Gå til innhold

Jeg er så redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen igår pga en mage som er så stor. Har lenge følt meg oppblåst, men de siste dagene ble det ubehag og vondt. 

Fastlegen tror jeg har væske i magen. Dette skal vi finne ut av, og det skal vi finne utav fort.Tok blodprøver igår, og må levere inn 3 avføringsprøver. (For p være sikre ville de ha 3 stk) Skal i ct på mandag. Pines med å vente så lenge. Jeg er redd og frykter det verste.

Anonymkode: ed92f...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender en stor klem!

Jeg skjønner veldig godt at det er ulidelig å gå å vente slik hele helgen og ikke vite noen ting. Vi har alt for god fantasi når vi må gå slik og vente!

Forsøk å snu tankegangen litt: Så bra at det blir tatt tak i og undersøkt med en gang! Og forsøk så å være sammen med folk i dag slik at tankene dine blir tvunget i litt annen retning også. Det er bare i dag du må komme igjennom.  I morgen fortsetter prosessen og du kan snakke med fagfolkene.

Lykke til med det alt sammen! Krysser fingre for raskt og greit svar!

Anonymkode: 843dd...198

Skrevet

Samme hadde jeg. Det var irritabel tarmsyndrom

Anonymkode: 998c5...846

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender en stor klem!

Jeg skjønner veldig godt at det er ulidelig å gå å vente slik hele helgen og ikke vite noen ting. Vi har alt for god fantasi når vi må gå slik og vente!

Forsøk å snu tankegangen litt: Så bra at det blir tatt tak i og undersøkt med en gang! Og forsøk så å være sammen med folk i dag slik at tankene dine blir tvunget i litt annen retning også. Det er bare i dag du må komme igjennom.  I morgen fortsetter prosessen og du kan snakke med fagfolkene.

Lykke til med det alt sammen! Krysser fingre for raskt og greit svar!

Anonymkode: 843dd...198

Tusen takk for gode ord. Og du har rett - jeg må prøve å snu tankegangen. Takk for tipset💖

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme hadde jeg. Det var irritabel tarmsyndrom

Anonymkode: 998c5...846

Det visste jeg ikke. At det er mulig å få væske i magen pga irritabel syndrom. Da håper jeg inderlig det er bare det. Her fyker tankene i verste mulige årsaker. Skulle ønske jeg hadde penger til å kunne betale mange tusen selv. Da kunne jeg fått ct på dagen.

Skrevet

Som andre sier, ikke ta noen sorger på forskudd. Uansett hva du får vite at det er (kan jo være helt ufarlig også), så er det ikke noe du kan gjøre fra eller til før du vet. Men du kan velge hvordan du tar det, både nå og når du får vite om det er noe som trenger behandling eller ikke.

Blir du dårligere de neste få dagene, da må du selvfølgelig ta kontakt med lege/sykehus igjen.

Men forsøk å fokusere positivt, ikke "gå inn i frykten". Om du går inn i frykten vil du også forsterke den. Frykten er der, aksepter den, men gi den minst mulig plass i livet ditt, for den gjør deg ikke noe godt i øyeblikket.

Vet det er enkelt å si, men det er en øvelsessak det å endre fokus.

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig for deg. Lykke til ❤️

Anonymkode: e74cc...bb3

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som andre sier, ikke ta noen sorger på forskudd. Uansett hva du får vite at det er (kan jo være helt ufarlig også), så er det ikke noe du kan gjøre fra eller til før du vet. Men du kan velge hvordan du tar det, både nå og når du får vite om det er noe som trenger behandling eller ikke.

Blir du dårligere de neste få dagene, da må du selvfølgelig ta kontakt med lege/sykehus igjen.

Men forsøk å fokusere positivt, ikke "gå inn i frykten". Om du går inn i frykten vil du også forsterke den. Frykten er der, aksepter den, men gi den minst mulig plass i livet ditt, for den gjør deg ikke noe godt i øyeblikket.

Vet det er enkelt å si, men det er en øvelsessak det å endre fokus.

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig for deg. Lykke til ❤️

Anonymkode: e74cc...bb3

Takk for kloke råd 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...