Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Kan noen forklare meg hva som er bedre å bli smittet av disse sykdommene og at barnet ditt potensielt dør av det, enn å bare vaksinere seg? Det er jo blandet annet dere som er med på å spre disse sykdommene igjen, og dette er nok bare begynnelsen. Jeg må jo si dere fremstår som egoister. For og ikke bli lynsjet på mangel av kilder: https://familieklubben.no/helse/ny-unicef-rapport-varsler-alarmerende-oekning-av-meslinger/714 Meslinger er en svært smittsom virussykdom, som gir utslett med feber og kan gi et alvorlig forløp. Viruset smitter gjennom dråpesmitte og kan potensielt drepe underernærte barn eller babyer som er for unge til å bli vaksinert. Dersom man blir smittet finnes det ingen spesifikk behandling.Vi ser også en betydelig økning i antallet smittetilfeller i land der det ikke finnes en unnskyldning. Altfor ofte handler dette om folks holdning til vaksiner, som er basert på misvisende informasjon og frykt. Dette problemet ser vi også her i Norge, sier hun. Anonymkode: 2774f...3ac
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Mange av de som nekter å vaksinere mot disse sykdommene er unge, og har aldri sett eller opplevd disse sykdommene. De leser på nett at det er akkurat som vannkopper, en barnesykdom som barna tåler helt greit. Jeg tenker det vil komme en generasjon om ikke lenge som igjen opplever farene ved disse sykdommene, også tar vaksinetallene seg opp igjen. Jeg er gammel, nesten 50 år, og selv om vi fikk vaksinen på barneskolen har jeg opplevd disse sykdommene ganske nært på. F.eks venninnen til bestemor som fikk røde hunder da hun gikk gravid og fikk en datter som var døv, og nabojenta som fikk hjernebetennelse som ettersykdom etter meslinger og nesten døde. De som er i 20-årene og får barn i dag har aldri sett slike ting. De tror det ikke før de får se det rett og slett.... Anonymkode: 74d0d...882
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Leste i går at nå skal YouTube ekskludere mye sv kanalene der motstanderne henter næring og hjernevask fra. Anonymkode: 57885...309
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mange av de som nekter å vaksinere mot disse sykdommene er unge, og har aldri sett eller opplevd disse sykdommene. De leser på nett at det er akkurat som vannkopper, en barnesykdom som barna tåler helt greit. Jeg tenker det vil komme en generasjon om ikke lenge som igjen opplever farene ved disse sykdommene, også tar vaksinetallene seg opp igjen. Jeg er gammel, nesten 50 år, og selv om vi fikk vaksinen på barneskolen har jeg opplevd disse sykdommene ganske nært på. F.eks venninnen til bestemor som fikk røde hunder da hun gikk gravid og fikk en datter som var døv, og nabojenta som fikk hjernebetennelse som ettersykdom etter meslinger og nesten døde. De som er i 20-årene og får barn i dag har aldri sett slike ting. De tror det ikke før de får se det rett og slett.... Anonymkode: 74d0d...882 Mulig de Er i 20 årene, Selv er jeg 30, og føler vel egentlig at alder ikke er vesentlig her, men heller «stilen» på disse folka er en gjenganger. Men mulig det bare blir fordomsfullt å si. Jeg er spent på om noen av de svarer, de henger kanskje ikke her inne da de er litt atypisk de etter hva jeg tror da 😅 Anonymkode: 2774f...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå