Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Lang historie kort; jeg har flyskrekk men føler nå jeg må få ungene mine ut å oppleve litt. De er 10 og 15 og vil såklart annet enn Skandinavia. Jeg Har flydd to korte turer på 10 år. Da fikk jeg sobril av legen. Følte ikke det virket bra akkurat... tok kanskje for lite. Så lurer da på om noen har prøvd valium e.l til denne type angst? Noen som har noe å anbefale? Anonymkode: f93f3...648
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Hva er det som gjør at du blir redd? Redselen for å være innestengt? Turbulens? Tekniske problemer? Terror? Å falle ned? Anonymkode: 754d7...6d1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Jeg ville droppet medisin. Du kommer til å klare deg. Jeg har hatt ekstrem flyskrekk selv. Anonymkode: 68c65...d40
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Jeg har også flyskrekk 😖 Anonymkode: 624b1...4e0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 Alt det du nevnte hehe. Mest tanken på at der må jeg bare bli sittende uansett. Redd for angsten/reaksjon. Er verst når man skal ta fart og ta av. Da får jeg vanvittig dødsangst. Også ser jeg jo potensielle terrorister i alle som er på flyplassen. Det er 4 år siden sist og da gikk det faktisk litt bedre hjemover. Men jeg må ha noe for å klare det. Det var 1 times flytur Anonymkode: f93f3...648
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Jeg har også hatt flyskrekk selv en periode. Har klart å endre meg litt selv. Merker at jo oftere jeg flyr, jo bedre går det. Er det lenge siden sist, er jeg mer nervøs. Jeg tenker at det skjer så og si aldri at fly får så alvorlige tekniske problemer at de bare faller ned. Det tar av hundrevis av fly hver time i døgnet, og det går år imellom dødsulykker. Selv om fly må nødlande, eller til og med styrter, overlever folk. Turbulens kjennes MYE verre ut enn det er, tenk bare hvordan det kjennes å sykle eller kjøre bil på brostein eller over fartsdumper - det kjennes godt men er bare noen cm eller dm. Har skjønt at det er redselen for å bli redd og få panikk som er problemet mitt. Kapteinen på flyet vil jo også, hjem til sin familie, og ville jo aldri tatt av hvis han/hun trodde at ikke alt var i skjønneste orden. Så lenge det ikke skjer noe dramatisk blir jeg ikke redd. Og folk flyr hele tiden uten at noe dramatisk skjer. Noen har det jo som jobb, og kommer aldri borti noe som helst. Håper du klarer å ta turen, med eller uten medisin. Jeg ville satset på uten 👍 Anonymkode: 754d7...6d1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 jeg tar to sobril og drikker litt rødvin. det hjelper syns jeg, samtidig er jeg i god form og føler meg ikke påvirket. folk jeg reiser med merker heller ikke noe med oppførselen min. Det er fælt å ha det sånn, jeg har flydd masse de to siste årene, kanskje 10 turer og dessverre blir det ikke så mye bedre. jeg har også gått på kurs i regi av SAS, det hjalp litt syns jeg. Etter det gruer jeg meg ikke så mye til turen i forkant Anonymkode: 53266...fd1
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 De gangene jeg har flydd de siste årene har vært uten barn. Da har det gått i rødvin 😅 Jeg og har voldsom flyskrekk. Letting og landing gjør meg ikkeno, men turbulens ... FY F, jeg driter nesten på meg av skrekk! Og ja, jeg vet det er trygt og det der og at det statistisk sett er farligere å kjøre bil.. men alikevell, i en bil er du på bakken, ikke flere hundre meter over. Er livredd for at det skal styrte! 😱 Anonymkode: 6f62d...889
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #9 Skrevet 28. februar 2019 Hun her er dyktig. https://nocna.no/flyskrekkurs/ Anbefales på det varmeste. Anonymkode: 1ae18...366
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #10 Skrevet 28. februar 2019 Jeg tar et par valium. Syns det virker mye bedre enn sobril. Anonymkode: 24e75...ff9
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #11 Skrevet 1. mars 2019 Prøv interrail eller andre alternative ferier. Fly er svært miljøskadelig, så flere burde egentlig være som deg😊 Anonymkode: 4d654...da4
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #12 Skrevet 1. mars 2019 Godt jeg gjør noe for miljøet da😉 jeg for min del har ingen ønsker om syden men barna har. Det har vært bilferier til nå, men nå står det på meg da, om det blir en litt mer spennende reise for engangs skyld. Jeg sitter gladelig på en strand her hjemme jeg men. Så valium virker greit? Sobrilen gjør meg avslappet i kroppen men absolutt ikke i hodet:/ Anonymkode: f93f3...648
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2019 #13 Skrevet 1. mars 2019 Ta først et flyskrekk-kurs. Anonymkode: 6ad81...db8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå