Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Hun går i 7. klasse og har nå mistet det fjerde busskortet sitt. Hun fikk nytt for to mnd siden og hvert busskort koster oss 150 kr å erstatte. Nå begynner jeg å bli mektig lei uansvarligheten hennes, men er usikker på konsekvensen av dette. Hun har noen kroner så hun kan betale nytt busskort selv, men holdningen er helt feil: Ja, men det er vel ikke så farlig, jeg kan bare betale for et nytt et jeg. Sier hun. Bruk og kast. Er bare å kjøpe nytt liksom. Hun bryr seg ikke. Hun kan gå til skolen, men det er langt og nesten litt slemt på vinteren med dårlig vær. I tillegg trafikkfarlig vei, spesielt på vinteren. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 20c02...651
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 La henne begynne å jobbe. Ikke la henne betale seg enkelt ut av ting med penger hun ikke har jobbet for, la henne jobbe for det. Anonymkode: f11e7...d72
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Det går over. Sønnen min var sånn også. Mistet husnøkler, hansker, busskort, bankkort Anonymkode: adda6...a33
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: La henne begynne å jobbe. Ikke la henne betale seg enkelt ut av ting med penger hun ikke har jobbet for, la henne jobbe for det. Anonymkode: f11e7...d72 Det var lurt! Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Men, veldig frustrerende uansett😝 Hi Anonymkode: 20c02...651
aanonym Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun går i 7. klasse og har nå mistet det fjerde busskortet sitt. Hun fikk nytt for to mnd siden og hvert busskort koster oss 150 kr å erstatte. Nå begynner jeg å bli mektig lei uansvarligheten hennes, men er usikker på konsekvensen av dette. Hun har noen kroner så hun kan betale nytt busskort selv, men holdningen er helt feil: Ja, men det er vel ikke så farlig, jeg kan bare betale for et nytt et jeg. Sier hun. Bruk og kast. Er bare å kjøpe nytt liksom. Hun bryr seg ikke. Hun kan gå til skolen, men det er langt og nesten litt slemt på vinteren med dårlig vær. I tillegg trafikkfarlig vei, spesielt på vinteren. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 20c02...651 Kan hun ikke bruke en mobilapp i stedet? Ingen 7.-klassinger som moster mobilen!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 9 minutter siden, aanonym skrev: Kan hun ikke bruke en mobilapp i stedet? Ingen 7.-klassinger som moster mobilen! Det er jeg usikker på. Har aldri hørt om det, men kan sjekke det ut. Tror egentlig ikke det er et alternativ. Da ville jeg nok hørt om det. Hi Anonymkode: 20c02...651
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Trodde alle busselskaper hadde app jeg. Vi bor på et mindre sted, og her har de månedskortet sitt på app. Anonymkode: 53248...62f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Jeg synes hun kan få lov å gå en stund jeg. Ingen dør av å gå litt selv om det er snø, slaps eller dårlig vær. Og hun er stor nok til å passe seg for trafikken når hun for i 7. Anonymkode: 5890f...57e
n74 Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 Husk at tenåringer ikke er som oss andre. De er i en fase hvor de faktisk er unnskyldt for at de glemmer ting de helt fint klarte å huske i fjor. Les dette; https://www.nettavisen.no/nyheter/hedvig-montgomery-advarer-foreldre---du-kan-gjore-tenaringen-din-deprimert/3423598655.html - Vi vet at en 13-åring i snitt har dårligere hukommelse enn en 12-åring, og det er litt av et sjokk å få en «midlertidig dement person» i huset, sier Montgomery.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 La henne gå. Hun er 13 år og vet hvordan hun skal oppføre seg i trafikken. Og la henne jobbe, så klart. Anonymkode: 1558a...92b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 37 minutter siden, n74 skrev: Husk at tenåringer ikke er som oss andre. De er i en fase hvor de faktisk er unnskyldt for at de glemmer ting de helt fint klarte å huske i fjor. Les dette; https://www.nettavisen.no/nyheter/hedvig-montgomery-advarer-foreldre---du-kan-gjore-tenaringen-din-deprimert/3423598655.html - Vi vet at en 13-åring i snitt har dårligere hukommelse enn en 12-åring, og det er litt av et sjokk å få en «midlertidig dement person» i huset, sier Montgomery. Herlighet. Er det ingen grenser for putesying om dagen?? 😳🙄 Anonymkode: c55cb...b49
prekæs Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 Etter så mange ganger, garantert trekk i ukepenger eller hun måtte ta fra egen sparekonto. Dine penger er like mye verdt som hennes, skjønner hun ikke det nå, skjønner hun det da.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 Finnes det fortsatt busskort? Min har app på tlf. Kanskje det hadde vært en idé? Da vil hun nok ikke miste det. Anonymkode: 9a5be...396
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 Jeg hadde blitt så grinete. Hadde nok sagt at klarer du ikke ta vare på et busskort er du ikke moden for mobil heller og gitt henne en mobil hun bare kan ringe med. Anonymkode: b70c1...8a2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 Min 4 klassing mistet sitt busskort en del ganger. Første gang betalte vi for nytt, men da han ble ved med å miste det måtte han selv frem med egne penger. Jeg gjorde da et nummer ut av hva han kunne ha fått for de pengene i stedet for å erstatte noe som egentlig ikke trengte erstattes om han hadde passet på. Vi har nå merket busskortet med navn og mobilnr i tilfellet noen finner det. Han har etter 3 gang han måtte kjøpe nytt ikke mistet det igjen. Jeg tenker at det er en læring som noen barn trenger oftere enn andre og at det da er bedre nå med mindre beløp enn senere hvor det kanskje er større og dyrer ting for mistes Anonymkode: 76414...62c
Oktavia Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: La henne begynne å jobbe. Ikke la henne betale seg enkelt ut av ting med penger hun ikke har jobbet for, la henne jobbe for det. Anonymkode: f11e7...d72 👏👏👏
n74 Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herlighet. Er det ingen grenser for putesying om dagen?? 😳🙄 Anonymkode: c55cb...b49 Hedvig Montgomery er ikke opptatt av å sy puter under armene på unger. Heller tvert i mot, hun er skeptisk til at dagens barn i liten grad får gjøre egne erfaringer. Med det hun påpeker handler om hjernes utvikling, rent fysisk, som gjør at tenåringer er i en fase hvor de blant annet glemmer mye. Ikke fordi at de driter i ting, men fordi hjernen deres ikke har kapasiteten akkurat nå.
Søtnosa Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg usikker på. Har aldri hørt om det, men kan sjekke det ut. Tror egentlig ikke det er et alternativ. Da ville jeg nok hørt om det. Hi Anonymkode: 20c02...651 Helt enig, la henne få et som er digitalt 😊👏🏻
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 19 minutter siden, n74 skrev: Hedvig Montgomery er ikke opptatt av å sy puter under armene på unger. Heller tvert i mot, hun er skeptisk til at dagens barn i liten grad får gjøre egne erfaringer. Med det hun påpeker handler om hjernes utvikling, rent fysisk, som gjør at tenåringer er i en fase hvor de blant annet glemmer mye. Ikke fordi at de driter i ting, men fordi hjernen deres ikke har kapasiteten akkurat nå. Etter å ha brukt tre mobilsamtaler på å guide snart 13-åringen min gjennom å koke nudler tviler jeg overhode ikke på dette, begynte seriøst å tvile på intelligensen hennes 😂 Hun har hatt både heimkunnskap og gått et par matkurs på AKS så det er ikke det at hun aldri har vært på et kjøkken heller. Tenkte kanskje hun kunne begynt å lage enkel middag en gang i uka, men tror ikke jeg orker prøve engang 😅 Anonymkode: 7c3b8...9cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå