Gå til innhold

Så da er det greit, da, at ungene sitter på hver sin iPad noen timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref en annen tråd som surret og gikk her inne for noen dager siden. Ungene er mellom 4 og 8 år, og har vært i barnehagen og på skolen. Er det ok å spole ned med iPad? 

Anonymkode: 7cdfe...7c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk en avgjørelse du bør ta helt på egenhånd. Det heter å ta ansvar og være voksen. 

Anonymkode: 569e0...b3f

Skrevet

Både ja og nei. I timer (flertall) kan bli for lenge i strekk. Hugs pauser og alt med måte! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ref en annen tråd som surret og gikk her inne for noen dager siden. Ungene er mellom 4 og 8 år, og har vært i barnehagen og på skolen. Er det ok å spole ned med iPad? 

Du må jo ikke finne på å spørre om noe sånt her inne 😂 De aller fleste vil nok nå si at sånt er dårlig barneoppdragelse, eller sure svar om at dette må du klare å avgjøre selv.

Jeg ser derimot ikke helt problemet. Våre foreldre gjorde akkurat det samme, men med disneyfilmer ;)

Anonymkode: c57da...fb8

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må jo ikke finne på å spørre om noe sånt her inne 😂 De aller fleste vil nok nå si at sånt er dårlig barneoppdragelse, eller sure svar om at dette må du klare å avgjøre selv.

Jeg ser derimot ikke helt problemet. Våre foreldre gjorde akkurat det samme, men med disneyfilmer ;)

Anonymkode: c57da...fb8

De gjorde jo ikke det. Vi hadde ikke video spiller og kun en kanal på TV. Vi lekte eller leste eller noe annet. Ingen skjerm annet enn mellom 18-1830 da Barne-TV gikk. Og det var ikke hver dag vi så på TV heller. 

Anonymkode: f8457...0bc

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gjorde jo ikke det. Vi hadde ikke video spiller og kun en kanal på TV. Vi lekte eller leste eller noe annet. Ingen skjerm annet enn mellom 18-1830 da Barne-TV gikk. Og det var ikke hver dag vi så på TV heller. 

Husk på at det er folk i mange forskjellige aldersgrupper her da. Ikke sikkert at du og den du siterer er i samme generasjon engang

Anonymkode: b35b9...82f

Skrevet

Jeg ser ikke problemet, så lenge det gjøres med måte. Jeg gjør det selv med sønnen min, men aldri for lenge av gangen. Når han sitter med ipaden, setter vi gjerne på filmer på youtube hvor han blant annet lærer farger og andre ord på engelsk. Jeg er selv 25 år gammel og ble selv plassert foran TV skjermen fra tid til annen, og tror ikke jeg har tatt skade av det. Verden er i utvikling og ting blir selvfølgelig annerledes enn for 40 år siden, og det har sine fordeler også. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt forelder  

Anonymkode: e5bce...a56

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husk på at det er folk i mange forskjellige aldersgrupper her da. Ikke sikkert at du og den du siterer er i samme generasjon engang

Anonymkode: b35b9...82f

Vet det, snakket for vår familie. Hun jeg siterte skrev våre, som om vi alle her inne hadde det slik. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke problemet, så lenge det gjøres med måte. Jeg gjør det selv med sønnen min, men aldri for lenge av gangen. Når han sitter med ipaden, setter vi gjerne på filmer på youtube hvor han blant annet lærer farger og andre ord på engelsk. Jeg er selv 25 år gammel og ble selv plassert foran TV skjermen fra tid til annen, og tror ikke jeg har tatt skade av det. Verden er i utvikling og ting blir selvfølgelig annerledes enn for 40 år siden, og det har sine fordeler også. Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt forelder  

Anonymkode: e5bce...a56

25 år ja. Men åpenbart ikke voksen. Sukk

Anonymkode: 493a8...776

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

25 år ja. Men åpenbart ikke voksen. Sukk

Kva får deg til å meine at ho ikkje er voksen? 

Anonymkode: 0b1ad...c13

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kva får deg til å meine at ho ikkje er voksen? 

Anonymkode: 0b1ad...c13

Påstår at verden går fremover, når det er bevist at nettbrett skader småbarn sin hjerne. De lærer seg ikke å tenke ordentlig og får popcornhjerne. Blir avhengige. Det er utrolig lite som skal til

Nei, verden er på vei BAKOVER.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Påstår at verden går fremover, når det er bevist at nettbrett skader småbarn sin hjerne. De lærer seg ikke å tenke ordentlig og får popcornhjerne. Blir avhengige. Det er utrolig lite som skal til

Har du forskning på den hjerneskaden? 

Skrevet
11 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Har du forskning på den hjerneskaden? 

Jeg lurer mest på om man får velge smak på popcornet.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge ein gjer det med måte, er det ikkje noko problem med å bruke nettbrett. Det er viktig å lære barn om teknologi. 

#7 seier ho lærer barnet engelsk, ved bruk av Youtube. Det er å slå to fluer i ein smekk, lære teknologi og engelsk. Ser du på korleis verda fungerer i dag, er det to av dei viktigeste eigenskapene ein kan ha.

Skrevet
On 3/6/2019 at 3:53 PM, Anonym bruker said:

Min får nettbrettet sitt i 1 time hverdag og 2 timer helg, mer enn nok. synes det er bedre at vi er sosiale og leker sammen ,det setter han veldig pris på

Anonymkode: 9dac6...808

Skrevet

Personlig synes jeg «noen timer» høres lenge ut, men det får være opp til hver enkel å avgjøre. 

Anonymkode: c642b...b95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...