Gå til innhold

Noen andre som har Tictoc-skadde barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har eldste på 12 helt lukket profil, hun får ikke legge ut til venner en gang. Bare så det er sagt.

Men jeg merker at hun, de yngre søsknene og andre barn rundt oss er  veldig påvirket. Så godt som alle driver å synger om og om og omigjen på de mest cathy/irriterende frasene fra de mest irriterende hitsene fra de siste 25 år.

De synger ikke: I’m a barbie girl, in a barbie world, life is plastic, it’s fantastic Etc.

Nei, de synger; I’m a barbie girl, in a barbie world, I’m a barbie girl, in a barbie world, I’m a barbie girl, in a barbie world, I’m a barbie girl, in a barbie world, I’m a barbie girl, in a barbie world, I’m a barbie girl, in a barbie world.

Det er virkelig til å bli sprø av!

Og kan det stemme som datteren sier at ALLE får lage tictocs i stua akkurat når de vil? Det er visst en menneskerett for alle barn å når som helst dominere vårt eneste felles oppholdsrom fullstendig med lyd og bevegelse. Å be dem gå på sitt eget store, nyoppussede rom er visst det samme som grov vold.

Anonymkode: e2b44...58f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå du må være forelder og ikke venninne....sett ned foten, plassér skapet, sett grenser.

Anonymkode: 8ce66...511

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er nå du må være forelder og ikke venninne....sett ned foten, plassér skapet, sett grenser.

Det har jeg ikke problemer med, men jeg lurer jo litt på om det er sannhet i det hun sier.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg ikke problemer med, men jeg lurer jo litt på om det er sannhet i det hun sier.

Det vet du vel svaret på selv, om du tenker deg om...

Anonymkode: 6d236...922

Skrevet

Det kunne vært verre. Hun kunne spilt fiolin eller trompet :) 
Bare å jage på rommet. Så kan barn få synge den samme strofa om igjen og om igjen til krampa tar dem for min del. 

Skrevet
1 minutt siden, MrGoodMan skrev:

Det kunne vært verre. Hun kunne spilt fiolin eller trompet :) 
Bare å jage på rommet. Så kan barn få synge den samme strofa om igjen og om igjen til krampa tar dem for min del. 

Litt av problemet er at det blir en vane for dem. 

Forrige biltur var sånn

minste: that thong, thong, thong, thong, thong, that thong, thong, thong, thong, thong, that thong, thong, thong, thong, thong, that thong, thong, thong, thong, thong.

jeg: du kan ikke holde på sånn i bilen vi andre blir sprø.

minste: ... 

blir avbrutt av...

eldste: eeeeh macarena, eeeeh macarena, eeeeh macarena, eeeeh macarena, eeeeh macarena, 

jeg: du kan ikke holde på sånn i bilen vi andre blir.... avbrutt av miste som synger:

umberella, ella, ella eh eh eh, umberella, ella, ella eh eh eh, umberella, ella, ella eh eh eh

Abrutt av eldste som synger:

who let the dogs out, who, who, who, who!

og sånn går nu dagan....

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forrige biltur var sånn

minste: that thong, thong, thong, thong, thong, that thong, thong, thong, thong, thong, that thong, thong, thong, thong, thong, that thong, thong, thong, thong, thong.

blir avbrutt av...

eldste: eeeeh macarena, eeeeh macarena, eeeeh macarena, eeeeh macarena, eeeeh macarena, 

jeg: du kan ikke holde på sånn i bilen vi andre blir.... avbrutt av miste som synger:

umberella, ella, ella eh eh eh, umberella, ella, ella eh eh eh, umberella, ella, ella eh eh eh

og sånn går nu dagan....

Da har jeg ingen andre råd enn øreplugger(hørselvern) og podcast :) 

Skrevet

Her var også deler av problemet at jenta lagde filmer med sin babysøster uten at vi visste noe som helst. Og profilen var åpen for alle. Plutselig spredte tre videoer med dertil infernalsk musikk OG vår da baby seg rundt til alle mulige tictocere..

Men det toppet seg virkelig da hun filmet seg selv i en video i bare undertøyet med speil i bakgrunnen.

Her var også "forklaringen" at alle andre fikk lov. Men gjett tre ganger om de virkelig gjorde det...?

Jenta var 13 da dette skjedde.

Anonymkode: 2e87a...064

Skrevet
15 minutter siden, MrGoodMan skrev:

Da har jeg ingen andre råd enn øreplugger(hørselvern) og podcast :) 

Eller grensesetting....

Skrevet

Haha😂 Må le av beskrivelsene dine. Jeg kjenner ikke til denne appen, har bare så vidt lest om den i overskrifter. Mine barn er kanskje for gamle og for unge (over 14 og under åtte). Men stua vår er i alle fall fri for disse lydene. Det eneste som kunne vært verre var om de stemte i med Dragosta din tei. Da hadde jeg flyttet ut. 

Skrevet

Min opplevelse er positiv. Hun lager kreative videoer, danser og miner og legger på effekter..

Lukket profil, og forvist til eget rom, og jeg gar fullt innsyn i arkivet ofc

Anonymkode: 524da...e6e

Skrevet

Min bruker også mye tictoc, men skal han lage videoer skal det gjøres på rommet, og skal han se på andres i stua skal han bruke hodetelefoner. Fri utfoldelse i stua er sjeldent både for han og vennene hans. ;)

Anonymkode: 80012...bf7

Skrevet

Og jeg som trodde dette var en tråd om barn som var hekta på tic tac pastiller...

Anonymkode: 13a20...c65

Skrevet

Hjelpes meg, kjenner jeg er glad for at mine barn ikke er hekta på dette. Er vel fordi jenta er 18 år, og gutten 12 år. Og her i bilen, så synger vi til alle favoritt sangene våres for full hals. 

Anonymkode: 7151d...ebb

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forrige biltur var sånn

blir avbrutt av...

og sånn går nu dagan....

Har du overhodet ingen autoritet?

Skrevet
20 minutter siden, sug lut skrev:

Har du overhodet ingen autoritet?

Er mer at de er svimete. Tar beskjeden og er stille før de har glemt seg kort tid etterpå.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er mer at de er svimete. Tar beskjeden og er stille før de har glemt seg kort tid etterpå.

Er de så svimete og hjernevasket av denne Tictocen så er det kanskje på tide å begrense drastisk hvor mye de bruker den?

Anonymkode: dd96c...326

Skrevet

Her er det som regel lov å lage i stua 😊! Soverommet er litt for mørkt.

Men ikke alt for lenge av gangen...Tic Tov høres ut som en fest der DJ’en ikke klarer å bestemme seg for hvilken låt som skal spilles 😕

Anonymkode: ef91f...b2f

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er de så svimete og hjernevasket av denne Tictocen så er det kanskje på tide å begrense drastisk hvor mye de bruker den?

Er kun den ene som bruker den. Vet ikke om det vil hjelpe, for jeg ser at andre barn her også har denne vanen. Det kan virke som det har infiltrert den generelle barnekulturen på et vis.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er kun den ene som bruker den. Vet ikke om det vil hjelpe, for jeg ser at andre barn her også har denne vanen. Det kan virke som det har infiltrert den generelle barnekulturen på et vis.

Da må du lage kjøreregler for når de kan - eller ikke kan - synge. Kanskje du også kan forsøke å få dem til å ikke bare lære seg de dustete stykkene av refrengene, men at de også må lytte til hele sangene og lære seg navn på artistene, hvor de kommer fra osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...