Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #1 Skrevet 1. mars 2019 Jeg har anmeldt eksen for vold og trusler. Det har gått 11 dager og jeg har ikke hørt noe. Endelig nådde jeg frem på telefon etter 3 dagers telefon terror til politiet. Juristen mener det pr i dag ikke er nok for å ilegge eksen besøksforbud mot meg og barna. De vil avhøre han først. Ok... De vet ikke når dette skjer. Det er jo ikke som at far kommer til å si; ja da jeg har kvelt og slått henne. Jeg har vært fysisk slem med barna. Jeg har terrorisert de i 5 år. Ja jeg selger og bruker dop. Ja jeg truer henne fremdeles sånn dann og vann etter eget ønske. Hva fanken!? Jeg har allerede flyttet ut av leiligheten min til en i familien. Han fant ut hvor dette er. Spurte politiet om jeg burde flytte igjen siden jeg er redd og fikk til svar: Ja det burde du kanskje eller ringe oss når du satser han om du da blir redd. Anonymkode: 6da9d...bd6
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #2 Skrevet 1. mars 2019 Anmeld om og om igjen, hver gang han gjør noe! Anonymkode: ed9b5...96b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #3 Skrevet 1. mars 2019 Prøv å holde kontakten med din eks (om barna) skriftlig, på sms eller mail. Hvis han ringer deg, ta opp samtalen. Kommer han på døra, ha en opptaker av samtalen. Blir han truende når han henter eller leverer barna, da ringer du politiet. Er du heldig greier du å få noen beviser på hans væremåte og trusler. Og som hun over sier - anmeld og anmeld! Anonymkode: 5e2d0...165
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #4 Skrevet 1. mars 2019 Du må anmelde han for konkrete hendelser og episoder. Er du blitt utsatt for vold bør dette dokumenteres, feks av legevakt eller av politi der og da. Fysisk mishandling av barna må anmeldes Og dokumenteres der og da. Og ja, selvfølgelig må de avhøre han. Heldigvis er det ikke sånn at rettsapparatet kan ta den ene partens historie for gitt. Kontradiksjon er et av våre viktigste rettsprinsipper. Anonymkode: a6e89...f75
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #5 Skrevet 2. mars 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Prøv å holde kontakten med din eks (om barna) skriftlig, på sms eller mail. Hvis han ringer deg, ta opp samtalen. Kommer han på døra, ha en opptaker av samtalen. Blir han truende når han henter eller leverer barna, da ringer du politiet. Er du heldig greier du å få noen beviser på hans væremåte og trusler. Og som hun over sier - anmeld og anmeld! Anonymkode: 5e2d0...165 Han har truet i så mange år. Jeg må lete frem det gamle da det nå er mindre truende fordi han vet hvilke skritt jeg tar. Anonymkode: 6da9d...bd6
Admin Skrevet 2. mars 2019 #6 Skrevet 2. mars 2019 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #7 Skrevet 2. mars 2019 Du må ha konkrete bevis dersom du skal anmelde for ting så har skjedd i etterkant. Ikke lurt å ta kontakt med han. Da kan du virke for politi som provoserende. En som er redd oppsøker ikke bråk. Anonymkode: 9841e...353
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #8 Skrevet 2. mars 2019 Hvem som helst kan ringe å si det samme som deg, du må anmelde konkrete episoder og helst ha bevis for dem. De kan ikke bare ta det du sier for god fisk, det kan jo hende det er du som er en bitter eks som vil lage vanskeligheter for han.... De er helt nødt til å avhøre han og få flere sider av saken inn. Men fortsett å anmelde, hver gang, prøv å holde kommunikasjonen mellom dere skriftlig så du har noe å anmelde. Anonymkode: 62484...2b6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #9 Skrevet 2. mars 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Du må ha konkrete bevis dersom du skal anmelde for ting så har skjedd i etterkant. Ikke lurt å ta kontakt med han. Da kan du virke for politi som provoserende. En som er redd oppsøker ikke bråk. Anonymkode: 9841e...353 Jeg tar aldri kontakt med han. Anonymkode: 6da9d...bd6
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2019 #10 Skrevet 2. mars 2019 Mine barn og jeg fikk besøksforbud først etter at han ble dømt for forholdet (lignende det du beskriver). Det gikk seks mnd fra jeg anmeldte til han ble dømt. Etter han ble dømt stoppet jeg samværet med barna og fikk besøksforbud. Han fikk over tre år ubetinget fengsel, altså en ganske alvorlig dom. Anonymkode: 22086...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå