Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Fikk nye nå i sommer... De har flere gamle biler som bråker helt vilt. Disse skal startes, ruses og testes opp og ned gata timesvis hver eneste dag. Vi bor i boligfelt, på barnas skolevei..., nært sentrum. I tillegg har de en liten hund som bjeffer når den er alene. Det blir glatt 6 timer med bjeffing i strekk. Huset må være dårlig isolert/vindu stå åpent etc for man kan ikke sitte ute. Det låter helt grusomt av den bikkja. Til sist har de en diger bikkje på rundt 60 kg som løpet løs i gata her, jager unger og gjør fra seg på andres plen. Den bikkja melder jeg snart til politiet! Nå står den ene bilen «å går». Hele huset rister. Hvorfor flytter folk uten antenner inn i byggefelt??? Blir så frustrert. Og jo, de er snakket til altså, så jeg sitter ikke bare å klager... Anonymkode: 44d1b...e24
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Ta hele greia til politiet. Bedre de får hele bildet enn "bare" den store hunden. De bryter jo opptil flere lover, så vil tro de får en advarsel fra politiet. Er dere flere naboer som er enige om at dette er uholdbart og har opplevd det samme, skriv det ned og stå samlet. Anonymkode: d4be5...61c
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Hunder skal ikke løpe løse i tettbebygde strøk, bare å ringe hver gang det skjer. Er du heldig har politiet tid til å komme og gir de en saftig bot. Dette med biler på tomgang ville jeg også snakket med politiet om, de generer naboene og vil få tilsnakk. Bare ring igjen og igjen. Den lille hunden som bjeffer i 6 timer hver dag hadde jeg ringt mattilsynet og bedt om råd, kanskje kan du melde det, kanskje har de andre virkemidler. Men de må jo finne en annen løsning for den hunden, ta den med på jobben e.l. Anonymkode: edb69...e03
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ta hele greia til politiet. Bedre de får hele bildet enn "bare" den store hunden. De bryter jo opptil flere lover, så vil tro de får en advarsel fra politiet. Er dere flere naboer som er enige om at dette er uholdbart og har opplevd det samme, skriv det ned og stå samlet. Anonymkode: d4be5...61c Ja vi er dessverre frustrerte alle sammen. Bilene går i timevis hver dag og høres så godt inn. Til tross for etterisolering og nye vinduer durer alle bygninger rundt de. Hunden har skremt liv av mange og hoppet på folk som er ute å går rehabiliteringsrunder med nyopererte hofter ol. Huff, ingen ønsker den upopulære jobben med å sette de skikkelig på plass. Man håper jo liksom i det lengste at de selv skal forstå at det er uakseptabelt at hunden deres velter store mannfolk på tur.... hi Anonymkode: 44d1b...e24
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 Jeg er dessuten redd den hunden blir avlivet om politiet får vite alt, også derfor synes jeg det hele er så frustrerende. Den er ung og fortjener bedre enn dette! Men, den har ingen lov som ivaretar den når den stadig er på skremselsraid i nabolaget. Ikke perfekt selv heller, da den hender at min lille 3 kg «klatremus» hund også befinner seg i gata, men uten å skremme andre altså. Derfor står jeg litt svakt, føler jeg, til å være den som skriker høyest. Har unger som bråker på trampoline om sommeren også 🙈 Anonymkode: 44d1b...e24
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er dessuten redd den hunden blir avlivet om politiet får vite alt, også derfor synes jeg det hele er så frustrerende. Den er ung og fortjener bedre enn dette! Men, den har ingen lov som ivaretar den når den stadig er på skremselsraid i nabolaget. Ikke perfekt selv heller, da den hender at min lille 3 kg «klatremus» hund også befinner seg i gata, men uten å skremme andre altså. Derfor står jeg litt svakt, føler jeg, til å være den som skriker høyest. Har unger som bråker på trampoline om sommeren også 🙈 Anonymkode: 44d1b...e24 Der var også hi Anonymkode: 44d1b...e24
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er dessuten redd den hunden blir avlivet om politiet får vite alt, også derfor synes jeg det hele er så frustrerende. Den er ung og fortjener bedre enn dette! Men, den har ingen lov som ivaretar den når den stadig er på skremselsraid i nabolaget. Ikke perfekt selv heller, da den hender at min lille 3 kg «klatremus» hund også befinner seg i gata, men uten å skremme andre altså. Derfor står jeg litt svakt, føler jeg, til å være den som skriker høyest. Har unger som bråker på trampoline om sommeren også 🙈 Anonymkode: 44d1b...e24 Din egen hund må du sikre. Hjelper ikke at han bare er 3 kg, han kan likevel gjøre skade om noe skulle få ham til å bite. Alle i nabolaget er plaget av disse uansvarlige naboene, kontakt politiet. Det har ingen hensikt å vente og håpe at naboene plutselig skal våkne og forstå når de ikke har forstått, selv etter å ha blitt snakket til. Politiet. Og Mattilsynet, som en annen også nevnte - der kan begge hundene tas opp, for naboene tar jo ikke vare på den store hunden heller når de lar den springe løs. Mattilsynet kan i verste fall ta begge hundene, da blir de trolig omplassert. Naboen får sikkert et varsel først, men da har jo også naboen et valg... Anonymkode: d4be5...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå