Gå til innhold

Hvordan venne av nattamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby 7 mnd og jeg skal snart på jobb igjen. Hvordan klare å venne av nattamming? Trenger råd og tips 😛 

Anonymkode: 57ffb...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avvenning nattamming vi jeg aldri klart. 😣 Men, begge sluttet av seg selv rundt 8 måneder. Yngste sluttet med amming av seg selv rundt 11 måneder. Da måtte jeg låse meg inn på et mørkt rom hjemme for å få det til. Hun var så nysgjerrig at amming ble noe hun ikke hadde tid til rett og slett. På morgenen var hun så full av lopper at hun ammet opp ned. Hang over hodet mitt med underkroppen og tok seg noen super. Eldste hadde morgen og kveldsamming til rundt 13 måneder. Da gadd ikke hun mer. 

Anonymkode: adb47...bd1

Skrevet

Han jeg klarte å slutte og nattamme sluttet ved at han fikk snøen i stedet for at jeg annet når han våknet om natta. Hvis det gikk mindre enn ca10 min før han våknet igjen, ammet jeg. Gikk lett fra 2 til 1 runder med amming da han var ca 3 mnd og sluttet helt med amming på natta da han var 5mnd på samme måte. 

Med nummer to klarte jeg aldri å slutte å amme om natta før jeg kuttet amming helt da han var over 1 år. 

Anonymkode: 186f8...dbe

Skrevet

Det var ikke med vilje, men da vi byttet fra amming til mme da sønnen min var 8 mnd gammel sluttet han å ville ha mat om natten. Han ammet da mest for kosens skyld og flasken var ikke bra nok og da gadd han ikke lenger. Så du kan prøve å kun gi flaske om natten, eller du kan tilby smokk istedenfor mat, eller du kan korte ned antall minutter du ammer gradvis.

Skrevet

Eldste hadde jeg et svare strev med, og klarte på et vis å slutte når pappaen og han sov på samme rom en periode når han var 1 år. Han våknet likevel hver natt til han var over 2 år.

Minsta begynte vi å gi morsmelk på flaske om natten når hun var 5 mnd. Vannet den mer og mer ut i løpet av ei uke, og på slutten av uka fikk hun bare vann. da sluttet hun å våkne.

Anonymkode: 00a54...752

Skrevet

Min avvennet seg selv på natten da han var nesten 2.5 år. Da aksepterte han flaske med vann i stedet for pupp.

Anonymkode: 17670...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...