mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Har dere opplevd søvnproblemer hos deres barn? Det er jo veldig vanlig men vi har aldri hatt problemer med søvn. Legger seg 9 og sovner i løpet av 10 min. Fungerer og like godt på 8 timer søvn som på 4 timer . Hvordan er deres erfaring ang søvn og ADHD ?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Du har et eget talent for å skryte av ungene dine dårlig forkledd som et intetsigende spørsmål. Du vet det er vanlig, hvorfor må du vite om andre har problemer når dere ikke har det? Anonymkode: c39ba...1b7
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Min er snart 5 og har ikke så mye søvn problemer ennå,men han blir gal hvis han sover for lite, kjempe sint og grinete og hele dagen er ødelagt Anonymkode: 0a78b...72d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har et eget talent for å skryte av ungene dine dårlig forkledd som et intetsigende spørsmål. Du vet det er vanlig, hvorfor må du vite om andre har problemer når dere ikke har det? Anonymkode: c39ba...1b7 Jeg vet det er vanlig . Vi er heldige som ikke sliter med det NÅ men jeg aner ikke det vil vedvare. Jeg lurer på andres erfaring. Kanskje noen har opplevd at man har slitt og det har gått over eller motsatt. Mye skjer feks i tenårene . Relevante spm nok for deg eller?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min er snart 5 og har ikke så mye søvn problemer ennå,men han blir gal hvis han sover for lite, kjempe sint og grinete og hele dagen er ødelagt Anonymkode: 0a78b...72d Godt å høre at dere ikke sliter med det så mye enda i alle fall😊. Håper det vedvarer
Blondzilla Skrevet 7. mars 2019 #6 Skrevet 7. mars 2019 Vi slet ikke ned soving frem til han var ca 6 år. Tverimot sov han natten igjennom fra nesten nyfødt og var lett å legge. Nå derimot har han det siste året lagt seg til en uvane med å stå opp svært tidlig, gjerne sånn 4.30😑 Det er helt fryktelig for jeg våkner alltid og ofte mellomste broren også.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #7 Skrevet 7. mars 2019 Har en gutt som aldri hadde problemer med søvn før han ble 12-13,han sliter masse med innsovning.Blir liggende i timesvis,veldig frustrende Anonymkode: b5759...7c2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #8 Skrevet 7. mars 2019 Ingen problemer, har heldigvis ikke barn med så problematisk diagnose 😊❤️ Anonymkode: 8defb...a54
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #9 Skrevet 7. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen problemer, har heldigvis ikke barn med så problematisk diagnose 😊❤️ Anonymkode: 8defb...a54 Skjønte ikke spørsmålet du da skjønner jeg🙄 Anonymkode: b5759...7c2
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #10 Skrevet 7. mars 2019 Mitt barn med ADHD, sov veldig godt fra baby til 14 års alder, da ble det mer problemer med å få sovne. Men vi har hatt god hjelp av melatonin. Så ser jeg at jo mer fysisk aktivitet barnet er i, jo lettere sovner det. Anonymkode: 533c3...913
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønte ikke spørsmålet du da skjønner jeg🙄 Anonymkode: b5759...7c2 Men det fungerer for oss 😊❤️ Anonymkode: 8defb...a54
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2019 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men det fungerer for oss 😊❤️ Anonymkode: 8defb...a54 Noen ganger drar man en spøk så langt at ingen finner det morsomt lenger. Fint om du holder deg til temaet og deler dersom du har erfaring på det jeg konkret lurer på
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Noen ganger drar man en spøk så langt at ingen finner det morsomt lenger. Fint om du holder deg til temaet og deler dersom du har erfaring på det jeg konkret lurer på Du skriver det du vil, og jeg skriver det jeg vil 😊 Anonymkode: 8defb...a54
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 Jeg er psykolog, og treffer dermed en del barn og ungdommer med ADHD. Jeg vil tro at de jeg møter fordeler seg omtrent 50-50, altså har omtrent halvparten problemer både med innsovning og avbrutt søvn eller en av delene, den andre halvparten har det ikke. Men så er det jo også sånn at mange andre barn og ungdommer har søvnproblemer av ulik art, lurer av og til på om søvnproblemene er uavhengige av selve ADHD-diagnosen, men tilskrives diagnosen fordi de opptrer samtidig. Etter min erfaring er det en del barn med ADHD (eller hyperkinetisk forstyrrelse som det jo heter i det europeiske diagnosesystemet) som får søvnvansker når de blir tenåringer selv om de ikke har hatt det tidligere. Anonymkode: 93055...5a3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #15 Skrevet 7. mars 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen problemer, har heldigvis ikke barn med så problematisk diagnose 😊❤️ Anonymkode: 8defb...a54 Problematisk diagnose?? Lyst til å utdype? Anonymkode: 504ff...ab7
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #16 Skrevet 7. mars 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen problemer, har heldigvis ikke barn med så problematisk diagnose 😊❤️ Anonymkode: 8defb...a54 Hjerte å greier...men spørsmålet skjønte du ikke tydeligvis Anonymkode: f95fc...258
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #17 Skrevet 7. mars 2019 Har en gutt på 15 med ADHD. Som barn sovnet han på 10 sekunder så lenge han hadde vært nok fysisk aktiv i løpet av dagen. Etter en inaktiv dag sov han veldig urolig og han brukte tid på innsovning. Generelt sensitiv på søvn. Nå som tenåring er han ikke like aktiv lenger så han sover mer urolig og det tar lenger tid før han sovner, men det er ikke et problem. Anonymkode: 5abed...15d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #18 Skrevet 7. mars 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det fungerer for oss 😊❤️ Anonymkode: 8defb...a54 Tviler på at det fungerer så bra for barna dine med en så ignorant mor... Anonymkode: 22bbc...8d1
Toneelise Skrevet 7. mars 2019 #19 Skrevet 7. mars 2019 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Har dere opplevd søvnproblemer hos deres barn? Det er jo veldig vanlig men vi har aldri hatt problemer med søvn. Legger seg 9 og sovner i løpet av 10 min. Fungerer og like godt på 8 timer søvn som på 4 timer . Hvordan er deres erfaring ang søvn og ADHD ? Ja min sov ikke en hel natt før han var 7.. helt grusomt.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2019 Forfatter #20 Skrevet 7. mars 2019 Ser av fleres svar her at de har opplevd endringer på ett tidspunkt og det blir spennende å se hvordan det utvikler seg her når han blir litt eldre. Tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #21 Skrevet 7. mars 2019 Har et voksent barn med adhd. Hadde fra fødsel et velsignet godt sovehjerte. Begynte å trøbler med søvn når puberteten slo inn. Bruker ikke medisin mot adhd-symptomer nå, men søvn er fremdeles en utfordring. Anonymkode: 49ac9...274
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #22 Skrevet 7. mars 2019 Kan svare for meg selv og datteren. Jeg fikk store søvnproblemer i ungdomsårene, og har hatt det siden. Jeg bruker lang tid på å sovne og sover lett, så jeg har brukt imovane i ca 9 år nå. Og ja, det er vanedannende, men heller det enn å ikke sove. Legen er enig med meg. Min datter har alltid hatt lite behov for søvn og kan noen ganger ligge i timer før hun får sove, men når hun sover, sover hun tungt. Hun bruker selvsagt ikke noe for søvnen. Anonymkode: 504ff...ab7
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #23 Skrevet 7. mars 2019 Han sov veldig godt som baby, men etter hvert begynte han å slite med å sovne. Hadde så mye uro i kroppen at han sprellet som en fisk i senga når han skulle legge seg. Begynte også å slite med oppvåkning med flere ganger pr natt. Nå er han 10 år og har etter maaaange år lært seg avslappningsteknikker, så nå sovner han ganske fort. Han våkner fremdeles flere ganger pr natt, men sovner ganske lett igjen. Er veldig var når det gjelder søv, han får helt forferdelige dager hvis han ikke får nok søvn. Legger seg tidlig for å fornøyde alle inntrykk fra dagene og fordi han må få litt ekstra søvn siden han sover så urolig. Har masse uro i kroppen selv på natten. Det var helt grusomt da han var mindre og sov mellom oss, da ble vi sparket både her og der i løpet av natten. Anonymkode: 812e4...cfd
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #24 Skrevet 7. mars 2019 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg vet det er vanlig . Vi er heldige som ikke sliter med det NÅ men jeg aner ikke det vil vedvare. Jeg lurer på andres erfaring. Kanskje noen har opplevd at man har slitt og det har gått over eller motsatt. Mye skjer feks i tenårene . Relevante spm nok for deg eller? Altså, hvorfor kan du ikke heller stille spørsmålet slik da? Da høres du ikke så skrytete ut. Anonymkode: c39ba...1b7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. mars 2019 Forfatter #25 Skrevet 7. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Altså, hvorfor kan du ikke heller stille spørsmålet slik da? Da høres du ikke så skrytete ut. Anonymkode: c39ba...1b7 Nå klarte de aller fleste å svare på en ordentlig måte og de aller fleste forstod spørsmålet så jeg ser ikke problemstillingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå