Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Er det greit? Personen som skal rykke ut som barnevakt når vi må på føden, har lagt ut om dette på Facebook. At termindato er i dag, og at nå er det bare å vente. Jeg kjenner at det ikke er greit, mens samboer mener det er koselig at noen bryr seg så mye. Altså, som om ikke jeg kjenner på nok press allerede for å få ut denne ungen, skal andre, ved hjelp av sosiale medier øke presset ytterligere! Anonymkode: 8b798...605
Rebeccaførstegangsgravid Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Nei det syns jeg faktisk ikke er greit! Det er du som skal styre dette,ikke andre.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Så lenge dette ikke er avklart med deg på forhånd er det absolutt ikke greit - og det er det jo ikke. Be personen om å fjerne innlegget og respektere at du ikke ønsker at det blir lagt ut om slike ting om deg. I samme slengen informerer du vedkommende at den IKKE skal skrive på fb at "nå er det i gang" og heller IKKE "nå er hun/han kommet"! Det er privat informasjon som dere har rett til å styre selv. Si fra! Si at du forstår at det bare er godt ment og at vedkommende sikkert også gleder seg, men at du ønsker at innlegget skal fjernes og at den ikke skriver noe mer på fb om dere før dere selv har lagt ut det dere ev. ønsker å legge ut. Lykke til når lille finner det for godt å hilse på Anonymkode: 30c3f...b7a
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Det er en uting ja. Ville sagt at personen ikke skal fortelle når fødsel starter, og at dere selv bestemmer om/når dere forteller om fødsel Anonymkode: 7af0c...240
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge dette ikke er avklart med deg på forhånd er det absolutt ikke greit - og det er det jo ikke. Be personen om å fjerne innlegget og respektere at du ikke ønsker at det blir lagt ut om slike ting om deg. I samme slengen informerer du vedkommende at den IKKE skal skrive på fb at "nå er det i gang" og heller IKKE "nå er hun/han kommet"! Det er privat informasjon som dere har rett til å styre selv. Si fra! Si at du forstår at det bare er godt ment og at vedkommende sikkert også gleder seg, men at du ønsker at innlegget skal fjernes og at den ikke skriver noe mer på fb om dere før dere selv har lagt ut det dere ev. ønsker å legge ut. Lykke til når lille finner det for godt å hilse på Anonymkode: 30c3f...b7a Dette! Anonymkode: 2a244...1e0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 ja, dette er jo noe dere burde få dele selv. Men jeg persnlig ville vært veldig taknemlig for at denne personen stiller opp, så ville ikke sagt noe om det. Å det er jo faktisk hyggelig at noen faktisk er engasjert også... så ville nok bare latt det fare. Anonymkode: 89b8f...8d0
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 Få barn kommer på termindatoen altså... Ser at mange i foreldregenerasjonen bruker Facebook slik som dette. Det er nok bare ikke så gjennomtenkt. Anonymkode: 8ba04...9df
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Få barn kommer på termindatoen altså... Ser at mange i foreldregenerasjonen bruker Facebook slik som dette. Det er nok bare ikke så gjennomtenkt. Anonymkode: 8ba04...9df Hehe, at barnet kommer på termindato er jeg smertelig klar over. Er vel ikke akkurat det som er poenget mitt heller i denne posten. Er nok ikke så uvanlig for den generasjonen, nei... Hi Anonymkode: 8b798...605
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: ja, dette er jo noe dere burde få dele selv. Men jeg persnlig ville vært veldig taknemlig for at denne personen stiller opp, så ville ikke sagt noe om det. Å det er jo faktisk hyggelig at noen faktisk er engasjert også... så ville nok bare latt det fare. Anonymkode: 89b8f...8d0 True story... mulig jeg lar denne passere, men jeg kommer til å gi beskjed om at jeg ikke ønsker at de deler at barnet er kommet før vi selv sier det er ok. HI Anonymkode: 8b798...605
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #10 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: True story... mulig jeg lar denne passere, men jeg kommer til å gi beskjed om at jeg ikke ønsker at de deler at barnet er kommet før vi selv sier det er ok. HI Anonymkode: 8b798...605 Tenker du skal være glad for at du fikk denne advarselen. Her la svigermor ut bilde av meg og minsten tre timer etter en hard fødsel. For det var jo bare koselig.... Anonymkode: 8ba04...9df
Fru Banderas Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker du skal være glad for at du fikk denne advarselen. Her la svigermor ut bilde av meg og minsten tre timer etter en hard fødsel. For det var jo bare koselig.... Anonymkode: 8ba04...9df Det der er jo bare vitne om ekstremt korte antenner.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Spiller det noen rolle? De færreste er særlig interessert i andre sin termindato Anonymkode: d52ce...258
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Alle vet vel at du snart skal føde. Hvilken rolle spiller det at de får termindatoen? Jeg er streng med bilder av ungene, ingen får dele bilder av de, at termindatoen har «lekket ut på FB» spiller da ingen rolle? Hadde hun delt nyheten hadde jeg kanskje blitt litt irritert. Samtidig, siden personen skal være barnevakt ville jeg vært litt rund i kanta. Regner med det er nær familie, la nå de også få glede seg. Anonymkode: 8a674...321
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #14 Skrevet 1. mars 2019 Det hadde jeg ikke akseptert. Hadde bedt vedkommende om å fjerne det. Hva hvis noe skulle skje eller det tar lenger tid enn normalt så skal man ligge der å kjenne på hastverk og kanskje oppleve mas.. Anonymkode: 2b6ee...549
Ileus Skrevet 1. mars 2019 #15 Skrevet 1. mars 2019 Hadde blitt så forbannet at jeg hadde ordnet ny barnevakt til fødselen starter. Det er et grovt brudd på «privatlivets fred» Ingen har rett til å utlevere andre mennesker slik uten tillatelse.
