Gå til innhold

Sutrete 5åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal!

Ofte er ungen verdens nydeligste,men i dag har det vært så mye sutring. Stadig pipestemme og enhver stemning begynner med «mamma?» Jeg får gnagsår i ørene! 

Hvordan få henne til å ikke si «mamma» hvert annet sekund og ikke minst slutte med sutrestemme? (Jeg har sagt ifra 1000 ganger - det går ikke inn) 

Hjelp! 

Anonymkode: 50143...54e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenker på er at hun da kanskje er sliten og egentlig bare trenger litt rolig tid med deg?

Anonymkode: ad596...a86

Skrevet

Sutrestemme spør jeg bare gang på gang hva de sier helt til de snakker normalt. 

Kanskje hun er litt trøtt og sliten og trenger kos?

Anonymkode: 90a6f...285

Skrevet

"Jeg forstår deg ikke når du bruker sutrestemmen" pleier å fungere rimelig bra. 

Anonymkode: bf43c...5d1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir gal!

Ofte er ungen verdens nydeligste,men i dag har det vært så mye sutring. Stadig pipestemme og enhver stemning begynner med «mamma?» Jeg får gnagsår i ørene! 

Hvordan få henne til å ikke si «mamma» hvert annet sekund og ikke minst slutte med sutrestemme? (Jeg har sagt ifra 1000 ganger - det går ikke inn) 

Hjelp! 

Anonymkode: 50143...54e

Les boka " Hva er det jeg føler. " 😊

Når du har sagt i fra tusen ganger at hun skal roe seg, virker det motvsin hensikt. Hun vil ha oppmerksomheten din. Din fulle oppmerksomhet. Kan dere ikke bare sitte tett inntil hverandre stille og se på en film eller noe ? 

Anonymkode: a1a14...83a

Skrevet

Jeg er så uheldig at jeg ikke skjønner sutrestemmespråk, så hvis jeg skal kunne svare må ting bli sagt med vanlig stemme. 

Det at hver eneste setning starter med mamma er bare en overgang og noe jeg (stort sett) klarer å ignorere, nå er min 6 år og det har minket betraktelig. 

Ellers kan du jo prøve å se om det rett og slett er oppmerksomhet og kos hun trenger de gangene hun er ekstra ‘på’. 

Anonymkode: 3435c...b4a

Skrevet

Akkurat det med at hver setning begynner med mamma, er nok ubevisst og går over av seg selv. Her har vi hatt en lang periode med «mamma? Atte vet du hva, mamma? Skal jeg si deg noe, atte vet du hva, mamma?» som heldigvis er på hell. Tror guttungen bare lar munnen løpe mens han finner ut hva han skal si, haha!

Sutrestemme er dessverre uforståelig for meg. Akkurat som kommandoer ikke virker. Ser så klart an om det er formildende omstendigheter, men som hovedregel må det snakkes pent og med vanlig stemme om man skal få adekvat respons fra meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...