Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #26 Skrevet 3. mars 2019 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg gleder meg heller til påske. Anonymkode: fee2b...782 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Guuud, det blir helt nyyyydelig 😊🐥🐥 Anonymkode: b96ac...60a Og da kan man ikke kose seg med boller på fastelavenssøndag? Det var da en trist holdning. Det er kjempelenge til påske. Anonymkode: 27e8c...de6
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #27 Skrevet 3. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg gleder meg heller til påske. Anonymkode: fee2b...782 Fastelavn er jo på sett og vis innledningen på påsken. Anonymkode: 6cd8b...228
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #28 Skrevet 3. mars 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og da kan man ikke kose seg med boller på fastelavenssøndag? Det var da en trist holdning. Det er kjempelenge til påske. Anonymkode: 27e8c...de6 Jeg gjør det som passer best for meg. Anonymkode: fee2b...782
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #29 Skrevet 3. mars 2019 Her er vi på uke nr 2 med omgangssyke. Så det siste vi har lyst på eller boller med krem Anonymkode: a9111...ee5
Hengebukksvinet Skrevet 3. mars 2019 #30 Skrevet 3. mars 2019 Jepp😊Har kjøpt sørlandsboller. Det er boller med sjokolade på toppen og vaniljekrem inni😋
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #31 Skrevet 3. mars 2019 Skal sette deig nå. Tradisjon her i huset at besteforeldre kommer på kveldsmat og da serveres det fastelavensboller med krem, syltetøy og melis😊 Anonymkode: f33ba...ad3
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #32 Skrevet 3. mars 2019 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Her står boller til heving og fastelavnsris står på bordet. Elsker å feire alt som feires kan 😊 Nei! Ungene er ikke hjemme i dag, så vi spiste fastelavnsboller forrige helg😅 Anonymkode: 94793...d1f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2019 Forfatter #33 Skrevet 3. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei! Ungene er ikke hjemme i dag, så vi spiste fastelavnsboller forrige helg😅 Anonymkode: 94793...d1f Jaja😊 boller ble det da på dere uansett😄
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #34 Skrevet 3. mars 2019 Nei her blir det ingen boller. Mannen og minstemann er i bursdag noen timer unna og spiser nok kaker og bakst der. Jeg og tenåringen er hjemme å sysler med litt rydding og avslapning foran tven(hun er syk).Kan jo nevnes at jeg er 38 uker på vei så føler jeg kan få lov å slippe den tradisjonen i år 😂 Anonymkode: da0d8...61c
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #36 Skrevet 3. mars 2019 Jepp, to ulike til og med siden eldste har cøliaki og må ha glutenfritt. Anonymkode: 685f8...eb4
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. mars 2019 #37 Skrevet 3. mars 2019 Jepp, men uten krem da resten av familien ikke synes det er stas.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #39 Skrevet 3. mars 2019 Åjada, ferdigkjøpte rosinboller, lett jordbærsyltetøy fra Coop og krem på sprøyteflaske(eller hva det heter). Kan vel ikke bli mindre perfekt, men barna skrøt hemningsløst og spesielt av den gode kremen og beskjed om at slike boller ville de ha neste år og. Sier kanskje noe om mine bakeferdigheter. Anonymkode: b77cc...247
Anicura Skrevet 3. mars 2019 #40 Skrevet 3. mars 2019 Her har vi hatt boller med krem og boller uten til de som ville ha det
Optatium Skrevet 3. mars 2019 #41 Skrevet 3. mars 2019 Syns det er artig hvordan så mange tror det er en kristen greie😂 «Fastelavn er opprinnelig en hedensk vårfest. Skikken med fastelavnriset stammer fra denne tiden, hvor riset skulle vekke kvinner, dyr og trær til fruktbarhet.» Og ja, bollene er bakt.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #42 Skrevet 3. mars 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjør det som passer best for meg. Anonymkode: fee2b...782 Helt enig 😊 Anonymkode: b96ac...60a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #43 Skrevet 3. mars 2019 54 minutter siden, Optatium skrev: Syns det er artig hvordan så mange tror det er en kristen greie😂 «Fastelavn er opprinnelig en hedensk vårfest. Skikken med fastelavnriset stammer fra denne tiden, hvor riset skulle vekke kvinner, dyr og trær til fruktbarhet.» Og ja, bollene er bakt. Det er jo begge deler. Veldig mange skikker har utviklet seg over ekstremt lang tid. De kan ha etter både her og der. Anonymkode: 6cd8b...228
Gjest MrsGrey Skrevet 3. mars 2019 #44 Skrevet 3. mars 2019 Her ble det hjemmebakst! Vanlige hveteboller og skoleboller med hjemmelaget vaniljekrem 😍 Helt greit å ha en konditorspire i hus kjenner jeg 😉
pifi med tre nurk Skrevet 3. mars 2019 #45 Skrevet 3. mars 2019 Hvert år inviterer vi foreldre på boller med krem, lager også fastelavnsris med barna dagen før. I år inviterte vi også på middag først. Koselig å stelle istand. 😀
Optatium Skrevet 4. mars 2019 #46 Skrevet 4. mars 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo begge deler. Veldig mange skikker har utviklet seg over ekstremt lang tid. De kan ha etter både her og der. Anonymkode: 6cd8b...228 Jeg vet det. Men det virker som om folk tror set stammer fra religion.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #47 Skrevet 4. mars 2019 3 timer siden, Optatium skrev: Jeg vet det. Men det virker som om folk tror set stammer fra religion. Men, det er jo også mye sant i det. De fleste av de "spessielle" dagene våre har vi på grunn av religionen som har vært rådende i landet over mange år. Til og med skikker vi har med oss fra norrøn tid bunner i stor grad i religion. Anonymkode: 6cd8b...228
Optatium Skrevet 4. mars 2019 #48 Skrevet 4. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men, det er jo også mye sant i det. De fleste av de "spessielle" dagene våre har vi på grunn av religionen som har vært rådende i landet over mange år. Til og med skikker vi har med oss fra norrøn tid bunner i stor grad i religion. Anonymkode: 6cd8b...228 Nei, altså hedenske tradisjoner. Ikke religiob😜
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #49 Skrevet 4. mars 2019 27 minutter siden, Optatium skrev: Nei, altså hedenske tradisjoner. Ikke religiob😜 Hva mener du? Anonymkode: 6cd8b...228
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2019 #50 Skrevet 4. mars 2019 16 timer siden, Optatium skrev: Syns det er artig hvordan så mange tror det er en kristen greie😂 «Fastelavn er opprinnelig en hedensk vårfest. Skikken med fastelavnriset stammer fra denne tiden, hvor riset skulle vekke kvinner, dyr og trær til fruktbarhet.» Og ja, bollene er bakt. Fastelavn er et ord som stammer fra det nedertyske ordet for «kvelden før fasten»,[1]det vil si de siste tre dagene før fastetiden, den romersk-katolske kirkens fasteperiode på 40 dager før påske, ikke medregnet søndager. Fastelavn vil alltid falle på en søndag 49 dager (7 uker) før 1. påskedag, det vil si i tidsrommet 1. februar til 7. mars, eller i skuddår 2. februar til 7. mars. Anonymkode: 0722f...8bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå