Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Jeg er gravid med barn nr 3 nå, og opplever noe som jeg ikke har opplevd i de 2 første svangerskapene. Nå når jeg forteller folk at vi skal ha barn, eller vi snakker om det, så spør alltid noen: Når er det dere får vite kjønn.... Jeg svarer at det kan man jo få vite på ordinær ul rundt uke 17 hvis vi vil, eller hvis barnet vil (ikke snur rompa til). Tidligere svangerskap har jeg blitt spurt om vi vil få vite kjønn på ordinær ul. Er det en selvfølge nå at alle vil vite kjønn? Hva ville dere? og var det en selvfølge? Vi tenker nå at det ikke er så viktig for oss hva det er, og at vi ikke nødvendigvis trenger å vite det før fødsel Anonymkode: e89f6...129
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 For oss var det en selvfølge at vi ville det, men det er like selvfølgelig at ikke alle tenker som oss. Men om de f.eks. vet at dere har villet det tidligere, så kanskje de går ut fra at det ikke er noe annerledes nå? Anonymkode: f6c69...411
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: For oss var det en selvfølge at vi ville det, men det er like selvfølgelig at ikke alle tenker som oss. Men om de f.eks. vet at dere har villet det tidligere, så kanskje de går ut fra at det ikke er noe annerledes nå? Anonymkode: f6c69...411 Vi ville det sist, men var uenige om det helt til vi var på tur til ul, hadde heller ikke snakket med noen om det. Barnet snudde seg med rompa til, så vi fikk uansett ikke vite det. Det er også lenge siden sist(12år), så det kan jo hende "tidene" har forandret seg. Anonymkode: e89f6...129
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Med de to første ville vi ikke vite, vi synes det er en så fin del av fødselsopplevelsen å se kjønnet da. Vi gav beskjed da vi kom til ultralyd at vi ikke ville vite. Da vi ventet nr tre tenkte vi det samme, og sa da vi kom til ultralyd at vi ikke ville vite. Men plutselig midt under ultralyden sier damen at her er det ingen tvil om kjønn ihvertfall, det ser jeg veldig god. Vil dere vite det eller ikke, om dere fremdeles ikke vil vite er hemmeligheten trygg hos meg.... Jeg og mannen så på hverandre og ombestemte oss begge to, vi ville vite likevel. Så da fikk vi vite. Anonymkode: 48c25...026
Pobie Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Tror de aller aller fleste velger å få vite kjønn ja. Vi fikk vite på OUL med nr 1 og ville ikke vite med nr 2. Tror jeg foretrekker å vite det etter å ha opplevd begge deler.
Frulakris Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 Jeg har visst med en og ikke visst med to. Jeg foretrekker å ikke vite. Fødselen blir mer spennende.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 2 minutter siden, Frulakris skrev: Jeg har visst med en og ikke visst med to. Jeg foretrekker å ikke vite. Fødselen blir mer spennende. Kan jeg ikke tenke meg. For min del har det å vite kjønn vært en del av å knytte bånd før fødselen og det å "endelig få treffe jenta" utenfor magen har vært så uhyre spennende at ingenting kan toppe det. Jeg er sånn at jeg uansett innbiller meg et bestemt kjønn. Anonymkode: 74eb8...8e1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #8 Skrevet 5. mars 2019 Fikk vite med første så tidlig som uke 14,og det gjorde oss veldig knyttet. Med nr 2 ville vi se an, men umulig å ikke se det selv for oss. Tror det er veldig "vanlig" å ville vite. Også er man ekstremt navlebeskuende og følsom som gravid, det at folk spør er jo ikke ment negativt. Anonymkode: 24bad...381
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #9 Skrevet 5. mars 2019 18 minutter siden, Frulakris skrev: Jeg har visst med en og ikke visst med to. Jeg foretrekker å ikke vite. Fødselen blir mer spennende. ???? Fødselen blir mer spennende??? Du synes ikke fødsel i seg selv er bra nok uten litt spenning?? Anonymkode: b0f35...822
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #10 Skrevet 5. mars 2019 Synes man blir bedre knyttet til barnet når en vet kjønn. Lettere å handle inn tung også, veldig koselig når man handler til jenta eller gutten, ikke bare babyen. Anonymkode: b0f35...822
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #11 Skrevet 5. mars 2019 Vi ville ikke vite. Gjorde klart rom og klær i gult, grønt, brunt, grått og hvitt. Var veldig moro å endelig få vite kjønnet da han kom ut. Jeg hadde på forhånd gitt beskjed om at ingen skulle si noe, jeg ville se det selv. Så da de løftet han opp i været etter fødselen, var det fantastisk å se gutten vår. Anonymkode: 90894...6fd
MTF Skrevet 5. mars 2019 #12 Skrevet 5. mars 2019 For oss var det noe vi definitivt ville vite. Jeg syns det ble en helt annen tilknytning til den lille i magen da vi fikk vite kjønn, særlig for pappaen. Det var også enklere å planlegge ting ift klær, navn og lignende. Var ikke redd for at fødselen ikke skulle bli spennende nok for det;-) Vet om flere som har valgt å ikke vite, så syns ikke det ene er mer rart eller selvsagt enn det andre, men for oss var det en selvfølge (og ja, jeg vet at ikke alle kan se det på uol)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #13 Skrevet 5. mars 2019 Vi ville gjerne vite, men på hver ul lå baby feil vei, navlestrengen lå i veien osv. Hadde endel oppfølging, derfor flere ul. Under fødsel lå baby med rumpa ned, altså seteleie, og jordmor kjente da at det var en jente, men siden vi hadde gått så lenge uten å vite, tenkte hun at det skulle få være en overraskelse til hun kom ut😊 Så det var en ekstra spenning med det hele, å ikke vite hva vi fikk, og kjekt når vi fikk hilse på og se selv❤ Hadde jeg derimot kunne fått flere, hadde jeg nok ikke klart å la være å spørre hva det blir, er altfor nysgjerrig😅 Anonymkode: 11f4e...471
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #14 Skrevet 5. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er gravid med barn nr 3 nå, og opplever noe som jeg ikke har opplevd i de 2 første svangerskapene. Nå når jeg forteller folk at vi skal ha barn, eller vi snakker om det, så spør alltid noen: Når er det dere får vite kjønn.... Jeg svarer at det kan man jo få vite på ordinær ul rundt uke 17 hvis vi vil, eller hvis barnet vil (ikke snur rompa til). Tidligere svangerskap har jeg blitt spurt om vi vil få vite kjønn på ordinær ul. Er det en selvfølge nå at alle vil vite kjønn? Hva ville dere? og var det en selvfølge? Vi tenker nå at det ikke er så viktig for oss hva det er, og at vi ikke nødvendigvis trenger å vite det før fødsel Anonymkode: e89f6...129 Jeg har aldri bedt om å få vite kjønn. Og har aldri fortalt noen på forhånd hvilket kjønn barnet hadde. (Selv om jeg visste det med to av dem; jeg kunne tydelig se det var gutter selv om ikke legen sa noe.) Når folk spør sånn, svarer jeg «er du av dem som åpner gavene før julaften også?» Anonymkode: a03c0...077
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #15 Skrevet 5. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: ???? Fødselen blir mer spennende??? Du synes ikke fødsel i seg selv er bra nok uten litt spenning?? Anonymkode: b0f35...822 ??? Du syns ikke svangerskap er godt nok uten å vite kjønn??? Merkelig logikk. Anonymkode: a03c0...077
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #16 Skrevet 5. mars 2019 I mitt tilfelle, så handler det ikke om å bli kjent med barnet som et kjønn, men glede seg over et barn som kommer, og gjette hva det kan være, og legge merke til forskjeller i svangerskapene. I første svangerskap ville jeg ikke vite av den grunn at jeg ønsket meg så indelig ei jente, og var redd for å bli skuffet om det skulle være en gutt på ul. Ble gutt da, og jeg kunne nok ikke blitt mer glad om det hadde vært jente, men den følelsen av å ikke vite hva du kommer til å føle. Denne gang har vi vel egentlig bestemt oss for å ikke få vite, jeg synes ikke det er så viktig med guttefarger og jentefarger, har noe klær i nøytrale farger, og også en del både typisk gutt og typisk jenteklær. Blir ikke å male noe barnerom nå uansett heller. HI Anonymkode: e89f6...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå