Gå til innhold

Sfo i 4 klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor i ei bygd på Vestlandet og usikre på om vi skal ha sfo videre. 

Skolen slutter kl 13.15 og vi bor like ved. 

Har besteforeldre som blir pensjonister til høsten, men de skal reise litt innimellom. 

Jeg er ikke hjemme fra jobb før 15.45 eller 16.15, dette varierer. Har ti min til og fra jobb, og må i tillegg hente i bhg på veien. 

Greit å kutte sfo om hun er innstilt på det? 

Anonymkode: 542e1...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kuttet i løpet av andre klasse, med samme omstendigheter som dere. Så lenge barnet føler seg trygg og selv ønsker å slutte, hun har telefon og kan ringe om det er noe, og hun har andre trygge voksne i nærheten mener jeg det er innafor. Stikkordet er først og fremst om barnet selv føler seg trygg på å være alene hjemme, og om foreldrene mener at barnet er modent nok til å klare seg fint. 

Anonymkode: 26fef...d27

Skrevet

Her hvor vi bor er det ingen som bruker sfo i 4. klasse, er et par 3. klassinger som er de eldste.

Spørs jo både hva barnet vil, er det flere 4. klassinger på sfo? Da kan det jo kanskje være greit å være der, og hvor trygge dere er på henne, klarer hun seg fint hjemme et par timer?

De fleste på den alderen synes jo det er veldig fint å få slappe litt av hjemme alene et par timer.

Hvis besteforeldre er hjemme det meste av året, så ville jeg ikke vært i tvil, men hør med jenta, det er jo i utgangspunktet hun som må høres hva hun vil.

Anonymkode: fe90f...083

Skrevet

Her er det nok forskjell fra skole til skole, sted til sted, skolevei til skolevei osv.

Her er det bare barn med spesielle behov som bruker sfo i 4.klasse, barn som av div grunner ikke kan være alene et par timer.

Vi har en super sfo altså, som ungene elsker, men de fleste slutter før 3.klasse, og resten slutter før 4.klasse.

Anonymkode: 5a849...11a

Skrevet

For det er først nå hun har klart å være alene hjemme litt og ikke vært redd. Hun har egen tlf så det har hun greie på. 

Skal høre litt med de andre mødrene her. 

For nå går nesten alle på sfo.

Anonymkode: 542e1...61e

Skrevet

Vi sluttet med SFO etter andre klasse. Helt normalt her. Ikke så mange tredjeklassinger igjen på SFO. Aldri hørt om noen som bruker SFO i fjerde. 

Anonymkode: 7254e...01d

Skrevet

Sfo er veldig populært her, også i 4 klasse. De er mange barn, og SFO har mange morsomme aktiviteter og prosjekter. 

Anonymkode: bdf77...735

Skrevet

Mine har fått være med å bestemme fra 3. klasse og bestemt selv i 4. klasse. 

Jeg ville ikke gått fra full sfo hver dag, til ingen, men begynt med å få hjem selv litt tidligere, evt 1-2 dager fri. 

Anonymkode: 43bf6...862

Skrevet

Her brukar dei fleste 4.klassingar SFO, men min blei lei og slutta etter jul.  3. klassingen er sjølvbestemmar, og får lov å gå heim når han vil.   Han går ofte heim etter skuletid, saman med andre sjølvbestemmarar.  Dei har med tlf, og gjev beskjed når dei besøker kvarandre.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...