3 i april Skrevet 1. mars 2019 #16 Skrevet 1. mars 2019 Steng fb veggen din og mannen frem til fødselen er vel overstått og dere vil dele det med resten av verden 🤗. Vet om flere som har fått gratulasjoner over fb, hvor ungen knapt nok har kommet til verden, før overivrige slektninger/venner har kastet seg over tastaturet.. 😱
Hjertefru Skrevet 1. mars 2019 #17 Skrevet 1. mars 2019 Tipper at dette er en person over middagshøyden? De gjør ofte sånne blundere på Facebook. Husk at det er ikke vondt ment...men veldig uheldig. Hadde ikke likt det. Men ta en prat med personen, og be om at innlegget blir slettet. Sleng gjerne på et lynkurs i nettikette også.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #18 Skrevet 2. mars 2019 Jeg ser ikke det helt store problemet. Jeg synes som prinsipp at man skal la være å skrive om andre menneskers liv på sosiale medier, med mindre man har fått uttrykkelig tillatelse, men hva har det egentlig å si om hun annonserte termindatoen? Folk vet vel at den er nært forestående likevel? Å si at du "føler på press" for å få ungen ut, høres bare rart ut. Det er sikkert mange som gleder seg, men "press"? Og uansett tror jeg nok du overvurderer omverdenens interesse for denne kunngjøringen. For deg er selvsagt denne fødselen det som opptar deg aller mest akkurat nå, men de fleste andre enn dine aller nærmeste vil nok bare registrere det og ikke tenke stort over det. Folk får barn hele tiden. Har sett mange slike kunngjøringer gjennom årene, og de aller fleste har jeg glemt med det samme og ikke en gang tenkt på å følge opp om barnet faktisk har kommet. Dersom dette er veldig viktig for deg, er det ikke verre enn at du kontakter personen det gjelder og ber henne slette innlegget. Si at du er veldig nervøs, og at det føles ubehagelig for deg at så mange vet hvem som kan skje. Ethvert normalt menneske ville respektert dette. (Hvis vedkommende ikke respekterer det, ville jeg vurdert om det var så lurt å overlate barnet mitt til henne - det hadde tydet på påfallende liten forståelse for andre mennesker og deres følelser og behov.) Anonymkode: 3cf92...d4d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #19 Skrevet 2. mars 2019 Altså, 99 prosent av dine facebokvenner, kunne ikke brydd seg mindre om du har termin i dag eller neste uke, eller om tante Martha skriver det på sin side og tagger deg. Flesteparten av oss gir beng i om du skal ha unger, men vi skriver gratulerer bare for å være høflige. Man er ikke verdens midtpunkt, selvom man skal ha barn. Og jeg tviler på at en eneste en, bortsett fra nær familie sitter og tenker på deg og din foreståede fødsel. Prøv å husk det. Anonymkode: be6a2...00f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #20 Skrevet 2. mars 2019 Hva så? Hvis du vil holde ting hemmelig kan du ikke fortelle det til andre. Anonymkode: 89c81...305
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #21 Skrevet 2. mars 2019 Jeg hadde nok ikke orket bry meg med det, men jeg hadde nok sperret veggen min for innlegg og sperret muligheten for tagging til alt var vel overstått og jeg selv ønsket fortelle det på facebook. At hun deler med sine følgere/venner at du har termin og evt gratulasjoner etter fødsel hadde jeg ikke orket bry meg med. Regner med dere har en relasjon og kanskje en del felles venner og familie, men det fikk bare være. Jeg kunne nok sagt noe når hun skulle være barnevakt, at jeg helst så hun ikke delte noe på nett om at fødselen var igang, det fikk vente. Anonymkode: a360f...512
Hjertefru Skrevet 2. mars 2019 #22 Skrevet 2. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva så? Hvis du vil holde ting hemmelig kan du ikke fortelle det til andre. Anonymkode: 89c81...305 Er jo litt greit da, at den som skal passe barn under fødsel vet sånn ca når den er ventet. Ikke dermed sagt at det er nødvendig/greit for vedkommende å annonsere det på fb eller andre fora. Men igjen, ganske typisk for den eldre garde.
Pobie Skrevet 2. mars 2019 #23 Skrevet 2. mars 2019 Er termindatoen hemmelig? Synes det er sært å bli sur fordi noen har nevnt termindatoen. Hvis de hadde sagt at du er gravid eller at babyen er født uten tillatelse har du grunn til å være sur, men at noen nevner en termindato til folk som sannsynligvis enten ikke bryr seg fordi de ikke kjenner dere eller som allerede vet det fordi de er familie er bare sært.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #24 Skrevet 2. mars 2019 Jeg ser ingen problem med at denne personen har skrevet at termindatoen er kommet. Alle som bryr seg om det vet når datoen er uansett som regel. Men gi beskjed om at det ikke skal annonsereres at babyen har kommet, det skal dere gjøre selv Anonymkode: 0b248...6a2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #25 Skrevet 2. mars 2019 Hvorfor i alle dager skulle det gjort noe? Du er hårsår. Du eier ikke datoen! Anonymkode: c8da7...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå