Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #1 Skrevet 5. mars 2019 Jeg sliter periodevis med angst. Nå er det her igjen, utløst av en jobbsituasjon. Jeg er svimmel, kvalm, uten matlyst, armene er kraftløse og det går stadig sånne kalde grøss gjennom kroppen. Hodet er tomt, ukonsentrert, og det føles som jeg er på siden av meg selv. Hva skal jeg gjøre? Og er dette farlig, kan jeg få et slag eller hjerteinfarkt at stresset? Anonymkode: 0f217...de8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #2 Skrevet 5. mars 2019 Slag av angst? Neida. Det går bra, men du må høre på kroppen din og ta det med ro Anonymkode: e90d7...289
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #3 Skrevet 5. mars 2019 Ta en tur til legen, det finnes kurs for stress/angstmestring du kan få via NAV. Vet om en som har gått på det og hadde veldig godt utbytte. Du får lære hvordan du kan roe ned kroppen og setter grenser for deg selv i jobbsituasjon. Dette er for å forebygge lange sykmld og utbrenthet. Anonymkode: 35f20...d56
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #4 Skrevet 5. mars 2019 Kan jeg spørre hva slags jobb du har, hi? Jeg er i en veldig stressende jobbsituasjon der jeg tidvis må være superwoman, og aldri rekker over det jeg burde. Jeg har 15 baller jeg sjonglerer på en gang. Hvordan merket du angsten første gang? Jeg er så redd for at det skal slå ut hos meg, det føles ut som jeg står på kanten av stupet. Anonymkode: 30a4b...eb4
rosene Skrevet 5. mars 2019 #5 Skrevet 5. mars 2019 Du for ikke slag av angst, men det er svært så vondt . Det er viktig at lytter til kroppen din, å tar den seriøst. Jeg ville ha anbefalt deg å ringt din fastlege. Han kan hjelpe deg. Det finnes også forskjellige kurs du kan ta, som kan hjelpe deg å håndtere angsten. Hvis du ikke behandler angsten, kan du få angst annfall. Det er fryktelig , råder deg derfor til å ta kontakt med legen din. Du vil få et helt nytt liv etterpå. Lykke til videre ..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #6 Skrevet 5. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg spørre hva slags jobb du har, hi? Jeg er i en veldig stressende jobbsituasjon der jeg tidvis må være superwoman, og aldri rekker over det jeg burde. Jeg har 15 baller jeg sjonglerer på en gang. Hvordan merket du angsten første gang? Jeg er så redd for at det skal slå ut hos meg, det føles ut som jeg står på kanten av stupet. Anonymkode: 30a4b...eb4 Jeg er advokat med et særlig ansvar og stor fallhøyde. Jeg tror imidlertid at man kan få angst uansett hvilket yrke man har - det er vel knyttet opp mot personlighet og hvordan man håndterer stresset. Aller første gangen, for mange år siden nå, fikk jeg et angstanfall på legekontoret. Kroppen ristet ukontrollert og jeg hyperventilerte, legen var raskt fremme med beroligende medisin. Et sånt anfall har jeg bare hatt en gang til siden den gang, men jeg har stadig tilbakevendende episoder med det jeg beskrev i HI. HI Anonymkode: 0f217...de8
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2019 #7 Skrevet 5. mars 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er advokat med et særlig ansvar og stor fallhøyde. Jeg tror imidlertid at man kan få angst uansett hvilket yrke man har - det er vel knyttet opp mot personlighet og hvordan man håndterer stresset. Aller første gangen, for mange år siden nå, fikk jeg et angstanfall på legekontoret. Kroppen ristet ukontrollert og jeg hyperventilerte, legen var raskt fremme med beroligende medisin. Et sånt anfall har jeg bare hatt en gang til siden den gang, men jeg har stadig tilbakevendende episoder med det jeg beskrev i HI. HI Anonymkode: 0f217...de8 Skjønner. Jeg har og et yrke med stor fallhøyde. Jeg blir stadig beundret for jobben min, noe som gjør at jeg føler presset enda mer. Etter snart 15 år med enorm skjerpings hver bidige dag, er jeg så sliten, så sliten. Jeg vet at jeg enten må jobbe mindre, eller slutte. Anonymkode: 30a4b...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå