Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Har ei venninne som er fadder til konfirmanten. Hun flyttet et godt stykke unna for flere år siden og vi har hatt lite kontakt. Hun har i mellomtider gått fra mannen hun har to barn med og som vi kjente. Hun har fått ny mann og et barn sammen med han. Den nye mannen har tre barn fra før. Vi har aldri møtt den nye mannen og aldri møtt de tre barna hans. Hva blir riktig mtp invitasjon her? Jeg tenker å invitere venninna med mann og barna som er min venninne sine. Er det ok? Og hvordan formidler jeg evt det til venninna? Anonymkode: f6a88...b3d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Nei. Ser kun to muligheter: 1. Inviter begge med alle barn, så får de heller selv avgjøre at x, x og x egentlig ikke har noe der å gjøre. 2. Inviter kun dem, uten barn. Anonymkode: beeba...ae1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Da skriver du i invitasjonen: til Gudmor"venninne", "eldste barn" og "nest eldste barn" Tenker at du ikke trenger å invitere mannen hennes heller, han har jo i grunnen ikke noe å gjøre i en konfirmasjon til et barn han ikke kjenner. Eller, du tenkte å invitere dame, mann og hennes barn? Det vil jo ikke bli noe problem, ingen forventer at mannen (som du aldri har møtt) sine barn skal bli invitert. Anonymkode: 02d52...d0c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Ring henne! Hei, hvordan står det til....bla,bla,bla..... Jo, jeg ringer deg fordi jeg sitter med innbydelsene til "Pia" sin konfirmasjon. Det er jo naturlig å invitere deg siden du er fadder, men du er jo gift på nytt med en mann som har barn fra før og jeg vil ikke gjøre noe her så du eller han blir fornærmet. Også tar dere det derfra. Jeg er sikker på at dere blir enige uten å bli uvenner. Anonymkode: d4a3e...c39
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Inviter kun henne. Ingen mann og ingen barn. Anonymkode: 3e623...f8d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 Å invitere barna til samboeren blir nok ikke aktuelt kjenner jeg. Vi har en ganske liten konfirmasjon, så det vil føles veldig rart om det kom en mann og tre barn i konfirmasjonen som vi aldri har møtt. Og som ingen i familien har møtt, langt mindre konfirmanten. Men, at hun tar med seg mannen er jo greit nok, de er jo er par med et barn sammen. Hi Anonymkode: f6a88...b3d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Vi inviterer mannen som er i familie og hans barn og den nye dama hans, ikke hennes barn. Anonymkode: 6fadb...425
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å invitere barna til samboeren blir nok ikke aktuelt kjenner jeg. Vi har en ganske liten konfirmasjon, så det vil føles veldig rart om det kom en mann og tre barn i konfirmasjonen som vi aldri har møtt. Og som ingen i familien har møtt, langt mindre konfirmanten. Men, at hun tar med seg mannen er jo greit nok, de er jo er par med et barn sammen. Hi Anonymkode: f6a88...b3d hvorfor spør du da, hvis du allerede har bestemt deg for å ekskludere Anonymkode: c4eac...236
Nyttårs barn Skrevet 5. mars 2019 #10 Skrevet 5. mars 2019 Jeg ville aldri invitert fremmede i en konfirmasjon men tror du løser dette bra ved å ta en telefon til henne og forhøre deg om hva hun ser for seg.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Skrevet 5. mars 2019 Hva med fellesbarnet som du heller ikke har møtt? Skal ikke Det heller inviteres? Kun hennes barn fra tidligere. jeg hadde skrevet til Pia m/familie og «gi beskjed hvor mange som kommer innen XX» selv om dere har liten konfirmasjon må du jo invitere hele familier. Anonymkode: 286f4...7f2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #12 Skrevet 5. mars 2019 Evt ville jeg invitert Kari og Knut (altså uten barn) Anonymkode: 286f4...7f2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #13 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: hvorfor spør du da, hvis du allerede har bestemt deg for å ekskludere Anonymkode: c4eac...236 Ekskludere? Jeg vil jo ikke si det det er å ekskludere akkurat når ingen av oss aldri har møtt de. Hvis han skal ta med seg sine barn blir det faktisk tre gjester ekstra og (de er ungdommer). Og jeg tenker jo på dette her, og når jeg leser svarene, så innser jeg at jeg ikke har lyst til å ta med en flokk ungdom jeg aldri har møtt. Vi har ikke all verdens god økonomi heller, derfor har vi skrellet det inn til de aller nærmeste bare. Venninna mi er fadder. Hi Anonymkode: f6a88...b3d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #14 Skrevet 5. mars 2019 Hvorfor invitere henne i det hele tatt? Dere har omtrent ingen kontakt og i tillegg bor hun et godt stykke unna. Tenker egentlig at hun selv syns at det er helt ok å bli "glemt", så slipper hun å stresse med å komme opp med en unnskyldning på hvorfor hun ikke orker å bruke masse penger på gave til noen hun ikke lenger har noe med å gjøre, bruke masse penger og tid på å reise, overnatting, skaffe barnevakt osv. Veldig mange blir bare lettet altså ved å ikke bli invitert til konfirmasjon til noen de ikke lenger har noe særlig kontakt med.. Anonymkode: f4c7e...a23
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #15 Skrevet 5. mars 2019 Jeg slet også litt med ett sånt problem i min datters konfirmasjon. Min bestevenninne hadde akkurat blitt sammens ex mannen igjen. Dem hadde da vært skilt i 8 år. Han gikk fra henne og ble sammen ei venninne av henne og fikk barn med henne. Noen måneder før min datters konfirmasjon kom han krypende tilbake og min venninne tilga han. De 8 årene han var borte hadde jeg ingen kontakt med han. Han hadde også lite kontakt med barna han har med min venninne. Så jeg tvilte veldig på om jeg skulle invitere han i konfirmasjonen. Men jeg gjorde det. For min venninnes skyld. Anonymkode: 0733d...1c7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2019 #16 Skrevet 6. mars 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: hvorfor spør du da, hvis du allerede har bestemt deg for å ekskludere Anonymkode: c4eac...236 Si meg, føler du deg virkelig «ekskludert» hvis du ikke blir bedt i selskap til noen du ikke kjenner...? Anonymkode: 96c01...d49
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2019 #17 Skrevet 6. mars 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Si meg, føler du deg virkelig «ekskludert» hvis du ikke blir bedt i selskap til noen du ikke kjenner...? Anonymkode: 96c01...d49 Det var det jeg lurte litt på og... Hi Anonymkode: f6a88...b3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå