kjøper dere ikke dette? Jeg har kort hår og bruker lite på hårprodukter, men klipper meg annenhver måned ca, og det blir da ca 300 kr i måneden... Og når dere er på ferie, unner dere ikke dere noe ekstra? Jenteturer? Fintøy til jul, bryllup, 17. mai, bursdagen, julebord etc? Hva med hobbier? Treningstøy? Joggesko?

Jeg tror mange av dere (ikke alle - det er jo fullt mulig å være så sparsom) undervurderer sterkt hvor mye dere faktisk bruker på dere selv.... 

Anonymkode: 94e14...a65

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, bruker dere virkelig så lite penger på dere selv? 300 og 400 i måneden??!? Dvs at hvis dere feks kjøper vintersko og vinterjakke for 3000 tilsammen, da har dere brukt  opp pengene for 10 måneder... Jeg er på kafé/bar kanskje annenhver måned, og bruker opptil 2-400 på det, jeg drikker sjelden, røyker ikke, bruker ikke snus, kjøper ikke dyre vesker eller dyre klær, men bruker vel minst 500 kroner i gjennomsnitt på meg selv pr måned. Jeg er nøye på sko, og for et godt par må jeg betale minst 5-600 kroner. Vintersko noe mer. Jeg kjøper billige klær ellers, med unntak av BH’er som gjerne koster 4-600 kroner (kjøper ca 4 stk i året), og vinterklær som heller ikke er billige. For ikke å snakke om truser og sokker! Badetøy! Solbriller! Skjerf! Kjøper dere ikke dette? Jeg har kort hår og bruker lite på hårprodukter, men klipper meg annenhver måned ca, og det blir da ca 300 kr i måneden... Og når dere er på ferie, unner dere ikke dere noe ekstra? Jenteturer? Fintøy til jul, bryllup, 17. mai, bursdagen, julebord etc? Hva med hobbier? Treningstøy? Joggesko?

Jeg tror mange av dere (ikke alle - det er jo fullt mulig å være så sparsom) undervurderer sterkt hvor mye dere faktisk bruker på dere selv.... 

He he, ser selv når jeg leser dette etter posting at jeg selv undervurderer hvor mye jeg bruker! Jeg bruker selvsagt mer enn 500 i gjennomsnitt (men klarer å holde utgiftene nede ved å alltid ønske med gavekort på undertøy og klær feks). Det har dessuten skjedd noe med innleggene på veien inn til hjernen min, for jeg syntes så tydelig det var mange fler som hadde svart at de brukte så lite som 300-400 kroner i måneden.... Tror det begynner å bli natta nå... 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...