Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Har de siste ukene hatt dette mange ganger i løpet av dagen, hver dag. Det er mye som skjer i livet mitt nå, min mor har fått kreft og jeg er helt nede pga det. Det er mye på jobb,med dårlig arbeidsmiljø, sjefene er ikke noe greie mot oss, vi er få, så det merkes godt. Tatt det opp, men det var visst ikke noe som kunne bedres akkurat nå, vi må jobbe oss igjennom det, problemet litt hos spesielt en sjef. Fra å stå opp med glede hver dag for å gå på jobb, til nå og føle meg 500 kg tyngre i det jeg skal stå opp er tøft. Det er tungt å komme seg opp. Sover ekstremt dårlig og pga mange tanker mtp mamma og hvordan det er på jobb. Gråter lett, har gjort det på jobb og, til den ene kollegaen min, hun har det og tøft, mistet sin far for kort tid siden, men vi støtter hverandre, men begge er helt utslitte. Jeg er så sliten om kvelden at jeg finner senga kl 2030-2100, men får jo ikke sove. Har 3 barn å ta vare på og, de krever jo selvfølgelig sitt. Jeg er nok mye irritert og sur, beklager meg til de,men... Men denne hjertebanken plager meg,må trekke pusten dypt, det må jeg gjøre flere ganger om dagen uten hjertevank og, føles så tungt på brystet mitt. Kommer det av at jeg er sliten? Tusen takk for at du leste, det ble langt,men måtte få det litt ut. Anonymkode: 684bf...f37
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Det er stor sjanse for at det skyldes stress og belastninger, men du bør uansett få sjekket dette hos legen for å utelukke medisinske årsaker. Anonymkode: 4929c...48e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #3 Skrevet 2. mars 2019 Hjertebank eller rytmeforstyrrelser på hjertet er veldig sjelden farlig, men man skal gå til lege uansett for å sjekke det ut. I min familie er det ganske vanlig, både mamma, og begge søsknene mine har det, men vi er alle sjekket ut av lege og konklusjonen er at det er ufarlige rytmeforstyrrelser. Har selv hatt både ekg og ultralyd av hjertet, det er ingenting galt selv om jeg i perioder har mye hjertebank. Anonymkode: a3cc4...5ea
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Enig med første som svarer. Mest trolig er hjertebanken du opplever stressrelatert og ikke farlig. Men du bør likevel ta deg en tur til legen, for du bør uansett få utelukke at det kan være noe annet. Og om det er bare stressrelatert er det uansett et sterkt tegn, sammen med det andre du nevner (får ikke sove, gråter lett, forferdelig sliten, overdreven irritasjon og sinne m.m.), på at dette ikke er bra for deg og at du risikerer å bli syk om du ikke får snudd den spiralen du er i akkurat nå. Ring legen mandag. Har dere verneombud og tillitsvalgt på jobb, ta opp situasjonen og si at dette gjør folk syke - da er arbeidsgiver pliktig til å sette i gang tiltak for å endre ting. Min mor har hatt kreft to ganger, ulike typer, og det har gått bra med henne begge gangene, så det kan gå fint med din mor, selv om det nok blir tøft en periode. Håper det går bra med din mor. Anonymkode: fa2cf...677
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Tusen takk for svar dere. Regner med at det er pga stress nå, da det kom samtidig med alt som skjer. Vil jo håpe og tro at det går bra med mamma, men jeg tenker bare det negative. Hun har startet med en tøff cellegiftkur da det er agressivt. Jeg ser for meg det værste, tankene kverner hele tide. Skjønner at jeg er i en vond spiral nå, så burde vel snakke med legen min. Nei, vi har ikke verneombud eller noe, bare bedriftshelsetjeneste, kan man ta kontakt med de? Vi er kun 7 stk som jobber sammen, legekontor. Godt å høre at det gikk bra med din mor❤ mamma er ved godt mot, glad for at det ikke har spredd seg, heldigvis. Takk igjen Hi Anonymkode: 684bf...f37
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 Men skal du tvinge deg selv på jobb når du er i en livskrise? Snakk med legen din og konsentrer deg om mammaen din og din egen helse!❤️ Hvem vet hvor lang tid dere har sammen, hvis hun har en alvorlig og aggressiv kreftdiagnose? Vær der for henne og ta godt vare på deg selv oppi alt. En timeout kan være på sin plass! Ang ekstrasystoler/hjertebank; det er helt ufarlig. Men sannsynligvis stressutløst. En holter-registrering (24-timers hjerteregistrering) kan si om du har behov for betablokkere. Gå til legen din! Klem til deg! Anonymkode: e78d8...715
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar dere. Regner med at det er pga stress nå, da det kom samtidig med alt som skjer. Vil jo håpe og tro at det går bra med mamma, men jeg tenker bare det negative. Hun har startet med en tøff cellegiftkur da det er agressivt. Jeg ser for meg det værste, tankene kverner hele tide. Skjønner at jeg er i en vond spiral nå, så burde vel snakke med legen min. Nei, vi har ikke verneombud eller noe, bare bedriftshelsetjeneste, kan man ta kontakt med de? Vi er kun 7 stk som jobber sammen, legekontor. Godt å høre at det gikk bra med din mor❤ mamma er ved godt mot, glad for at det ikke har spredd seg, heldigvis. Takk igjen Hi Anonymkode: 684bf...f37 Ta kontakt med din egen lege i morgen og få en rask time der, for når du er så sliten som du er kan du fort bli veldig syk om du ikke tar disse varslene på alvor. Ta kontakt med bhs og hør om de kan bidra. Om det ikke er noe å gjøre, og det generelt ikke er bra å jobbe der, begynn å se deg litt om etter nye jobber. Det er jo ironisk at man på et legekontor ikke tar bedre hensyn slik at de ansatte blir syke av å jobbe der... Min mor, som jeg nevnte over, hadde faktisk spredning begge gangene hun hadde kreft, men det gikk likevel bra. Hvis cellegiften treffer kan det fungere veldig bra. Det er tøft å gå gjennom, men bare vær der for henne og prøv å fokusere på å være sammen, snakke sammen, le sammen, gjøre positive ting sammen. Nå når våren snart kommer er det jo så mange små, fine øyeblikk man kan ha uten at hun trenger å gjøre så mye, om hun ikke orker. Sitte ute, innpakket i varme klær og pledd, kanskje en kopp te, og bare nyte at solen begynner å varme. Glede seg over de første vårblomstene som hun kan plukke, eller som hun kan få. Lytte til fuglesangen som snart begynner for fullt. Ta vare på øyeblikkene dere har sammen ❤️ Anonymkode: fa2cf...677
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #8 Skrevet 3. mars 2019 Hei igjen og takk for svar. Nei, det var det da, tvinge seg på jobb, men er denne samvittigheten min da..jeg vet, man får aldri igjenn noe fra arbeidsgiver uansett. Ja, det er veldig ironisk å jobbe på et legekontor, og de ikke tar vare på sine ansatte, men leger er ikke noen gode ledere, ikke disse ihvertfall. Vi alle 3 ser etter nye jobber, så vi er på leit. Orker ikke å ha det sånn. Godt å høre at det gikk bra med din mor, selv med spredning. Jeg må jo ha et håp. Tusen takk igjen, jeg må vel bare ta meg i nakkeskinnet og snakke med legen min, vi har samme lege så hun vet jo hva som skjer. Nå er "heldigvis" mellomste her syk, så må bli hjemme i morgen,men allikevel så får jeg ikke hentet meg inn heller. Hi Anonymkode: 684bf...f37
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #9 Skrevet 3. mars 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar dere. Regner med at det er pga stress nå, da det kom samtidig med alt som skjer. Vil jo håpe og tro at det går bra med mamma, men jeg tenker bare det negative. Hun har startet med en tøff cellegiftkur da det er agressivt. Jeg ser for meg det værste, tankene kverner hele tide. Skjønner at jeg er i en vond spiral nå, så burde vel snakke med legen min. Nei, vi har ikke verneombud eller noe, bare bedriftshelsetjeneste, kan man ta kontakt med de? Vi er kun 7 stk som jobber sammen, legekontor. Godt å høre at det gikk bra med din mor❤ mamma er ved godt mot, glad for at det ikke har spredd seg, heldigvis. Takk igjen Hi Anonymkode: 684bf...f37 Det er bedriften pålagt å ha etter aml (arbeidsmiljøloven) Lykke til Anonymkode: 687a7...c16
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2019 #10 Skrevet 3. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bedriften pålagt å ha etter aml (arbeidsmiljøloven) Lykke til Anonymkode: 687a7...c16 Ingen av oss sekretærene er det, og er det en av legene så er løpet kjørt uansett. Hun som har personalansvar er den som er værst og gjør dagen dårlig for oss. Uansett takk for svar:) Hi Anonymkode: 684bf...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå