Gå til innhold

Forelsket i en annen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har samboer og et barn, forholdet til samboer har vært heller middels egentlig siden jeg ble gravid. Det er på ingen måte samboers feil, han er en fantastisk mann og far, men sakte men sikkert har noe skjedd, og nå sitter jeg igjen med ingen kjærestefølelse. (Det gjør han, å det gjør dette mye vanskeligere) Først trodde jeg det var fordi jeg var på tur å bli utbrent, men i fjor sommer skjedde det noe. Eller, jeg møtte noen. En helt fantastisk fyr, å vi er blitt gode venner. Ble litt betatt i sommer, men ikke værre enn at jeg kom meg gjennom det, trodde jeg. Det som så har skjedd er grunnen til mine sjelekvaler. Sakte men sikkert de siste ukene har en heftig forelskelse blomstret opp. Det er så vanvittig altoppslukende, jeg rår ikke med det i det hele tatt. Jeg har fram til nå vært sikker på at utbrenthenten har skyld i manglende følelser for samboer, men disse følelsene er jo helt tydelig mulig å lokke fram. Agggghhhh

så kort oppsummert: barn på to år, følelser har sakte men sikkert forsvunnet de siste 2,5 årene, ny fin fyr, antakelig mye bedre «match», gode venner, utviklet seg til heftige følelser som ikke lar seg kontrollere. Noen som har opplevd dette? Hender det at gresset er grønnere på den andre siden? Hva endte du opp med å gjøre?

Anonymkode: 81b30...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som å lese om meg selv. Jeg trodde også at manglende følelser for mannen skyltes at jeg var sliten og stresset altfor mye. (Jeg har en veldig krevende jobb, og kombinert med familie blir jeg jo sliten). 

Men så falt jeg pladask for en annen.. En bekjent som jeg alltid har synes har vært kjekk liksom, men så kom vi i prat på en fest, og etter det har tilfeldigheter gjort at vi har fått mer med hverandre å gjøre på et prosjekt. Og ja, jeg er tydeligvis ikke «død» følelsesmessig likevel. (Men har ikke gjort noe fysisk med han). 

Jeg har hatt det på denne måten i over ett år. Så har dessverre ingen råd. Jeg forsøker å holde følelsene borte, men det fungerer heller dårlig. 

Anonymkode: 38a89...69b

Skrevet

Jeg har det også sånn. Det har vart i ca et halvt år nå. Slitsomt, men jeg vet det ikke kan bli han og meg, så jeg trasker videre i livet mitt med samboeren min. 

Anonymkode: 5d4dd...37c

Skrevet

Har hatt det på samme måte i 9 år..

Anonymkode: f81c6...650

Skrevet

Fiks forholdet med samboer først. Har vært stormende forelsket jeg også. Var bare en illusjon. Gikk fort over. 

Anonymkode: 74e6f...2b8

• 1 måned senere...
Skrevet

Samme her 

Anonymkode: 404d8...96f

Skrevet

Gresset er grønnest der det blir vannet og stelt. 

Anonymkode: 1d353...085

Skrevet

Jeg hadde det sånn.

Var en sliten, utvasket versjon av meg selv. Litt sånn død i blikket-typ.

Så møtte jeg igjen en gammel venn - som bekjente til meg at han alltid hadde vært forelsket i meg, og aldri hadde sluttet å tenke på meg. 

Det vekket meg, og jeg blomstret opp, fikk ny glød, gikk ned i vekt - og alt det der.. 

Det endte med at jeg til slutt måtte bryte kontakten med denne kompisen min, fordi det ble for sterkt. Det er nå 3 år siden, men jeg tenker fortsatt på ham hver dag. Jeg har bare slått meg til ro med at jeg ikke skal ha ham i livet mitt. Han har aldri heller forsøkt å gjenoppta kontakten med meg. Men den siste gangen vi møttes sa vi til hverandre at vi hadde sterke følelser for hverandre, og ble enige om å bryte all kontakt fordi vi ville bevare familiene våre.

Jeg drømmer om å tilfeldig støte på ham et sted, men tror ikke det kommer til å skje - og vet at dersom det skjer så kommer det ikke noe godt ut av det.. 

Anonymkode: 12a73...edd

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde det sånn.

Var en sliten, utvasket versjon av meg selv. Litt sånn død i blikket-typ.

Så møtte jeg igjen en gammel venn - som bekjente til meg at han alltid hadde vært forelsket i meg, og aldri hadde sluttet å tenke på meg. 

Det vekket meg, og jeg blomstret opp, fikk ny glød, gikk ned i vekt - og alt det der.. 

Det endte med at jeg til slutt måtte bryte kontakten med denne kompisen min, fordi det ble for sterkt. Det er nå 3 år siden, men jeg tenker fortsatt på ham hver dag. Jeg har bare slått meg til ro med at jeg ikke skal ha ham i livet mitt. Han har aldri heller forsøkt å gjenoppta kontakten med meg. Men den siste gangen vi møttes sa vi til hverandre at vi hadde sterke følelser for hverandre, og ble enige om å bryte all kontakt fordi vi ville bevare familiene våre.

Jeg drømmer om å tilfeldig støte på ham et sted, men tror ikke det kommer til å skje - og vet at dersom det skjer så kommer det ikke noe godt ut av det.. 

Fordi? 

Skrevet

Hvis du virkelig tror at du får det mye bedre med forelskelsen din HI, så kjør for all del bare på. Barnet ditt er to og vil ikke huske at du og faren bodde sammen. 

Personlig synes jeg at folk som starter en familie bør holde på den. Det kan alltid dukke opp spennende og gode "kandidater" langs veien, men det å bryte opp en familie fordi du er forelsket tja..

Hvordan blir hverdagen med ham? Er du like forelsket om fem år eller har ting dabbet av der også?

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi? 

Fordi det hadde ødelagt to familier, og det er ikke en god måte å starte et forhold på.

Og fordi jeg vet at det er forskjell på forelskelse/lidenskap og hverdag. Jeg er usikker på om vi hadde vært et bra par når hverdagen innhentet oss. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi det hadde ødelagt to familier, og det er ikke en god måte å starte et forhold på.

Og fordi jeg vet at det er forskjell på forelskelse/lidenskap og hverdag. Jeg er usikker på om vi hadde vært et bra par når hverdagen innhentet oss. 

👍

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi? 

Ja.. og fordi (tillegg til forrige svar) at hvis vi møttes igjen så tror jeg vi hadde blitt sugd rett tilbake til der vi var for 3 år siden. I alle fall hadde jeg blitt det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...