Gå til innhold

Brev til mine barn - nysgjerrig venninne


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lå et brev til mine barn i stua hos oss. Vi fikk besøk av en venninne, hun pekte på brevet og spurte, hva er det? Ble litt paff for å si det slik. Følte ikke for å svare frekt tilbake, så dum som jeg er, fortalte jeg hva det inneholdt. Når sant skal sies, meddeler hun svært lite selv men er fæl til å legge nesen sin bort i hva andre sier eller gjør. Mange års bekjentskap gjør vel at jeg ikke kutter henne men blir bare så lei. Råd?

Anonymkode: ebd70...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva slags brev var det...?

Anonymkode: 35500...b02

Skrevet

Svar ærlig; «det er brev til barna mine, og det er en privatsak».

Anonymkode: 56e32...330

Skrevet

Svar uten å svare. I ditt eksempel kunne jeg fint funnet på å si: "Det er et brev." Ingen er vel så blottet for sosiale antenner og folkeskikk at de da vil spørre videre om brevets innhold, og gjør de det likevel kunne jeg fint ha svart noe sånt som at hvis det var meningen at hun skulle vite det, ville brevet vært adressert til henne og ikke til barna dine.

Mitt beste råd må være at du ikke svarer med en gang, men øver deg på å vente i noen få sekunder slik at du kan tenke ut et svar som ikke er et svar. 

Skrevet

Å herre. Er dette et problem? Det er er brev, ferdig snakka. Du høres ut å mangle litt du også hi. 

Anonymkode: 1fbc0...139

Skrevet

Takk for alle gode svar. Må nok bruke litt mer «tenkepauser» før jeg svarer fremover ja. 

Anonymkode: ebd70...544

Skrevet

Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde  jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . 

Anonymkode: bd15f...c0e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde  jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . 

Anonymkode: bd15f...c0e

Brevet var uåpnet, lå altså i en lukket konvolutt sammen med andre brev.

Anonymkode: ebd70...544

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde  jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . 

Anonymkode: bd15f...c0e

Hææ, hvorfor blir du overrasket av å se et brev ligge fremme?

Anonymkode: 3414b...6c8

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde  jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . 

Anonymkode: bd15f...c0e

Overrasket over at det ligger et brev ‘åpenlyst’ hjemme hos noen?? Virkelig?

Anonymkode: 03b02...c9e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hææ, hvorfor blir du overrasket av å se et brev ligge fremme?

Anonymkode: 3414b...6c8

Hvis det hadde ligget et brev midt på bordet, skiller det seg litt ut da. Hvis man er GODE venninner så snakker man om alt og blir ikke fornærmet av et så lite sp. Det er jo bare å svare kort det. Man trenger ikke være en fæl person for det tenker jeg da. Selv om jeg er enig i at det kanskje er litt rart å spørre om. 

Anonymkode: bd15f...c0e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det hadde ligget et brev midt på bordet, skiller det seg litt ut da. Hvis man er GODE venninner så snakker man om alt og blir ikke fornærmet av et så lite sp. Det er jo bare å svare kort det. Man trenger ikke være en fæl person for det tenker jeg da. Selv om jeg er enig i at det kanskje er litt rart å spørre om. 

Anonymkode: bd15f...c0e

Er du seriøs? Skulle tro det var noe veldig spesielt som man sjelden så det var snakk om, ikke et brev.

Anonymkode: 3414b...6c8

Skrevet
På 7.3.2019 den 15.38, Anonym bruker skrev:

Svar ærlig; «det er brev til barna mine, og det er en privatsak».

Anonymkode: 56e32...330

Eller bare droppe siste setning, fordi det er et frekt svar på noe som antakelig ikke var et veldig gjennomtenkt spørsmål. 

Anonymkode: 5972e...e93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...