Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 er gravid, 14 uker på vei, og den siste tiden har rett og slett ikke middagene fristet, hadde taco i dag, og etter første tygga konstaterte jeg at dette smakte faktisk ikke godt. Jeg spiste opp, for å ikke sulte, kan ikke si at det smakte stygt heller, det smakte bare ikke. Samme opplevde jeg her om dagen, hadde hjemmelaget kjøttpudding, noe jeg bruker å like godt. men det smakte rett og slett ikke. Andre som har opplevd dette? Eller har en teori på hva det kan komme av? Har en liten følelse på at det bare gjelder kjøttretter, men har ikke opplevd det lenge nok til at jeg egentlig vet dette sikkert. Anonymkode: 50496...8e1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Jeg vet at hvis man mangler sink eller har lave verdier så kan man miste smakssans, så kanskje en sjekk neste gang hos legen. Hvis du er tett i nesen kan det også gjøre at du ikke kjenner smak. Anonymkode: 46287...2f7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Ok. Takk Men påvirker sink luktesansen også? For den er det ingenting i veien med, den er hypersensitiv. Er ikke tett i nesen. Kan kanskje også legge til at sukker/godteri har jeg ikke klart å spise fra jeg ble gravid. Pimpet saft som tørstedrikk før jeg ble gravid, men det klarer jeg ikke nå. Når jeg nå en gang i blant tar meg et glass saft så blander jeg den med omtrent bare halv mengde saft enn det jeg brukte før. Anonymkode: 50496...8e1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Takk Men påvirker sink luktesansen også? For den er det ingenting i veien med, den er hypersensitiv. Er ikke tett i nesen. Kan kanskje også legge til at sukker/godteri har jeg ikke klart å spise fra jeg ble gravid. Pimpet saft som tørstedrikk før jeg ble gravid, men det klarer jeg ikke nå. Når jeg nå en gang i blant tar meg et glass saft så blander jeg den med omtrent bare halv mengde saft enn det jeg brukte før. Anonymkode: 50496...8e1 Hm, ja, er man lav på sink så kan man også få dårligere luktesans. Men jeg har selv mangel på sink og likevel hatt bedre luktesans enn de fleste, så ingen regel uten unntak Kanskje dette bare er din gravidgreie Anonymkode: 46287...2f7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hm, ja, er man lav på sink så kan man også få dårligere luktesans. Men jeg har selv mangel på sink og likevel hatt bedre luktesans enn de fleste, så ingen regel uten unntak Kanskje dette bare er din gravidgreie Anonymkode: 46287...2f7 Kanskje det, huff, synes det er litt slitsomt. Har akkurat tatt blodprøver, tro om jeg får tilbakemelding på det om jeg mangler sink, eller må de ta blodprøver som spesifikt måler sink verdier? Synes til og med vann og melk smaker merkelig. Takk Anonymkode: 50496...8e1
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje det, huff, synes det er litt slitsomt. Har akkurat tatt blodprøver, tro om jeg får tilbakemelding på det om jeg mangler sink, eller må de ta blodprøver som spesifikt måler sink verdier? Synes til og med vann og melk smaker merkelig. Takk Anonymkode: 50496...8e1 Hvis legen ikke har hatt noen spesifikk årsak til at han burde testet for sink vil jeg tro det ikke er gjort, for det går ikke under de vanligste testene fastlegene bruker, men du kan jo bare spørre neste gang du er innom. Anonymkode: 46287...2f7
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 Hvis du er urolig, må du snakke med lege, men personlig vil jeg tro dette bare skjer fordi du er gravid. Typisk at ting ikke smaker, at man plutselig elsker enkelte ting, hater andre ting osv. Jeg holdt feks på å brekke meg av ånden til kona mi. Synea hun stinket, stakkars. Gikk over etter fødsel. Middag hadde jeg ikke lyst på, selv de lekreste retter var plutselig motbydelige. Anonymkode: 78795...8b2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Graviditet kan gjøre de underligste ting med kroppen din, også smakssansen. Jeg klarte ikke å spise sopp før jeg ble gravid. Litt ut i svangerskapet sto jeg og spiste stekt sopp rett ut av panna med gaffel, for det var så godt. Samtidig klarte jeg ikke å drikke kaffe eller spise peanøtter. Det smakte rett og slett vondt. Anonymkode: e1cd4...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå