Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Det lå et brev til mine barn i stua hos oss. Vi fikk besøk av en venninne, hun pekte på brevet og spurte, hva er det? Ble litt paff for å si det slik. Følte ikke for å svare frekt tilbake, så dum som jeg er, fortalte jeg hva det inneholdt. Når sant skal sies, meddeler hun svært lite selv men er fæl til å legge nesen sin bort i hva andre sier eller gjør. Mange års bekjentskap gjør vel at jeg ikke kutter henne men blir bare så lei. Råd? Anonymkode: ebd70...544
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Men hva slags brev var det...? Anonymkode: 35500...b02
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Svar ærlig; «det er brev til barna mine, og det er en privatsak». Anonymkode: 56e32...330
Superdolly Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Svar uten å svare. I ditt eksempel kunne jeg fint funnet på å si: "Det er et brev." Ingen er vel så blottet for sosiale antenner og folkeskikk at de da vil spørre videre om brevets innhold, og gjør de det likevel kunne jeg fint ha svart noe sånt som at hvis det var meningen at hun skulle vite det, ville brevet vært adressert til henne og ikke til barna dine. Mitt beste råd må være at du ikke svarer med en gang, men øver deg på å vente i noen få sekunder slik at du kan tenke ut et svar som ikke er et svar.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #5 Skrevet 7. mars 2019 Å herre. Er dette et problem? Det er er brev, ferdig snakka. Du høres ut å mangle litt du også hi. Anonymkode: 1fbc0...139
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #6 Skrevet 10. mars 2019 Takk for alle gode svar. Må nok bruke litt mer «tenkepauser» før jeg svarer fremover ja. Anonymkode: ebd70...544
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #7 Skrevet 10. mars 2019 Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . Anonymkode: bd15f...c0e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #8 Skrevet 10. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . Anonymkode: bd15f...c0e Brevet var uåpnet, lå altså i en lukket konvolutt sammen med andre brev. Anonymkode: ebd70...544
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #9 Skrevet 10. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . Anonymkode: bd15f...c0e Hææ, hvorfor blir du overrasket av å se et brev ligge fremme? Anonymkode: 3414b...6c8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #10 Skrevet 10. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det hadde ligget et brev åpenlyst på bordet, så hadde jeg kanskje blitt overrasket og spurt før hjernen hadde tenkt. Uansett , kan du ikke bare si at det ikke er noe spesielt? Eller si at det er noe du har skrevet til barna. Såpass burde man tåle . Anonymkode: bd15f...c0e Overrasket over at det ligger et brev ‘åpenlyst’ hjemme hos noen?? Virkelig? Anonymkode: 03b02...c9e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #11 Skrevet 10. mars 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hææ, hvorfor blir du overrasket av å se et brev ligge fremme? Anonymkode: 3414b...6c8 Hvis det hadde ligget et brev midt på bordet, skiller det seg litt ut da. Hvis man er GODE venninner så snakker man om alt og blir ikke fornærmet av et så lite sp. Det er jo bare å svare kort det. Man trenger ikke være en fæl person for det tenker jeg da. Selv om jeg er enig i at det kanskje er litt rart å spørre om. Anonymkode: bd15f...c0e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #12 Skrevet 10. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis det hadde ligget et brev midt på bordet, skiller det seg litt ut da. Hvis man er GODE venninner så snakker man om alt og blir ikke fornærmet av et så lite sp. Det er jo bare å svare kort det. Man trenger ikke være en fæl person for det tenker jeg da. Selv om jeg er enig i at det kanskje er litt rart å spørre om. Anonymkode: bd15f...c0e Er du seriøs? Skulle tro det var noe veldig spesielt som man sjelden så det var snakk om, ikke et brev. Anonymkode: 3414b...6c8
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2019 #13 Skrevet 10. mars 2019 På 7.3.2019 den 15.38, Anonym bruker skrev: Svar ærlig; «det er brev til barna mine, og det er en privatsak». Anonymkode: 56e32...330 Eller bare droppe siste setning, fordi det er et frekt svar på noe som antakelig ikke var et veldig gjennomtenkt spørsmål. Anonymkode: 5972e...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå