Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Samboersforeldre er veldig engasjerte besteforeldre for sine barnebarn. Gavmilde med gaver og penger utenom bursdag og jul. Penger til 17 mai og gir feriepenger på sommeren ca 800kr, påskeegg osv. Samboer har to barn, mens jeg har et barn. Barna våre er jevngamle. Mitt barn har ingen engasjerte besteforeldre. Hvordan gjøres det hos dere? Er det vanlig å gjøre forskjell? Jeg har hittil gitt det samme til datteren min fra min konto. Foreldrene hans har jo på en måte satt en standard her. Anonymkode: 5b9ef...269
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Mener du at de gir din samboers slike gaver og penger stadig vekk, men aldri til ditt barn? I så fall synes jeg det er dårlig gjort. Jeg forstår ikke hvorfor folk forskjellsbehandler barn på den måten. Bedre å gi litt mindre pr. barn og å gi til alle. Om besteforeldrene ønsker å gjøre noe ekstra for sine biologiske barnebarn kan de heller spare penger til dem. Anonymkode: f61f4...6f8
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #3 Skrevet 2. mars 2019 Mange besteforeldre, tanter og onkler gjør overhodet ikke forskjell på biologiske og bonus nieser/nevøer eller barnebarn. Slik er det i vår familie. Hvis de av en eller annen grunn tenker at det er greit å gjøre forskjell, f.eks. at de tenker at bonusbarnet har egne besteforeldre som gir det gaver og opplevelser, så får foreldrene jevne ut denne forskjellsbehandlingen. Man kan ikke kreve det av noen andre. Men hvis mannen din forteller foreldrene sine at «Kari» har ikke besteforeldre som gir gaver og er tilstede slik dere her, så hun hadde nok satt veldig stor pris på å bli behandlet på samme måte som sine stesøsken, så krever han ingenting av sine foreldre, men gir dem muligheten til å inkludere henne. Hvis de ikke gjør det så får dere bare fortsette å gi henne det samme for å jevne ut ulikheten. Anonymkode: 571eb...679
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Jeg har to barn, min mann ett. Mine barn bor hos oss 100% (sporadisk kontakt med biologisk far og hans familie), min mann sitt barn bor her ca 40%. Barna er jevngamle og min mann og jeg flyttet sammen da alle barna gikk i BHG. Ingen felles barn. Fra dag én har alle besteforeldre behandlet barna likt. Alle får gaver til ca samme verdi, alle får oppmerksomhet og like pengegaver til ferier, påskeegg og julestrømper. Min mann fungerer som pappa for mine barn, og hans foreldre er besteforeldre på lik linje som mine foreldre. De er barnevakt, er med på barnas aktiviteter, avslutninger på skole osv selvom deres biologiske barnebarn ikke er der (fordi det barnet bor mindre hos oss enn mine to). Jeg er evig takknemlig for ar de har tatt imot mine barn med åpne armer og for at mine barn ikke ser (eller vet) at de ikke er «ekte» bestemor og bestefar. Når min mann og jeg er borte er det ofte de som passer barna, og de ringer mine barn titt og ofte for å høre hvordan det går, gir de noen kroner eller kjører de til en trening vi ikke rekker❤️ De stiller med andre ord opp 100%! Anonymkode: 0708e...09a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du at de gir din samboers slike gaver og penger stadig vekk, men aldri til ditt barn? I så fall synes jeg det er dårlig gjort. Jeg forstår ikke hvorfor folk forskjellsbehandler barn på den måten. Bedre å gi litt mindre pr. barn og å gi til alle. Om besteforeldrene ønsker å gjøre noe ekstra for sine biologiske barnebarn kan de heller spare penger til dem. Anonymkode: f61f4...6f8 Ja, det gjør de. Huff, jeg synes det er vanskelig jeg. Hvert år på 17 mai får barna til samboer penger 300kr i en konvolutt. Så da gir jeg mitt barn 300kr på 17 mai. Det samme med feriepenger. De henter hans barn på overnatting med ut for å spise, shoppe, kino osv. Ts Anonymkode: 5b9ef...269
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Foreldre får jevne ut det som evt blir av skrikende forskjeller, ellers har ikke barn vondt av å se at det er forskjeller heller. Om det plutselig kom inn helt fremmede barn i familien fordi noen av oss fikk seg partner med vedheng hadde jeg virkelig ikke sett på dem som min familie av den grunn, de har egen slekt og deres foreldre&slekt får ta seg av den siden. Anonymkode: 60d40...c7c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det gjør de. Huff, jeg synes det er vanskelig jeg. Hvert år på 17 mai får barna til samboer penger 300kr i en konvolutt. Så da gir jeg mitt barn 300kr på 17 mai. Det samme med feriepenger. De henter hans barn på overnatting med ut for å spise, shoppe, kino osv. Ts Anonymkode: 5b9ef...269 Det er virkelig helt naturlig. Jeg villle gjort det samme. Anonymkode: 60d40...c7c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mange besteforeldre, tanter og onkler gjør overhodet ikke forskjell på biologiske og bonus nieser/nevøer eller barnebarn. Slik er det i vår familie. Hvis de av en eller annen grunn tenker at det er greit å gjøre forskjell, f.eks. at de tenker at bonusbarnet har egne besteforeldre som gir det gaver og opplevelser, så får foreldrene jevne ut denne forskjellsbehandlingen. Man kan ikke kreve det av noen andre. Men hvis mannen din forteller foreldrene sine at «Kari» har ikke besteforeldre som gir gaver og er tilstede slik dere her, så hun hadde nok satt veldig stor pris på å bli behandlet på samme måte som sine stesøsken, så krever han ingenting av sine foreldre, men gir dem muligheten til å inkludere henne. Hvis de ikke gjør det så får dere bare fortsette å gi henne det samme for å jevne ut ulikheten. Anonymkode: 571eb...679 Så heldig dere er😁 Her er det jeg som betaler fra min konto samme beløp til mitt barn. Jeg synes det er vanskelig. Ts Anonymkode: 5b9ef...269
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 Jeg og mannen har bare et felles barn, men mannens bror har to bonusbarn. Svigers behandler dem helt likt som vårt barn. De gir ikke så mye materielt, men når de gjør det så gir de likt, og alle blir like mye inkludert når de inviterer med barnebarna på kino, tur el.l. Disse to barna er (bl.a. takket være svigers) blitt en like selvfølgelig del av familien som vårt barn. Jeg synes det er kjempefint! Vårt barn har fått to flotte søskenbarn, og det er mye bedre enn om hun hadde fått ekstra penger eller besteforeldrene helt for seg selv. Anonymkode: 292d5...cee
nerdybirdy Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er virkelig helt naturlig. Jeg villle gjort det samme. Anonymkode: 60d40...c7c Virkelig? Kunne du gitt to av tre barn i en flokk gaver med den begrunnelse av at de er biologisk i slekt med deg? Selv om det tredje barnet har du kanskje kjent omtrent like lenge? Jeg synes det er hjerterått og forstår ikke hvordan man kan se hverken foreldre eller barn i øynene etter en så skammelig oppførsel. hadde selvsagt gitt alle tre barna penger om det så betydde å gå ned til 200kr per unge! Synes du justerer det fint HI og skjønner godt om du er frustrert av situasjonen!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #11 Skrevet 7. mars 2019 her er heldigvis alle besteforeldrene like med alle barna. jeg har 1 fra før, mannen min 2 fra før og vi har 3 sammen, besteforeldrene har aldri gjort forskjell, men de slutter med gaver til jul når barnet er konfirmert og det synes jeg er helt fint. min er nå 16, mens han er 12 og 17 , og våre er 7,4 og 2 år Anonymkode: 78647...cca
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #12 Skrevet 7. mars 2019 På 2.3.2019 den 21.08, Anonym bruker skrev: Ja, det gjør de. Huff, jeg synes det er vanskelig jeg. Hvert år på 17 mai får barna til samboer penger 300kr i en konvolutt. Så da gir jeg mitt barn 300kr på 17 mai. Det samme med feriepenger. De henter hans barn på overnatting med ut for å spise, shoppe, kino osv. Ts Anonymkode: 5b9ef...269 Kommer de med en konvolutt til hvert av de to andre barna med deres navn på? Eller en konvolutt med 600 i? Er det det siste så hadde jeg glatt latt som om det var til alle tre og sagt til besteforeldrene "så koselig at dere gir Kari, Per og Lise 200 kr hver til 17. mai". Leverer de kun til de to... kanskje mannen din skal spørre hvor konvolutten til "Lise" er, at de må ha glemt den. Og sier de noe på det så kan dere der og da si at det ikke er noe problem, dere fordeler pengene på alle tre. Misliker de det, da ville jeg spurt dem om de virkelig ønsker å såre "Lise" og vise henne hver gang at de ikke ser på henne som en like naturlig del av familien. Men jeg tror ikke slike vil endre seg, jeg hadde kuttet ned kontakten, eller sagt tydelig fra - alle eller ingen. Anonymkode: f61f4...6f8
Hengebukksvinet Skrevet 7. mars 2019 #13 Skrevet 7. mars 2019 Det er fryktelig dårlig gjort. Hva i alle dager tenker de med? Får helt vondt i magen. Dette bør din samboer ta opp med sine foreldre. Har dere vært sammen i mange år? Og hvor gamle er barna?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2019 #14 Skrevet 7. mars 2019 Her er mitt barn fra tidligere like inkludert som de andre. Hun er eldst, og det var stor stas når svigers plutselig fikk seg et barnebarn de gjør aldri forskjell på sånne ting! Nå er de mer med et par av de andre barnebarna og da drypper det nok mer på dem, men til jul og bursdag og ferier og sånt er det likt over hele fjøla. De sparer også penger til alle, sånn at når de blir 18 år får de 50.000 hver. Anonymkode: 3b13b...5f4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #15 Skrevet 8. mars 2019 9 timer siden, Hengebukksvinet skrev: Det er fryktelig dårlig gjort. Hva i alle dager tenker de med? Får helt vondt i magen. Dette bør din samboer ta opp med sine foreldre. Har dere vært sammen i mange år? Og hvor gamle er barna? Jeg vet ikke hvorfor de gjør slik. Vi har vært sammen i 7 år og vært samboere i 5 år. Anonymkode: 5b9ef...269
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #16 Skrevet 8. mars 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommer de med en konvolutt til hvert av de to andre barna med deres navn på? Eller en konvolutt med 600 i? Er det det siste så hadde jeg glatt latt som om det var til alle tre og sagt til besteforeldrene "så koselig at dere gir Kari, Per og Lise 200 kr hver til 17. mai". Leverer de kun til de to... kanskje mannen din skal spørre hvor konvolutten til "Lise" er, at de må ha glemt den. Og sier de noe på det så kan dere der og da si at det ikke er noe problem, dere fordeler pengene på alle tre. Misliker de det, da ville jeg spurt dem om de virkelig ønsker å såre "Lise" og vise henne hver gang at de ikke ser på henne som en like naturlig del av familien. Men jeg tror ikke slike vil endre seg, jeg hadde kuttet ned kontakten, eller sagt tydelig fra - alle eller ingen. Anonymkode: f61f4...6f8 Barna har fått hver sin konvolutt med 800kr i. De har gitt den, når barnet mitt har vært hos pappaen sin. Men i fjor fikk eldste pengene inn på konto, og yngste fikk konvolutt. En helg de var på overnatting. Anonymkode: 5b9ef...269
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2019 #17 Skrevet 8. mars 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barna har fått hver sin konvolutt med 800kr i. De har gitt den, når barnet mitt har vært hos pappaen sin. Men i fjor fikk eldste pengene inn på konto, og yngste fikk konvolutt. En helg de var på overnatting. Anonymkode: 5b9ef...269 Da synes jeg det er helt greit, når pengene gis diskré. Barnet ditt får vel lutt gaver, penger og opplevelser hos pappaen sin. blir jo det samme som at du forventer at far til jenta di gir henne 200kr og dermed må gi 200kr hver til søskene hennes. Man gjør jo ikke forskjell på unger selv om de ikke er biologisk i slekt? eller hva når far får barn og bonusbarn med ny dame. Gir du likt med penger og gaver til jenta di og hennes søsken og bonussøsken hos far? Det er jo dette du forventer av besteforeldre så regner med dere som foreldre går foran som et godt eksempel og gir penger/gaver og behandler alle barn likt i både mor og fars familie selv om de ikke er i biologisk slekt? Anonymkode: 7de5a...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå