Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #1 Skrevet 7. mars 2019 Hva kjennetegner en med det? (Mild utgave) Anonymkode: 7c14d...90c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #2 Skrevet 7. mars 2019 Ja. Han jeg kjenner kan ha litt skylapper og være litt påståelig i sosiale sammenhenger, men han er utrolig god med barn for han tar dem seriøst. Der han sliter mest er å få sin egen hverdag til å fungere, for ting som han ikke er interessert i/han ikke ser verdien av blir ikke gjort. F eks synes han det er meningsløst å bruke tid på å lage mat og vaske opp og slike ting, når han kan ta pulver og piller og så bruke tiden sin på noe som i hans øyne er viktigere/mere verdifult. Så familien holder litt øye med ham og inviterer ham på middag en del osv. Men han bor i egen leilighet og passer sitt arbeide og betaler sine regninger osv. Han har så vidt jeg vet ikke nære venner, men han trives med sine kolleger. Anonymkode: c5f4b...0f6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #3 Skrevet 7. mars 2019 Jeg vet om to stykker. Begge har i stor grad lært seg hva verden rundt forventer av dem. Problemet deres er i hovedsak at de ikke helt forstår sosiale koder, ikke skjønner hvorfor det er forventet en viss form for oppførsel i bestemte situasjoner osv. Ene er i full jobb som postmann, andre klarer ikke finne seg tilrette i arbeidslivet. Han som er postmann er flink til å oppføre seg som forventet på jobb, selv om mye er meningsløst for han. Så han er sliten når arbeidsdagen er over og foretrekker å være alene størstedelen av fritiden sin. Han er ikke ensom, men velger selv å være mest alene når han har fri. Andre som ikke jobber sliter mer, føler seg mer misforstått og ensom. Men jeg kjenner ikke henne så godt så jeg vet ikke så mye om hva hun foretar seg. Vet hun har hund og er mye ute i skogen og går, alene med hunden. Anonymkode: 04882...ced
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #4 Skrevet 7. mars 2019 Har en i familien med Asberger-trekk. Veldig glad i rutiner og forutsigbarhet. Dårlig på small-talk, er veldig opptatt av det som måtte interessere ham for øyeblikket. Går «all in» i det han driver med. Kan bli litt intens og prate dypt og lenge om det som er hans interesse(r). Litt dårlig på sosiale koder og øyekontakt. Lettere for å bli sensorisk overstimulert. Anonymkode: d5b77...ef2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå