Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Hvor ofte treffer dere venner ? Med og uten barn ? Vi har de to siste månedene mistet kontakt med alle vennene våre ( litt grums ) de var vi med veldig ofte og nå føles det litt ensomt. Er det vanlig å treffe andre ofte ? Hvordan har dere det ? Anonymkode: 0cf0a...5d4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Vi treffer venner litt sånn sporadisk, og gjerne hver for oss. Har vel bare ett eller to vennepar som fortsatt er gift. De andre er skilt, så da blir det å treffes på hver vår kant. Jeg treffer venninner og han treffer sine kompiser. Sånn ca en gang i uken tenker jeg. Og noen ganger i helgene. Vi har store barn nå, så vil trenger ikke å tenke på barnevakt lengre. Det merkes, for vi er blitt mer sosiale nå 🙂 Anonymkode: 17552...228
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi treffer venner litt sånn sporadisk, og gjerne hver for oss. Har vel bare ett eller to vennepar som fortsatt er gift. De andre er skilt, så da blir det å treffes på hver vår kant. Jeg treffer venninner og han treffer sine kompiser. Sånn ca en gang i uken tenker jeg. Og noen ganger i helgene. Vi har store barn nå, så vil trenger ikke å tenke på barnevakt lengre. Det merkes, for vi er blitt mer sosiale nå 🙂 Anonymkode: 17552...228 Dette! Mer vennekontakt nå som barna er så store at vi ikke trenger barnevakt. Få felles vennepar, men venner hver for oss. Får besøk av en venninne i dag, skal på besøk til en annen sammen med en gjeng neste uke osv. Prøver å være sosial med venner en gang i uken. Anonymkode: d9710...4c5
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Har små barn og mine nærmeste venner har flyttet lang. Treffer de alene 1g i mnd ca. Treffer felles venner m mannen og barna kanskje 1x hver 2.-3. Mnd. Går i rykk og napp. Plutselig skjer d noe hver helg, og så er det stille i et par uker... Er sliten av å være i full jobb m små barn..... orker nesten ikke treffe folk oftere.... men føler meg ofte ensom og skulle ønske folk kunne bare stikke innom oftere, uten å planlegge så mye først... ingen av oss er ifra her vi bor. Anonymkode: 047e0...7d8
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #5 Skrevet 1. mars 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor ofte treffer dere venner ? Med og uten barn ? Vi har de to siste månedene mistet kontakt med alle vennene våre ( litt grums ) de var vi med veldig ofte og nå føles det litt ensomt. Er det vanlig å treffe andre ofte ? Hvordan har dere det ? Anonymkode: 0cf0a...5d4 Jeg hadde det også sånn da jeg fikk barn. Var mange venner jeg ikke ønsket å ta med meg videre da, og noen ble bare mer perifere av naturlige årsaker. Det var litt ensomt i begynnelsen. Det tar tid å bygge seg opp en ny omgangskrets. For oss kom det lettere da vi flyttet ut av byen og inn i et nabolag, og barna begynte i bhg. Vi har fått mange nye venner her vi bor og gjennom venner. Vi treffes sammen og hver for oss og noen ganger damene og noen ganger gutta. På puben/cafeen og hjemme og ellers. Det er veldig trivelig. Men det har tatt noen år. Anonymkode: 8811f...3af
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #6 Skrevet 1. mars 2019 Vi henger mest med de vennene som har barn på samme alder som våre. Vi møtes og spiller spill, drikker øl, lager mat, går på tur, bowler eller reiser på ferie sammen. Vi trives veldig godt sammen med de!! Anonymkode: 88abe...074
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #7 Skrevet 1. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi henger mest med de vennene som har barn på samme alder som våre. Vi møtes og spiller spill, drikker øl, lager mat, går på tur, bowler eller reiser på ferie sammen. Vi trives veldig godt sammen med de!! Anonymkode: 88abe...074 Vi møtes nesten hver helg. Anonymkode: 88abe...074
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #8 Skrevet 1. mars 2019 Så heldig dere er som har venner med barn på samme alder som deres. Det savner jeg! Jeg og mannen har stort sett hver våre venner og møtes med dem 1 gang i måneden eller oftere. Jeg liker å gå på teater og går gjerne med en venninne på det. Mannen har en fritidsaktivitet han gjør sammen med andre. Vi har ikke greid å få nettverk gjennom barna og nabolaget, vi har relativt andre interesser enn de foreldrene vi møter på og er også eldre enn de fleste andre. Anonymkode: cfa65...85c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #9 Skrevet 1. mars 2019 Jeg har bodd her jeg bor i 2 år, og har mange venner. Å ha barn i barnehage er genialt ift nettverk Jeg er alene med 3 barn. Flytta fra min hjemplass til eksen sin hjemplass, og ble værende på hjemplassen hans etter bruddet pga eldste begynte på skole her. På knappe 2 år har jeg fått mange venner, både nære venninner, men også noen via jobb og noen via barnehage. Jeg har besøk ca 2 kvelder i uka når ungene er hjemme. Pluss en kveld i uka der jeg er ute på besøk siden ungene er hos far. Annenhver helg er jeg veldig sosial med venninner. Mens annenhver helg er jeg sosial med barna (mødrene skravler og barna leker). Er vel usosial kun 3 kvelder i uka. Anonymkode: 176a0...9b3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 Er alene med barna. Vennelivet er stort sett redusert til en hastig kaffe på en cafe i lunsjpausen en gang i blant. Vi brukte å dra på tur med et vennepar med barn men det sluttet da vi ble skilt. Så dro jeg med en venninne og hennes barn. Men hun flyttet. Den nærmeste venninnen min kom ofte innom oss og jeg dro til henne om jeg hadde mulighet, men nå er hun også flyttet. Jeg har andre venninner men de bor i andre bydeler og alle har travle liv, så det er ekstremt sjelden vi får til å gjøre noe i lag. Litt trist. Men jeg håper det tar seg opp når barna blir større. Anonymkode: 98c2d...687
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #11 Skrevet 2. mars 2019 Har en venninnegjeng som møtes ute på kafé ca annenhver måned. Oftere greier vi ikke å få til. Kanskje greier jeg å få til en tur over en natt eller to med venninner en gang i året hvis jeg er heldig. Da ungene var i barnehagealder måtte vi ofte venner med barn på samne alder i helgene. Aking, pølsegrilling, strandturer etc. Nå er ungene større g hsr ulike fritidsinteresser. Da blir vi ofte opptatt med dette i helgene; fotball, håndball, ski, korps etc. Samtidig er de for små til å være hjemme alene så trenger fortsatt barnevakt hvis vi skal ut på noe - ferie blir det også sjelden vi gjør det. Anonymkode: 11f87...746
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #12 Skrevet 2. mars 2019 Jeg er den eneste i venneflokken som er alene med barn og det merkes på ensomheten. Alle finner på noe par og par og da blir den som er alene ekskludert. Den sjeldne gangen jeg har barnefri så er det aldri noen som kan finne på noe. Nei, idag er jeg bare litt trist for har så lyst til å ut å finne på noe og føler ikke for å dra alene Anonymkode: 0a2f3...e47
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #13 Skrevet 2. mars 2019 Har blitt kjent med et par nye med barn på samme alder som sønnen min som vi treffer en gang i uka / annenhver uke alt ettersom hva vi får til. Jeg er den eneste av venninnene mine som har barn, og jeg syns det kan bli ensomt på kveldene når mannen er borte (offshore) og alle venninnene mine finner på ting jeg ikke kan være med på. Føler jeg fort blir glemt. Jeg møter de som regel et par ganger når mannen er hjemme, og hvis jeg er heldig har jeg besøk 1-2 ganger i løpet av den måneden han er borte. Men vi er flinke å besøke familie, og besøker både besteforeldre og oldeforeldrene til barnet ofte , + søsteren min som også har barn. 😊 Anonymkode: 684d5...52c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #14 Skrevet 2. mars 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er den eneste i venneflokken som er alene med barn og det merkes på ensomheten. Alle finner på noe par og par og da blir den som er alene ekskludert. Den sjeldne gangen jeg har barnefri så er det aldri noen som kan finne på noe. Nei, idag er jeg bare litt trist for har så lyst til å ut å finne på noe og føler ikke for å dra alene Anonymkode: 0a2f3...e47 Så kjipt. Her synes jeg det er omvendt. Mine single barnløse venninner har aldri tid, de drikker og reiser på weekendturer. Mens de i forhold slipper det de har i hendene når jeg har barnefri, gubben er jo hjemme uansett i tillegg er vi sammen med barna fordi mannfolka er på kamp, skrur bil etc... så har jeg passet på å få nære forhold med andre alenemødre, da har jeg både venninner og barna har lekekamerater. Anonymkode: 176a0...9b3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #15 Skrevet 2. mars 2019 Jeg har en bestevenn jeg treffer ofte, ca en til to ganger i uken, med eller uten barn. Helst uten. Så har jeg en venn jeg treffer et par ganger i mnd. Min mann liker best å bare være hjemme med meg. Ser ikke ut til at han vil pleie noe vennskap. Anonymkode: f0c25...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå