Gå til innhold

Hva kan jeg jobbe med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å finne utdanning og yrke. Skal omskoleres. Jeg har ikke så god helse, men er fortsatt ung 29 år og ønsker ikke ufør, jeg vil jobbe.

jeg har artrose i begge knærne og håndleddene. Leddgikt som rammet nakke,fingrer,hofter osv. 

Hjerteproblemer, høyt blodtrykk og kontakteksem/kraftig håndeksem.

hva kan jeg jobbe med? 

Anonymkode: 1f792...0d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En eller annen kontorjobb? Er jo mange veier å gå den veien. Da kan du sitte og stå om hverandre slik at du kan variere arbeidsstiling og -belastning. Og du slipper for mye håndvask.

Anonymkode: 14502...cb5

Skrevet

Det er kontorjobb jeg omskoleres ifra.. 

pga artrose i håndleddene og leddgikt i fingrene og nakken kan jeg ikke skrive på PC eller noe særlig for hånd.. har store smerter etter ca 15 min

hi

Skrevet

bibliotek

Anonymkode: 22f4f...f26

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kontorjobb jeg omskoleres ifra.. 

pga artrose i håndleddene og leddgikt i fingrene og nakken kan jeg ikke skrive på PC eller noe særlig for hånd.. har store smerter etter ca 15 min

hi

Hm, nei, da var ikke mitt forslag det beste ;) Jeg tenkte at knær og hofter kanskje var verst, derav svaret.

Tror jeg må sove litt på dette, kanskje jeg har andre forslag i morgen.

Har du tatt en sånn karriereveiledertest? Tror det finnes på nett også, har ikke nav en?

Jeg tenker at du da bør ha en jobb hvor du kan være i noe bevegelse, eller varierte arbeidsstillinger.

Anonymkode: 14502...cb5

Skrevet

Lærer? Med litt tilrettelegging?

Anonymkode: 828d4...1d7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun trenger faktisk god helse for å være lærer! Dårlig forslag.

Anonymkode: 7dad2...a16

Skrevet

Instruktør i mindfullness, meditasjon el.l?

Turistguide? Typen som sitter og snakker på en turbuss. 

Teletorgtjenester. Jobbe med noe som innebærer å prate i telefonen. Norsk gallup, telefonsalg, veldedighetsorganinsasjoner.

Resepsjonist? 

Det du jobber med trenger ikke heller være full stilling? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun trenger faktisk god helse for å være lærer! Dårlig forslag.

Anonymkode: 7dad2...a16

Kanskje. Men det finnes gjerne flere ulike lærerstillinger? Tenkte ikke klassekontakt for første klasse akkurat.

Hva med psykolog? Man kan få tilrettelagt med systemer som legene bruker på sykehuset hvor de snakker inn rapportene på data med mikrofon? 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje. Men det finnes gjerne flere ulike lærerstillinger? Tenkte ikke klassekontakt for første klasse akkurat.

Hva med psykolog? Man kan få tilrettelagt med systemer som legene bruker på sykehuset hvor de snakker inn rapportene på data med mikrofon? 

Å være lærer, på alle trinn, krever god helse. Tro du meg, jeg har prøvd alle trinn. Krever også en fem-årig profesjonsutdannelse, eller relevant master i bunn for å ta ppu. 

Anonymkode: d3067...40b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eg er lærarar sjølv. Med milde revamtiske plager. Og det er ikkje berre det at ein har vondt. Ein blir innmari sliten i tillegg. Og skal du vere lærar må du vere på topp kvar dag. Når ein ikkje har ork til å vere på heile timen, vere tilstades for alle, så får du rett og slett ikkje til den jobben. Eg er sjukmeldt. Pga stress, men trur nok mykje av stresset kjem av at sjukdommen min gjer meg til ein dårlegare lærarar. Og då blir ein stressa altså.  Eg strevar med å finne ut kva eg kan jobbe med sjølv, har ingen gode tips, men ynskjer hi lukke til! 

Anonymkode: a1624...5b2

Skrevet (endret)

Hva med ting som garnbutikk? Om noen andre kan ta de tunge løfta av esker og kasser, så er ikke jobben med garn og pinner i seg selv tung. I min lokale garnbutikk så sitter de også mye og strikker, men strikkinga er jo ikke nødvendig. Ellers er det vanskelig å komme på noe som hverken belaster armer, hender eller bein når jeg ikke vet hvordan du fungerer. Kan du kjøre bil? Kjøreskolelærer? Det er mye frivillig arbeid, vitnestøtte f.eks, men det gir jo ikke lønn. Jeg regner med at du er i NAV-systemet. Be veilederen din om å komme med forslag eller spør om det er mulig å få et møte med karrieresenteret i ditt fylke. 

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Butikk?

Anonymkode: e923e...b62

Skrevet

Hva kan du gjøre? Hva liker du å holde på med? Hvilken utdanning har du?

Radioteaterskuespiller eller andre jobber forran mikrofonen.

Smakstester.

Dirigent.

Karriereveileder.

Amk-sentral.

Vareinnkjøper hos en grossist.

Anonymkode: 09786...278

Skrevet

Logoped 

Anonymkode: a11df...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...