Gå til innhold

Vinnerlåta i MGP ligner en annen låt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinnerlåta i MGP ligner veldig på en annen låt? Er det noen som skjønner hvilken? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt det samme, men kommer ikke på det heller. Men vinnerlåten er ikke så ille, det er i hvert fall to, om ikke tre, andre sanger som er så like andre at jeg tror de kunne blitt beskyldt for plagiat. Den ene er som den sangen fra Twilight-filmene.

Anonymkode: 8e89f...101

Skrevet

Vet ikke vinnerlåta, men sangen til Brattland (tror jeg det var) lignet veldig på Robbie Williams’ Feel. 

Anonymkode: f6e4f...98b

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke vinnerlåta, men sangen til Brattland (tror jeg det var) lignet veldig på Robbie Williams’ Feel. 

Anonymkode: f6e4f...98b

Var en strofe der som var veldig lik feel av Robbie Williams. I just wanna feel......

Anonymkode: b813d...8aa

Skrevet

Enig at den ligner Finlands bidrag i fjor, men tror også den har hentet noe fra en annen sang. Irriterer meg at jeg ikke kommer på det. 

Skrevet

Refrenget på vinnerlåta er rent plagiat av Faded Alan Walker).

Anonymkode: 926fd...291

Skrevet

Ikke mer plagiat enn det Heroes var. Går nok helt fint:) 

Anonymkode: b970b...5dc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mer plagiat enn det Heroes var. Går nok helt fint:) 

Anonymkode: b970b...5dc

Jeg bare svarer HI, jeg. Vil tro det er Faded hun tenker på.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Ja. 

At folk ikke greier å skrive egne sanger? Flaut!

Anonymkode: 88655...8c3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja! Den er det sikkert jeg tenkte på! Takk.

Skrevet

Er veldig lik låte til Finland i fjor 

Anonymkode: 2a786...2e5

Skrevet

Er jo ikke så rart. Finnes nesten ikke en pop-sang som ikke ligner på en 2-3 andre låter mindst! Selv hvor man kan bevise at ikke komponistene har kjent til hver andres sanger fra før.

Det er jo ikke avantgarde-kunst. De samme frasene og akkordgangene og rytmemønstrene og oppbygging brukes om og om igjen fordi de funker og låtskriveren får den emosjonelle reaksjon fra publikum som vedkommende ønsker. Popmusikk lages etter oppskrift. 

Anonymkode: 34f07...85e

Skrevet

Synes sangen var fin, men grusomt show! De trenger ikke de danserne eller trommene? Det ble alt alt for mye! 

Anonymkode: 6c5a3...756

Skrevet

Det kommer ALLTID til å komme sanger som minner om en annen nettopp fordi det finnes millioner av sanger der ute og da er det vanskelig å finne en strofe som IKKE har blitt sunget før. Sånn som Erlend Bratland sin «sing for you». Den ene strofen lignet en PRIKk på «I just wanna feel..-real love». En sang som heter Don som en jente sang på mgpjr 2011 har strofer som høres ganske like ut til Let it be av The beatles. Melodien til We can’t stop av Miley cyrus og melodien til Price tag av jessie j er også helt like. Man kan altså synge price tag til melodien til we cant stop og omvendt. 

Jeg er musiker og vet selv hvor vanskelig det er å lage musikk uten at det skal høres lik ut noen andres låter. Sånn er det. Så lenge det ikke er prikk lik melodi og strofer bare annen tekst, så skal det nok gå greit.

Anonymkode: 5c7c4...420

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...