Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #1 Skrevet 4. mars 2019 Jeg reagerer med en gang, men det verste er denne slappheten. Jeg sovner kl 18 om kvelden. Helt utslitt. Går jeg ut blir jeg kjempeslapp, det klør i øynene og nesa renner. Jeg hovner opp i kroppen. Fungerer ikke. Går på full dose allergimedisin året rundt og vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Hva hjelper mot SLAPPheten og at jeg er hoven?:( Hjernen går på laveste hastighet og jeg tar opp et fag. Dårlig kombo. Jeg sover som regel lett, men forrige uke sov jeg så tungt at da jeg ble vekka om natten (har småbarn) så klarte jeg nesten ikke å røre på meg. Kroppen var som laget av betong. Og så blir jeg kjempekvalm, fordi jeg presser meg selv om jeg er utslitt. Mister motoriske funksjoner, glipper ting i gulvet, sjangler meg avgårde og er svimmel. Og ja, jeg vet det er pga pollenet. Angrer på at jeg ikke tok vaksine forrige høst, men gjort er gjort. Var ikke så ille som dette i fjor. Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #2 Skrevet 4. mars 2019 Dra til legen, forklar symptomer også spør om du kan ta tablettene i stedet for vaksinen. De skal tas hver dag i 3 år, men når du er så plaget som du er, er det kanskje verdt det. Anonymkode: 65c32...2b2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #3 Skrevet 4. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dra til legen, forklar symptomer også spør om du kan ta tablettene i stedet for vaksinen. De skal tas hver dag i 3 år, men når du er så plaget som du er, er det kanskje verdt det. Anonymkode: 65c32...2b2 De kan man ta selv i pollensesong. Anonymkode: 65c32...2b2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #4 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De kan man ta selv i pollensesong. Anonymkode: 65c32...2b2 KAN man det ja?Men er bjørk i pilleform da? Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #5 Skrevet 4. mars 2019 og jeg trodde grunnen til at man tar det utenom sesongen er at man kan få overdose og sjokk? Hvis det allerede er pollen i lufta Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #6 Skrevet 4. mars 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: KAN man det ja?Men er bjørk i pilleform da? Anonymkode: e9b4d...329 Du kan ta kortison sprøyte feks. Dra til legen 😊 dusj på kvelden. Ikke lufte på dagen. Ikke heng klær ute. Men dette visste du kanskje. Hmm.. be legen om hjelp. 😊 Anonymkode: bdd6d...6f0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #7 Skrevet 4. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan ta kortison sprøyte feks. Dra til legen 😊 dusj på kvelden. Ikke lufte på dagen. Ikke heng klær ute. Men dette visste du kanskje. Hmm.. be legen om hjelp. 😊 Anonymkode: bdd6d...6f0 Tåler ikke kortison dessverre, får hjertetrøbbel. Mulig sprøyta er mildere enn pillene, da? (Prednisolon). Dusjer hver kveld og stenger vinduene så godt det lar seg gjøre Ja, visste det, men takk allikevel! Problemet er at jeg tross i det er dårlig. Skjønner det ikke. Føles som 1000 maur går gjennom kroppen. Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #8 Skrevet 4. mars 2019 Ta uansett kontakt med legen, og hør om det er noe som kan gjøres. Og det er uansett lurt, å få henvisning til vaksine, her jeg bor er det over 1 års ventetid. Vet de har kommet med en flytende vaksine nå, som man skal legge under tunga. Datteren min fikk prøve denne nå i januar. Og lest at det skulle komme tablett form. Jeg går selv på Grasax vaksine, en tablett om dagen i 3 år. Og var allerede bedre første sesong. Anonymkode: 4d411...fc0
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #9 Skrevet 4. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ta uansett kontakt med legen, og hør om det er noe som kan gjøres. Og det er uansett lurt, å få henvisning til vaksine, her jeg bor er det over 1 års ventetid. Vet de har kommet med en flytende vaksine nå, som man skal legge under tunga. Datteren min fikk prøve denne nå i januar. Og lest at det skulle komme tablett form. Jeg går selv på Grasax vaksine, en tablett om dagen i 3 år. Og var allerede bedre første sesong. Anonymkode: 4d411...fc0 Ringte og skal få grazax. Og kortison. Bjørka kunne de ikke gjøre noe med.. Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #10 Skrevet 4. mars 2019 Hverken gress eller bjørk er aktuelt nå, der eneste nå er or. Det er ikke hjelp i grazax for or. Dessuten blir du ikke vurdert til grazax over natten, akkurat? Du må via spesialist fordi du risikerer allergisk sjokk ved oppstart , derfor kan du ikke bare starte hos fastlegen. Det sagt, sprøyte mot bjørk og grazax mot gress har gjort meg mye bedre av andre allergier også, dvs or og hassel og noen kryssallergier. Men det er langvarig og tidkrevende behandling, og dyrt også, men det er verdt det. Anonymkode: e7bf2...f57
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #11 Skrevet 4. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: og jeg trodde grunnen til at man tar det utenom sesongen er at man kan få overdose og sjokk? Hvis det allerede er pollen i lufta Anonymkode: e9b4d...329 Grazax bør ha oppstart 4 mnd før sesongen for å ha god virkning. Kan taes senere men ned usikker effekt første år. Så daglig i 3 år. Anonymkode: e7bf2...f57
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #12 Skrevet 4. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hverken gress eller bjørk er aktuelt nå, der eneste nå er or. Det er ikke hjelp i grazax for or. Dessuten blir du ikke vurdert til grazax over natten, akkurat? Du må via spesialist fordi du risikerer allergisk sjokk ved oppstart , derfor kan du ikke bare starte hos fastlegen. Det sagt, sprøyte mot bjørk og grazax mot gress har gjort meg mye bedre av andre allergier også, dvs or og hassel og noen kryssallergier. Men det er langvarig og tidkrevende behandling, og dyrt også, men det er verdt det. Anonymkode: e7bf2...f57 Jo. For dette har vært vurdert i årevis, men ikke gjort noe med. Så for min del handler det bare om å hente ut vaksinen. Måtte bare ta en tlf. Eneste de kunne gjøre mtp bjørken er kortison. Har vært på Ullevål (hos "ekspertene") og de sa det er opp til fastlegen. Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #13 Skrevet 4. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Grazax bør ha oppstart 4 mnd før sesongen for å ha god virkning. Kan taes senere men ned usikker effekt første år. Så daglig i 3 år. Anonymkode: e7bf2...f57 De sa 2 mnd før. Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #14 Skrevet 4. mars 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: De sa 2 mnd før. Anonymkode: e9b4d...329 Sjekk felleskatalogen. Anonymkode: e7bf2...f57
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #15 Skrevet 4. mars 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk felleskatalogen. Anonymkode: e7bf2...f57 Ja, blir 3 mnd da. Står noe effekt første året. Anonymkode: e9b4d...329
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #16 Skrevet 4. mars 2019 Finnes jo kombinasjonsvaksiner, feks Staloral 5-Gress og Staloral 3-Trær. Kanskje de kan være aktuelle. Anonymkode: b3f9c...065
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #17 Skrevet 4. mars 2019 Hvordan er kostholdet ditt, Hi? Vet mange som får redusert symptomene veldig eller faktisk ikke får symptomer lenger etter omlegging av kosthold. Selv personer som har vært veldig dårlig har blitt symptomfrie etter kostomlegging. Ellers er det mange som også får veldig god hjelp av akupunktur. Nå er det jo strakshjelp du trenger, og det kan det å være veldig bevisst kostholdet ditt og akupunktur hjelpe deg med. Så kan du begynne med vaksiner etter sesongen. Anonymkode: 51494...7a6
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #18 Skrevet 4. mars 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan er kostholdet ditt, Hi? Vet mange som får redusert symptomene veldig eller faktisk ikke får symptomer lenger etter omlegging av kosthold. Selv personer som har vært veldig dårlig har blitt symptomfrie etter kostomlegging. Ellers er det mange som også får veldig god hjelp av akupunktur. Nå er det jo strakshjelp du trenger, og det kan det å være veldig bevisst kostholdet ditt og akupunktur hjelpe deg med. Så kan du begynne med vaksiner etter sesongen. Anonymkode: 51494...7a6 Kostholdet mitt består av de få matvarene jeg kan spise... så ikke noe å gjøre med kostholdet Anonymkode: e9b4d...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå