Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Har et vennepar med barn som har valgt å ta pause.Det har vært slutt i to uker nå, men de bor enda sammen pga han venter på et hus å flytte inn i. Nå begynner hun å angre seg, men sier det er for sent å snu.Skolen og andre som har med barna og dem å gjøre er informert om at de skal flytte fra hverandre og hun føler det er «flaut» å snu nå når det er så mange involverte.Hun har spurt etter råd og jeg mener at hun ikke skal bry seg om hva andre tenker, det beste for både barna og dem er jo at de finner tilbake.De kjente nok på savnet fort...har aldri sett henne så nedenfor før. Noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 6d673...9ba
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Det viktige her er jo hva mannen vil, har han ombestemt seg? Hva med terapi, har de gått i det? Det er jo ikke noe problem å si til andre at man har gått terapi, snakket skikkelig ut og funnet ut at de vil gi det en sjanse til, det er ikke flaut det. Men de må passe på ungene, for slik vingling kan skade dem. Hverdagen kommer tilbake, og har de ikke gjort noen endringer vil de fort bli lei igjen og vil de da gå fra hverandre igjen kan de få veldig usikre barn. Anonymkode: d6f96...849
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #3 Skrevet 2. mars 2019 Hvis de begge har ombestemt seg så er jo saken grei. Her var det et par som flyttet fra hverandre, men som flyttet sammen igjen etter kort tid. Ingen som sa noe stygt om dem (som jeg fikk høre i hvert fall). Anonymkode: fc3e3...595
amandine Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Hvis de er enige om å jobbe seg gjennom og prøve litt mer er jo det bare å ta hatten av for . Flaut er det hvertfall ikke, heller stikk motsatt. Jeg heier på alle som ikke gir seg i første sving.
litekreativtbrukernavn Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 Å sette sin egen egoisme i form av følelse av flauhet foran familien sin (og barna sine) er helt hinsides. Ser hun ikke det perspektivet? Skal hun se barna sine inn i øynene om noen år og si "nei, mamma og pappa prøvde ikke absolutt alt vi kunne egentlig, fordi mamma syntes det var litt for flaut skjønner du..." Nei, tror nok folk heller heier på de som tar i et tak og prøver, som amadine sier.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Takk for svar.Mannen har betrodd seg til meg og vil egentlig ikke flytte....han sier de hadde sikkert hatt godt av det en stund, men de kjenner jo allerede på det.....at det ikke er helt ok.Jeg mener også at de må legge andre folks sine tanker og meninger bort, jeg heier også på de som gir det en sjangse til.. Anonymkode: 6d673...9ba
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 Ingenting er vel bedre enn at de vil fortsette å være sammen? Ingen vil synes det er flaut for henne. Og om han mener de hadde hatt godt av å flytte fra hverandre litt, hva med å ta en ferieuke alene i stedet? Jeg ville bare sett de positive sidene i å fortsette, så lenge begge er glad i den andre og de har det fint. Anonymkode: b00ee...012
Fru Banderas Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 Det beste er jo om de klarer å holde sammen, så lenge det innebærer et godt samliv, og de greier å ordne opp i grunnene til at de ville ha pause i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 De har hatt store utfordringer som har ført til at de har sklidd fra hverandre.Forholdet deres har tålt mye, men er nå tynnslitt pga alt som de har vært gjennom.Mye tristhet og krangling....jeg tror jeg ville foreslått terapi hvis de ble sammen igjen, snakke ut om ting. Anonymkode: 6d673...9ba
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 Jeg har snakket med henne nå, spesielt den ene kommentaren her inne traff henne.Det er jo ikke flaut å gi det en sjanse til.De har nydelige barn sammen og hun sier at spesielt eldste tar dette tungt. Anonymkode: 6d673...9ba
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #11 Skrevet 2. mars 2019 Pause? Holder de på å drepe hverandre da eller? Anonymkode: 1bfbe...e00
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #12 Skrevet 2. mars 2019 9 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev: Å sette sin egen egoisme i form av følelse av flauhet foran familien sin (og barna sine) er helt hinsides. Ser hun ikke det perspektivet? Skal hun se barna sine inn i øynene om noen år og si "nei, mamma og pappa prøvde ikke absolutt alt vi kunne egentlig, fordi mamma syntes det var litt for flaut skjønner du..." Nei, tror nok folk heller heier på de som tar i et tak og prøver, som amadine sier. Enig med deg. Anonymkode: 2d13d...b18
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #13 Skrevet 2. mars 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har snakket med henne nå, spesielt den ene kommentaren her inne traff henne.Det er jo ikke flaut å gi det en sjanse til.De har nydelige barn sammen og hun sier at spesielt eldste tar dette tungt. Anonymkode: 6d673...9ba Så det er viktigere å ta hensyn til en nabo som syns det er rart ( naboen synes helt sikkert at det er flott 😊)at dere finner sammen, enn at barnet er kjempelei seg ? Jeg skjønner ikke... Er det virkelig noen som tenker noe i det hele tatt? Det er jo bare bra at de prøver . Alle heier på disse pærene som ikke gir seg 😁 Se på Janne Formoe og Karlsen, vært slutt og sammen igjen maaaange ganger. Stått om det i alle medier. De er sammen igjen. Heier på dem 😁 Anonymkode: 2d13d...b18
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #14 Skrevet 2. mars 2019 Tenker at det er bare flott om han ikke flytter likevel. Men tenker også at de bør gå til familieterapi for å få snakket ut om årsaken til at de tenkte på å ta pause i utgangspunktet. Også kanskje finne ut om de kan leve litt annerledes, eks gi hverandre mer frihet, gjøre mer ting sammen som familie, se hverandre mer i hverdagen, snakke mer sammen, det kan jo være mange grunner til et brudd, men dårlig kommunikasjon er jo ofte en årsak. Så bør de jo også tenke seg litt mer om ved et evt nytt brudd/pause. Man bør ikke gå ut med det før ting er på plass, og man vet at det er den eneste løsningen. Anonymkode: 8e03e...980
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #15 Skrevet 2. mars 2019 Ja vi har faktisk snakket om Janne Formoe og hvordan de har flyttet fra og funnet tilbake igjen.Jeg tror hun tenker voldsomt nå.Hun tenker mye på barna...jeg tror nok det kommer til å bli dem igjen, men det må endringer til ikke de faller tilbake til det samme gamle. Anonymkode: 6d673...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå