Gå til innhold

Noen med autisme her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå spør jeg veldig direkte. Beklager det. Jeg vet at autismespekteret er enormt. Noen kan du nesten ikke se eller merke det på. Andre syntes det lang vei. Jeg har en sønn som skal igjennom utredning nå, han har visse trekk, men jeg er usikker på hvor mange trekk man må ha.. om dere skjønner. Om det kommer frem til at han har autisme, vil jeg si han er relativt godt fungerende med det.
Er det noen her som er innenfor autismespekteret? Hvordan fungerte skolegang, utdanning og arbeidslivet for dere? Hva var det dere møtte mest utfordringer med? Hvilken "effect" har dette I deres hverdag? 

Anonymkode: a8d8c...ed7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, nå spør jeg veldig direkte. Beklager det. Jeg vet at autismespekteret er enormt. Noen kan du nesten ikke se eller merke det på. Andre syntes det lang vei. Jeg har en sønn som skal igjennom utredning nå, han har visse trekk, men jeg er usikker på hvor mange trekk man må ha.. om dere skjønner. Om det kommer frem til at han har autisme, vil jeg si han er relativt godt fungerende med det.
Er det noen her som er innenfor autismespekteret? Hvordan fungerte skolegang, utdanning og arbeidslivet for dere? Hva var det dere møtte mest utfordringer med? Hvilken "effect" har dette I deres hverdag? 

Ikke effect, men problemstillinger.. rettstavingen her vil visst ha ting på engelsk.. 

Skrevet

Ingen..?

Skrevet

Hei. Jeg har selv en sønn som er under utredning på BUP nå, og vet de har autisme litt i tankene. Men her og tenker jeg at sønnen min er ganske velfungerende hvis det er det han har, og han har ikke alle tegn på autisme, men en del av de. 

Kan jeg spørre hvilke symptomer din sønn har?

Anonymkode: 6e713...7e9

Skrevet

Følger også denne, vi er i samme situasjon (under utredning). Her er symptomene kort sagt språkvansker, sosiale samspillsvansker og litt underlig atferd.

Anonymkode: 20356...156

Skrevet

Her er symptomer sen utvikling med språket, da han var liten likte han best å leke alene, jeg fikk ikke lov til å leke med han, ikke synge natta sanger, ikke lese på senga. Alltid forholdt seg best til en av gangen, takler dårlig forandring, blir knust hvis planer endres, takler dårlig store grupper. Så går ikke i bursdager, diskotek på skolen osv. Sliter litt med det sosiale. Vi er under utredning da han nå sliter med skolevegring. Det har det siste året ofte vært endringer uten forvarsel på skolen, at de må ha undervisning med den andre klassen, endring av da fag, lærer osv. Og dette takler han svært dårlig. 

Anonymkode: 6e713...7e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...