Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Er det virkelig blitt sånn at barn ikke kan leke med kompiser uten at det må foreligge en "invitasjon"? Jeg kaller det heller ikke å "invitere" hvis jeg avtaler at et barn kan bli med hjem til oss etter skoletid. Det er ikke et formelt middagsselskap, det er noen unger som er sammen på rommet til barnet mitt. Hvis vi ikke er hjemme, eller har mye vi skal den dagen, så tar jeg selvsagt forbehold om å kunne avvise forespørsler, men jeg kaller det da ikke at man må "inviteres". Anonymkode: 6c5a0...a33
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Enig. Ingenting som er bedre enn av barn leker med barn. Heller det enn at alle sitter hjemme og ser på TV. Er trist om folk ser på det som frekt å spør om å få komme på besøk. Skulle ønske vi nabodamer kunne springe rundt til hverandre også. Mens nå kan en risikere at folk ikke opner døra eller svarer på mobilen når en ringer pga det er ikke planlagt... 😂 Anonymkode: 1cfdb...a06
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Jeg er enig. Jeg ønsker at barna skal løpe fritt mellom husene i nabolaget, men de som bor litt lenger unna kan jeg godt sende en melding om ‘A har lyst å besøke B, hvordan passer det?’ Jeg har heldigvis til gode å møte på så kjipe foreldre som man kan oppleve her inne. Anonymkode: f1fda...df9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Jeg har nok i meg et snev av tillært sosial angst (fra mine foreldre) og er veldig redd for å være til bry. Men jeg er veldig bevisst dette og lærer opp mine barn til å være sosiale og ikke være redd for å ta kontakt med andre. Men når et av mine barn spør om å få lov til å besøke noen sier jeg at vi kan foreslå at de leker, også må deres foreldre svare på hvor det passer best at de leker, for selv om det passer godt for oss å leke i morgen er det ikke sikkert det passer for dem å få besøk, det må de få svare på. Så meldinger fra meg blir omtrent noe sånt: Pia vil gjerne leke med Lise i morgen, passer det for dere at de leker hos oss eller hos dere? Vi har nok litt oftere besøk enn ungene drar på besøk, fordi jeg synes det er lettere å invitere enn å spørre om å komme... Men de eldste barna her er store nok til å avtale vennebesøk selv så de er like mye på besøk som de har besøk, heldigvis har de ikke mammas engstelse for å invitere seg selv til venner Jeg synes det i vennskal skal være helt naturlig å spørre om det er greit å komme bort en tur om man ønsker det, og det gjør heldigvis ungene her. Anonymkode: 29fcf...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå