Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Han vil nekte meg å vaksinere barnet i barneskolealder. Barnet bor fast hos meg og han har samvær. Anonymkode: 484ad...9d9
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Er faktisk usikker på reglene ang det, men jeg hadde gitt fullstendig blaffen i det og vaksinert barnet. Anonymkode: 64048...3b4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Vaksiner i vei. Synd det ikke fins vaksiner mot dumskap. Anonymkode: a03a2...d26
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Det er nok at én forelder samtykker nå, så det kommer han ingen vei med. Anonymkode: 490d9...448
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 Det er vel noe dere må bli enige om begge to, men det høres ut som det kan bli ett rabalder. Dette er nok muligens noe dere bør ta på ett møte hos familievernkontort, slik at ikke samtalen tar helt av. Selv er jeg veldig glad for at ungene har en sykdom som gjør at de hvertfall bør få vaksinene. De har bare atopisk eksem, men når de blir syke av ulike ting tar eksemen helt av, og skulle de få noen av de sykdommene vaksinen dekk så kan det bli veldig smertefult for de. Da jeg, tidlige samboer og hans eldste barn fikk kikhoste for noen år siden sjekket legen min ut hvor lenge siden mine unger fikk vaksinen. Hun ene skulle få siste dosen ett år etter, så han valgte at hun tok den med engang siden det var på grensa. Yngste trengte ikke noe. Så jeg tenker om ungen har noen sykdommer bør du ta en prat med legen for å høre hva han mener og slik at du evt får noe mer å slå i bordet med om du trenger. Selv syns jeg det er viktig med vaskiner, jeg mener også vi ett samfunnsansvar for de som ikke har mulighet til å ta vaksiner. Jo flere som er vaksinert, jo mer beskyttet er de som ikke kan vaksinere seg. Sier flere og fler at de ikke vil ta vaksinen, blir vi alle mindre og mindre beskyttet. Selv irriterer jeg meg grønn over at aldri tenkte tanken at jeg måtte ta vaksiner etter jeg ble voksen. Når jeg fikk siste dose på skolen fikk jeg jo høre jeg var ferdig og etter det har ikke tanken på vaksiner på meg selv vært der før kikhoste var i hus. Heldigvis ble jeg ikke dårlig, jeg viste naboen lå rett ut i andre uken, når ungen begynte å hoste rart hastet vi til legen og med første hos på oss voksne fikk vi resept. Så nå blir alle i huset dratt med til legen hver gang jeg fyller rundt år, for da er det på tide å etterfylle vaksiner. (Fant ut det var enklest måte å huske på) Anonymkode: 7ebd7...744
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat der hadde jeg glatt blåst i fars mening. Jeg hadde godkjent vaksine på skolen og heller tatt krangelen med far i etterkant. Selv om dere har delt foreldreansvar, er det du som sitter med den daglige omsorgen. Da har du rett til å ta avgjørelser uten fars samtykke, bl.a om trostilhørighet, helsespørsmål, valg av skole/bhg. Anonymkode: 85112...74e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Gi samtykke uten å si noe til far. Hvorfor vil han ikke at ungen skal bli vaksinert? Anonymkode: 77159...e28
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 hvis begge har foreldreansvar, må begge skrive under Anonymkode: 6455d...913
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: hvis begge har foreldreansvar, må begge skrive under Anonymkode: 6455d...913 Nei, det er nok at én forelder samtykker til vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet. https://www.nrk.no/ostfold/det-er-nok-at-en-av-foreldrene-samtykker-til-vaksine-1.12640771 Anonymkode: 490d9...448
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #10 Skrevet 8. mars 2019 Det holdt at en av oss skrev under sist sønnen vår skulle få vaksine, så ikke noe problem å gjøre det uten fars samtykke. Anonymkode: f0ee4...29d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #11 Skrevet 8. mars 2019 Her har far aldri skrevet under på noe vedr vaksine. Har ikke spurt han heller. Anonymkode: 7da18...cd9
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #12 Skrevet 8. mars 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Han vil nekte meg å vaksinere barnet i barneskolealder. Barnet bor fast hos meg og han har samvær. Anonymkode: 484ad...9d9 Du sender barnet på skolen den dagen det er vaksine. Og barnet tar den sprøyta. På god morgen Norge i går tror jeg det var, var det ett fantastisk innslag om vaksine. Jeg hadde ikke giddet å snakket noe om dette. Bare sendt barnet på skolen og få tatt den sprøyta. Anonymkode: b18af...f23
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #13 Skrevet 8. mars 2019 4 hours ago, Anonym bruker said: Nei, det er nok at én forelder samtykker til vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet. https://www.nrk.no/ostfold/det-er-nok-at-en-av-foreldrene-samtykker-til-vaksine-1.12640771 Anonymkode: 490d9...448 her måtte vi det Anonymkode: 6455d...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå