Gå til innhold

Sluttet på p-piller. Hva mer kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet på p-piller for ca 4 uker siden. Merket ingen «bivirkninger» før jeg fikk første mens nå nylig. Vanvittig vond og mye . I tillegg ett kvisetryne uten like 😕 hva annet kan jeg forvente? 

Anonymkode: 3101e...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok akkurat  ut hormonspiral, og ble belønnet med hele 14 dager kraftig mens😬 Utover det har jeg ikke merket noe veldig forskjell, annet enn at jeg føler meg «mykere» i skjeden.

Skrevet

Jeg har også fjernet hormonspiral etter mange år uten mens og det som følger med. 

Jeg hadde en eller to kraftige og langvarige blødninger i starten før det stabiliserte seg. Nå er selve blødningen ganske sparsom. Men jeg har smerter og ubehag et par dager i forkant, og får minst en STOR og vond kvise på panne, hals eller ansiktet ellers. 

Vurderer å sette inn hormonspiral igjen bare for å glemme mens, menssmerter, kviser, oppblåst mage, ømme bryster og alt annet i noen år. Men nå har jo mannen tatt ansvar og sterilisert seg etter tre barn, for at jeg skulle slippe å tilføre kroppen hormoner, etter å ha gjort det i 20 år. Jeg er 35, og jeg antar at det er en god stund igjen før overgangsalder. 

Anonymkode: 4917f...ce1

Skrevet

Kviser og uregelmessig mens. 

Jeg gikk over til vegansk mat, spesielt å kutte meieriprodukter reddet meg fra kvisehelvete, pms og sterke blødninger. 

Anonymkode: a9175...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...